گیاهان در دکوراسیون منزل و فوایدی که از آن ها خبر ندارید!

گیاهان در دکوراسیون منزل و فوایدی که از آن ها خبر ندارید!

تا به حال به فوایدی که گیاهان برای ما دارند، فکر کرده اید؟ گیاهان قرن های زیادی است که همدم ما انسان ها بوده اند. اکثر افراد از به کار بردن فضای سبز یا گلدان ها در دکوراسیون منزل خود لذت می برند. مسلما علت محبوبیت گیاهان تا این حد، یکی و دو تا نیست. حتما دلایل بسیاری وجود دارند که باعث می شوند همه از گیاهان در چیدمان منزل خود بهره بگیرند. اگر دوست دارید از فواید مختلف گیاهان در دکوراسیون منزل آگاه شوید، با پویانو همراه شوید.

فضای خالی روی زمین را با گذاشتن یک گلدان بزرگ یا چند گلدان کوچک پر کنید.

وقتی نمی دانید یک فضای خالی و بدون کاربرد را چطور پر کنید، گیاهان به کمک شما می آیند. وجود فضاهای خالی و پرت در دکوراسیون منزل خوشایند نیست و گیاهان برای پر کردن این فضاها گزینه خیلی خوبی هستند. شما می توانید فضای خالی روی زمین را با گذاشتن یک گلدان بزرگ یا چند گلدان کوچک پر کنید. احتمالا چنین جاهایی برای قرار دادن گلدان ها بهترین مکان هستند.

 

گیاهان دارای زیبایی طبیعی هستند و هر فضایی را با حضور خود زیبا و دلپسند می کنن

زیبایی شاید به اندازه یک مجسمه یا تابلو به چشم نیاید، اما انکار ناپذیر است. گیاهان دارای زیبایی طبیعی هستند و هر فضایی را با حضور خود زیبا و دلپسند می کنند. چه از یک دیوار سبز یا پارتیشن پوشیده از گیاه استفاده کنید، چه گلدان های خود را در شلف های دیواری قرار دهید و چه در یک بخش از منزلتان گلخانه درست کنید، می توانید از این زیبایی بهره مند شوید.

این لبه ها انرژی منفی دارند. اما نگران نباشید، چون گیاهان با فرم طبیعی خود می توانند تاثیرات آن ها را خنثی کنند.

چیزی که شاید زیاد در میان فواید به کار بردن گیاهان در دکوراسیون داخلی محسوس نباشد، کم رنگ کردن تاثیر لبه های تیز یا همه گوشه هاست. لبه های تیز معمولا به خاطر معماری ساختمان یا مبلمان و لوازمی که ما در فضا قرار می دهیم، به وجود می آیند. این لبه ها انرژی منفی دارند. اما نگران نباشید، چون گیاهان با فرم طبیعی خود می توانند تاثیرات آن ها را خنثی کنند.

گیاهان می توانند به فضای منزل ما رنگ و روح بدهند.

گیاهان می توانند به فضای منزل ما رنگ و روح بدهند. اگر احساس می کنید محیط خانه تان کسل کننده و بی روح است، کافی است از چند گلدان کمک بگیرید. مزیت گیاهان در این است که رنگ آن ها با رنگ های دیگری که در دکوراسیون داخلی به کار می برید، هماهنگ است.

با استفاده از گیاهان می توان به فضای خانه تعادل داد

با استفاده از گیاهان می توان به فضای خانه تعادل داد. تعادل از نکات مهم در معماری است و اگر در محیط زندگیتان وجود نداشته باشد، تاثیر نبود خود را نشان می دهد. شما نمی توانید تعادل را به صورت واضح ببینید، اما آن را حس می کنید. اگر فکر می کنید دکوراسیون خانه تان به خاطر نحوه آرایش مبلمان یا موارد دیگر، تعادل خود را از دست داده، می توانید از گیاهان استفاده کنید.

گیاهان هوا را تصفیه و تمیز می کنند و به شما فرصت نفس کشیدن در یک هوای پاک را می دهند.

همه ما شانس استفاده کردن از حیاط را نداریم. به همین خاطر اگر بخواهیم از هوای پاک استفاده کنیم، باید فضایی مشابه فضای باز را در خانه خود شبیه سازی کنیم. برای این کار، کافی است از گیاهان استفاده کنیم. گیاهان هوا را تصفیه و تمیز می کنند و به شما فرصت نفس کشیدن در یک هوای پاک را می دهند.

گیاهان می توانند رطوبت هوا را تنظیم کنند

هوای خانه تان خشک و اذیت کننده است؟ اگر این طور باشد، احتمالا در تنفس خود مشکل پیدا می کنید و حتی ممکن است مشکلاتی مثل اگزما را نیز تجربه کنید. خوشبختانه می توان با استفاده از گیاهان از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کرد. گیاهان می توانند رطوبت هوا را تنظیم کنند و شما را از این لحاظ به آسایش برسانند.

گیاهان می توانند فضای اطراف خود را برای تمرکز کردن مناسب سازند.

از دیگر مزایای گیاهان که بسیاری از افراد از آن مطلع نیستند، می توان به قدرت ایجاد تمرکز اشاره کرد. گیاهان می توانند فضای اطراف خود را برای تمرکز کردن مناسب سازند. آن ها آرامش ایجاد می کنند و فکر شما را به ثبات می رسانند. احتمالا این حس را در طبیعت نیز تجربه کرده اید. پس می توانید از تعدادی گلدان برای محل هایی که در آن ها به تمرکز فکری نیاز دارید، استفاده کنید.

در ادامه می توانید 10 تصویر از روش های به کار بردن گیاهان در دکوراسیون منزل ببینید و از ایده های آن ها استفاده کنید.

حضور گیاه در منزل

گیاه در دکوراسیون سرویس بهداشتی

چوب و گیاه در دکوراسیون

گیاه در طراحی داخلی منزل

استند گلدان نردبانی

گلدان های آویز از سقف در دکوراسیون خانه

گیاه یرگ انجیری در دکوراسیون تابستانه

وجود گیاه در فضای اتاق خواب

تاثیر وجود گیاه در دکوراسیون داخلی

گیاه زینتی در دکوراسیون داخلی

 

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو / اکبری