آیا شما یک کلکسیونر در خانه هستید؟

آیا شما یک کلکسیونر در خانه هستید؟

بسیاری از ما به جمع آوری و نگه داری از اشیا و لوازم مختلف علاقه‌ مند هستیم. زمانی که این اشیا به یکدیگر شباهت داشته باشند و از نظر ظاهری و یا کاربردی به یکدیگر نزدیک باشند، زمانی که در کنار هم قرار بگیرند یک کلکسیون را تشکیل می ‌دهند. هیچ تفاوتی ندارد که این اشیا دارای چه ابعاد و کاربردی باشند؛ گاهی اوقات ظرف و ظروف، یا مجسمه های کوچک، تابلو ها ، هنر های زیبا و یا هر چیز دیگری می‌توانند به یک کلکسیون زیبا تبدیل شوند.

این کلکسیون ها هم چنین می توانند به عنوان یک عنصری زیبا در طراحی داخلی به کار برده شوند. برای این که بتوانید حتی کوچک ترین اشیاء را به شکل یک کلکسیون به نمایش بگذارید، باید ۱۰ قدم را دنبال کنید. پس اگر شما یک کلکسیونر در خانه بوده و به جمع آوری اشیاء مختلف علاقه مند هستید، با پویانو همراه باشید تا با روش های به نمایش گذاشتن این عناصر آشنا شوید:

  1. مانند یک کلکسیونر فکر کنید

اگر احساس می‌کنید که در وجود شما یک کلکسیونر زندگی می کند، پس زمان آن فرا رسیده است که اشیا قدیمی را از صندوق ها خارج کنید! بهترین مکان برای به نمایش گذاشتن کلکسیون ها یک کنسول است که بر روی آن یک آینه قرار دارد و یا روی یک شومینه است که با آینه پوشیده شده است. به نمایش گذاشتن اشیاء در مقابل آینه باعث می شود که این عناصر بازتاب بیشتری یافته و این گونه تعداد آن ها بیشتر احساس شده و فضایی مانند یک کلکسیون ایجاد شود.

مانند یک کلکسیونر فکر کنید

  1. آیا کهنه و قدیمی بودن اشیاء کافی است

البته که خیر؛ اما این موضوع تا حدودی نیز بستگی به آن چیزی دارد که جمع آوری می کنید و می خواهید یک کلکسیون را با آن ها تشکیل دهید. نوع به نمایش گذاشتن این کلکسیون ها نیز اهمیت دارد. برای مثال اگر ظروف چینی بسیار قدیمی را جمع آوری می کنید، به نمایش گذاشتن آن ها در یک ویترینه قدیمی جلا داده شده، می تواند ظاهری قابل توجه و منحصر به فرد به آن ها ببخشد.

آیا کهنه و قدیمی بودن اشیاء کافی است

  1. با ارزش و گران قیمت بودن و یا بی ارزش و ارزان قیمت بودن اشیاء

این موضوع در مورد برخی از اشیائی که جمع می کنید اهمیت چندانی ندارد. تفاوتی ندارد که وسیله ای را از یک مغازه عتیقه فروشی در فرانسه خریداری کرده و یا آن را از سمساری نزدیک به خانه خود تهیه کرده باشد. موضوع مهم این است که این عناصری که در کنار یکدیگر به نمایش گذاشته و به عنوان کلکسیون از آن ها استفاده می کنید، از نظر طرح و رنگ با یکدیگر هماهنگی داشته باشند. برای مثال اگر علاقه مند به جمع آوری ظروف سرامیکی هستید، همین که به هماهنگی فرم های آن ها و جذابیت آن ها توجه کنید کافی خواهد بود.

با ارزش و گران قیمت بودن و یا بی ارزش و ارزان قیمت بودن اشیاء

  1. روش به نمایش گذاشتن اشیاء

یکی از روش ها و ایده های منطقی و عاقلانه برای به نمایش گذاشتن عناصر و اشیایی که به عنوان کاکسیون از آن ها استفاده می ‌کنید این است که آن ها را به گونه ای به نمایش بگذارید که انگار در ویترین یک مغازه قرار دارند. این گونه هم یک تم و موضوع مشخص را دنبال کرده و هم برداشت مفهوم تری را از کلکسیون خود ایجاد خواهید کرد.

