کنتراست در طراحی داخلی و راه های ایجاد آن

کنتراست در طراحی داخلی و راه های ایجاد آن

کنتراست در طراحی داخلی و راه های ایجاد آن

شاید تا کنون با معنی کنتراست و کاربرد آن در دکوراسیون داخلی منزل آشنایی پیدا نکرده باشید، اما خوب است بدانید که کنتراست قادر است در حیطه های گوناگون طراحی داخلی یک محیط، جذابیت بصری و ظاهری منحصر به فرد به فضا بدهد. اگر بدانید چطور می توان کنتراست را در دکوراسیون داخلی فضاهای مختلف پیاده کرد، می توانید تاثیر قابل توجهی بر محیط زندگی خود بگذارید. پویانو در این مطلب به شرح جذابیت ها و کاربردهای کنتراست در زمینه های مختلف خواهد پرداخت و به شما خواهد گفت که چطور می توان از کنتراست در طراحی داخلی استفاده کرد. برای آشنایی با کاربرد کنتراست در طراحی داخلی، همراه ما باشید.

کنتراست در طراحی داخلی و راه های ایجاد آن

برای ایجاد کنتراست می توان از 3 راه مختلف کمک گرفت. رنگ، جنس و شکل، مواردی هستند که می توانید برای ایجاد کنتراست به کار ببرید. صد البته شما می توانید از دو یا سه راه در کنار هم استفاده کنید. به این شکل، قادر خواهید بود که کنتراست قوی تری در دکوراسیون داخلی فضای مورد نظر ایجاد نمایید.

کنتراست در طراحی داخلی با کمک رنگ ها

زمانی که بحث کنتراست در دکوراسیون داخلی به میان می آید، نخستین چیزی که به ذهن هر کسی می رسد، ایجاد آن به کمک رنگ هاست که صد البته کار ایده آل و جذابی هم هست. در ذهن خود یک اتاق بزرگ را تصور کنید و دو رنگ متفاوت از دو سوی چرخه رنگ را نیز در ذهن خود تجسم کنید. به طور معمول، بیش ترین میزان کنتراست، میان رنگ های سیاه و سفید دیده می شود. می توانید فرض کنید کل فضای اتاق با کمک این دو رنگ طراحی شده است. می توانید جذابیت این کنتراست فوق العاده را تصور کنید؟

البته کنتراست، نحوه به کارگیری آن و تاثیری که بر دکوراسیون داخلی می گذارد به شهامت شما بستگی دارد. بله، اگر شهامت زیادی داشته باشید، می توانید از رنگ های متضادی که کنتراست بالایی دارند در طراحی داخلی کمک بگیرید. با این حال، اگر فکر می کنید شهامتتان برای استفاده از کنتراست به شکل قوی کافی نیست، می توانید به سراغ رنگ های خنثی بروید و از آن ها به عنوان زمینه دیوارهای خود بهره ببرید. در عین حال می توانید یک رنگ متفاوت را در جزئیات به کار ببرید. این کار باعث می شود کنتراست را داشته باشید، اما به شکلی ملایم تر.

کنتراست با کمک رنگ ها

کنتراست به کمک جنس لوازم

بیش ترین حسی که شما از طراحی داخلی یک محیط دریافت می نمایید از طریق جنس المان های دکوری و مصالح موجود در محیطی است که در آن حضور دارید. برای این که این گفته را بهتر لمس کنید، کافی است حسی که یک میز صاف و صیقلی از جنس فلز به شما می دهد را با حسی که یک میز چوبی با سطح تراش خورده و نامتوازن در وجودتان ایجاد می کند، مقایسه کنید. برای خلق وزن بصری در یک فضا خیلی بهتر است که لوازمی که به کار می برید را از جنس های گوناگون انتخاب کنید. به این شکل است که قادر خواهید بود هدایت دیداری افرادی که به محیط وارد می گردند را عهده دار شده و یک دکوراسیون فوق العاده ایجاد کنید.

کنتراست به کمک جنس لوازم

کنتراست در طراحی داخلی به کمک اشکال متفاوت

برای ایجاد کنتراست به این شکل، تنها کافی است که اشکالی که گوشه و زاویه دارند را در کنار شکل هایی که زاویه های گرد و نرم دارد، بگذارید. البته برای این که تمرکز ناظر، دقیقا روی تفاوت شکل های هندسی متمرکز شود، می توانید رنگ های خنثی را به عنوان پس زمینه این حرکات به کار ببرید. شما می توانید این حرکت را جهت قرار دادن انواع قاب، آینه، مبلمان و دیگر چیزها به کار ببرید.

در ادامه می توانید با دیدن تصاویری از دکوراسیون فضاهای مختلف، نحوه ایجاد کنتراست را یاد بگیرید.

کنتراست به کمک اشکال متفاوت

کنتراست در دکوراسیون داخلی

ایجاد کنتراست در دکوراسیون داخلی

کنتراست با رنگ ها

کنتراست در دکوراسیون داخلی

استفاده ار نور و رنگ برای ایجاد کنتراست

دکوراسیون داخلی مدرن

طراحی داخلی پویانو

دکوراسیون مدرن

طراحی داخلی پویانو

کنتراست رنگ در دکوراسیون داخلی

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو / اکبری