کلینیک پزشکی آلیس / استودیو نوک + acr arquitetura

کلینیک پزشکی آلیس / استودیو نوک + acr arquitetura

کلینیک پزشکی آلیس / استودیو نوک + acr arquitetura : توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. علیرغم بافت شهری صرفاً شهر سائوپائولو، این پروژه به دلیل اجرای آن در وسط جاده ای بسیار جنگلی برجسته است. این ویژگی با پروژه معماری که به توده درختی موجود در سایت احترام می‌گذاشت، تقویت شد و ارتباط آن با خانه قدیمی که تحت بازسازی قرار گرفت مطابقت داشت.

همچنین با آوردن حفاظت از سازه‌های اولیه ساخت‌وساز به آنجا، کار با استفاده از احیای محیط‌هایی که مجدداً صلاحیت‌شده بودند و مناطق جدیدی که می‌توانستند برنامه‌های لازم برای درمانگاه را در خود جای دهند، تخصیص داد.

این پروژه کلینیک پزشکی با ترکیبی از اصالت، پیچیدگی و حس آرامش، قصد داشت تجربه ای احساسی و آشنا را برای کاربران فراهم کند و درک کنند که این فرض قبلاً بخشی از مفهوم برند بود. از آنجایی که آلیس قصد دارد رابطه بین متخصصان سلامت را بازتعریف کند، با فن آوری و مهمان نوازی فراوان، معماری به دنبال منعکس کردن این ارزش ها در چیدمان و طراحی بود.

این پروژه با ترکیبی از اصالت، پیچیدگی و حس آرامش، قصد داشت تجربه ای احساسی و آشنا را برای کاربران فراهم کند و درک کنند که این فرض قبلاً بخشی از مفهوم برند بود. از آنجایی که آلیس قصد دارد رابطه بین متخصصان سلامت را بازتعریف کند، با فن آوری و مهمان نوازی فراوان، معماری به دنبال منعکس کردن این ارزش ها در چیدمان و طراحی بود.

بخش‌های فعالیت‌های پزشکی که اتاق فرد نامیده می‌شود، در بیشتر قسمت‌ها در طبقه فوقانی قرار می‌گرفت تا به حفظ حریم خصوصی در مراقبت‌ها کمک کند. طبقه فوقانی اتاق های پزشکی از راه دور، اتاق جلسه خانواده و فضای اداری را نیز ارائه می دهد.

در طبقه همکف مطب ، منطقه لذیذ اهمیت پیدا می کند زیرا نزدیک در ورودی قرار دارد و فضایی را برای زندگی و همزیستی با مشتریان پیکربندی می کند. این فضا برای یادآوری محیط مسکونی طراحی شده است و به کاربران امکان می دهد تا با موقعیت مکانی بهتر شناسایی شوند.

مینیمالیسم، مادی بودن و فضایی بودن این پروژه لحن لازم را برای حفظ تعادل بین متانت زیبایی شناسی بیمارستان و معماری مسکونی معاصر تضمین کرد.

مشخصات پروژه :

کاربری : کلینیک، ولنس داخلی

محل ساخت پروژه : پینهیروس، برزیل

معماران : acr arquitetura، noak studio

مساحت : 540 متر مربع

سال: 2020

عکس ها: کارولینا لاکاز

 

 

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو