آجر نما – پشن / کمپانی نلیسن

1

کاربرد: سازه­های بنایی

موارد استفاده: خارجی، داخلی، پروژه های جدید، بازسازی

مشخصات: آجر توپر، تنوع رنگ

رنگ­ها: قرمز

2

مجموعه آجر پشن از کمپانی نلیسن در 13 نوع موجود است.

آجرهای نما (بدون منفذ) دارای پنج وجه با سطح ماسه­پوش و یک وجه با شیار مستطیلی می باشد. ساختار این آجرها با وجود شیارهای ریز و نامنظم روی سطح ماسه­ای آن ناهموار به نظر می رسد. فرآیند پخت در یک کوره تونلی صورت می­گیرد که با گاز گرم شده و تحت فشار کم اتمسفر انجام می شود.

3

کلمپستین کسلت – این آجر دارای رنگ پایه قرمز تیره با رگه­های متفاوت از خاکستری تا قرمز و لایه­های سفید-زرد است.

روسو – این آجر دارای رنگ پایه قرمز با رگه­های گوناگونی از قرمز تا قرمز تیره است. رنگ نسبتاً خنثی و یکنواخت این آجر، حاصل از پخت خاک رس قرمز کسلت لس است.

وینگم – این آجر رنگ پایه صورتی مایل به سالمون دارد، با رگه­هایی از صورتی مایل به بژ تا قرمز مایل به قهوه‌ای که حاصل پردازش و سنباده‌زنی خاک رس معمولی قرمز رنگ لوسیال کسلت با ماسه ریزدانه است.

اسپانیش رد – رنگ‌ این آجر از نارنجی مایل به قرمز تا قرمز روشن متغیر است، که نتیجه پردازش و سنباده زدن خاک رس لوسیال قرمز معمولی کسلت با ماسه ریزدانه قهوه‌ای مایل به قرمز متغیر است.

ترافالگار – رنگ پایه این آجر قرمز است و رگه­های آن از قرمز نارنجی و قرمز روشن تا بنفش متغیر است. این جلوه های رنگی، حاصل ترکیب خاک رس با خاک اره و ماسه ریزدانه قرمز مایل به قهوه ای است. همه این­ موارد در نسبت های دقیق به کار برده شده اند.

فالو – آجر دیگری با رنگ پایه قرمز است که رگه­های آن از قرمز نارنجی تا قرمز تیره متغیر می­باشند. رنگ تیره­تری که روی آجر نما به چشم می­خورد، با استفاده از تف جوشی زغال سنگ به دست می آید.

دانته – آجر پایه قرمز بعدی لیست است، با رنگ های مختلف از قرمز نارنجی، قرمز روشن تا بنفش. رنگ­های منتج قرمز مذکور با استفاده از ماسه طبیعی با رنگ های پخت متفاوت به دست می آیند. رنگ تیره­تر این آجر نما با استفاده از تف جوشی زغال سنگ به دست می آید.

روزینا – این آجر دارای پایه قرمز می­باشد، با رنگ‌هایی از نارنجی-قرمز، قرمز روشن تا بنفش. جلوه های رنگی حاصل مخلوطی از خاک رس با خاک اره و قرمز مایل به قهوه ای، ماسه ریز دانه و سایه­های آبی است. همه این­ها در نسبت های دقیق به کار رفته­اند.

اوتریک – آجر دیگری با پایه قرمز رنگ است که رنگ‌های متفاوتی از قرمز نارنجی گرفته تا شرابی با سایه‌های آبی را شامل می­شود. رنگ این آجر، مخلوطی است از خاک رس لوسیال با ماسه قهوه ای مایل به قرمز، دانه ای و مرطوب و اکسیدهای ذوب شده مختلف که با به کار بردن نسبت های دقیق به دست می آید.

سالتو – آجر پایه قرمزی با تنوع رنگ از شرابی تا بنفش با سایه های آبی-بنفش است. این تنوع رنگ از مخلوط خاک رس لوسیال با ماسه قهوه ای مایل به قرمز، ماسه دانه دار و نیز ماسه مرطوب و اکسیدهای ذوب شده مختلف در نسبت های دقیق به دست می آید.

راتزو – نمونه آجر بعدی با پایه مشابه (قرمز) است و رنگ­های موجود آن از شرابی تا بنفش با سایه های آبی-بنفش متغیرند. رنگ­های مذکور، حاصل ترکیب خاک رس لوسیال با ماسه قهوه ای مایل به قرمز، ماسه دانه دار، ماسه مرطوب مرطوب و اکسیدهای ذوب شده مختلف در نسبت های دقیق است. تفاوت­های ظریف رنگی از طریق پخت آجر به دست می آید.

ونتو – آجری دارای پایه قرمز است با مجموعه رنگی از شرابی گرفته تا بنفش با سایه های آبی-بنفش. رنگ این آجر از مخلوط خاک رس لوسیال با ماسه قهوه ای مایل به قرمز، ماسه دانه دار، ماسه مرطوب و اکسیدهای ذوب شده مختلف در نسبت های دقیق به دست می آید.

بادمجانی – آجر پایه قرمزی با تنوع رنگ از شرابی تا قرمز تیره با سایه های بنفش است که از ترکیب نسبت­های دقیق خاک رس لوسیال با ماسه قهوه ای مایل به قرمز، ماسه دانه دار، ماسه مرطوب و اکسیدهای ذوب شده مختلف به دست می آید.

4 تا 10