روش به نمایش گذاشتن اشیاء

  1. به رنگ پس زمینه کلکسیون توجه کنید

زمانی که می‌خواهید لوازم کلکسیونی خود را به نمایش بگذارید، به این موضوع توجه داشته باشید که رنگ پس زمینه آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است. برای مثال رنگ های سیاه، سبز و یا زرد برای پس زمینه اشیاء فلزی انتخاب مناسبی هستند و آن ها را تکمیل می کنند. این در حالی است که یک رنگ قرمز غالب، باعث می شود تا این عناصر جلوه کافی نداشته باشند.

هم چنین چرخه رنگی ای که با کنار هم قرار دادن این اشیاء کلکسیونی ایجاد می‌شود نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل در چیدمان آن ها باید به ترتیب رنگی ایجاد شده نیز توجه داشته باشید. برای این منظور می توانید برای مثال رنگ های پاستلی را در کنار هم و طرح های ریز را به صورت ردیفی و کنار هم چیدمان کنید.

به رنگ پس زمینه کلکسیون توجه کنید

  1. کلکسیونی از تصاویر، تابلو ها و پارچه های قدیمی

اگر کلکسیونی که جمع می کنید شامل تابلو ها، عکس ها و یا پارچه های قدیمی سبک وینتیج است، با خرید قاب های قدیمی از بازار های دست دوم فروشی و یا عتیقه فروشی ها می توانید ظاهر آن ها کامل کنید و یا این که آن ها را بدون هیچ گونه قابی بر روی دیوار نصب کنید. اما اگر از قاب های قدیمی برای به نمایش گذاشتن این عناصر استفاده کنید، کلکسیون شما کامل تر خواهید شد.

کلکسیونی از تصاویر، تابلو ها و پارچه های قدیمی

  1. سادگی می تواند کلکسیون را برجسته تر کند

در یک دکوراسیون ساده و بدور از اغراق و تجمل که دارای خطوطی مدرن و ملایم است، یک کلکسیون متشکل از عناصر سبک وینتیج، شبی شیک و یا رترو می تواند جلوه بسیار بیشتری یافته و بیشتر نمایان شود و حتی جلوه و زیبایی بیشتری به دکوراسیون خانه ببخشد. به همین دلیل اگر سبک زندگی شما نیز یک سبک مدرن و ساده است، می توانید کلکسیونی از اشیای قابل توجه و زیبای قدیمی را انتخاب کنید تا جلوه بیشتری به محیط زندگی خود ببخشید.

سادگی می تواند کلکسیون را برجسته تر کند

  1. در به نمایش گذاشتن اشیا خلاق باشید

برای مثال اگر به جمع آوری فنجان و یا ظروف سفالی و چینی علاقه‌ مند هستید، چرا از این ظروف در زندگی روزانه خود نیز استفاده نمی کنید؟ اگر این اشیا را در راستای هدفی که دارند مورد استفاده قرار دهید می توانید یک حس نوستالژی را در محیط زندگی خود ایجاد کنید. برای لذت بردن از کلکسیون خود نیازی نیست که آن ها را تنها برای به نمایش گذاشتن در داخل یک محفظه قرار دهید.

حتی پارچه هایی که به عنوان کلکسیون جمع آوری می کنید را می توانید به عنوان روکش کوسن های تزیینی به کار برده و یا آن ها را به هم متصل کرده، یک پارچه چهل تیکه طراحی کرده و از آن به عنوان روتختی بهره مند شوید.

در به نمایش گذاشتن اشیا خلاق باشیددر به نمایش گذاشتن اشیا خلاق باشید

  1. همه چیز را به شکلی پویا به نمایش بگذارید

کنار هم قرار دادن اشیاء کلکسیونی که مشغول به جمع‌ آوری آن ها هستید، می توانند جلوه ای پویا و سیال به فضای خانه ببخشد. برای مثال می توانید همه کوزه های قدیمی و یا جدیدی که جمع آوری می کنید را در کنار یکدیگر و در مقابل پنجره به نمایش گذاشته و حتی آن ها را به عنوان گلدان به کار برده و در داخل آن ها گل های زیبا بکارید. این گونه از اشیاء کلکسیونی خود هم استفاده کاربردی کرده و هم چنین جلوه ای دکوراتیو به آن ها خواهید بخشید.

همه چیز را به شکلی پویا به نمایش بگذارید

  1. اشیاء کلکسیونی اتاق کودک

معمولاً کودکان به جمع آوری تقریباً تمامی اشیا ء علاقه‌ مند هستند. این اشیاء می تواند شامل اسباب بازی ها، پول، کلاه و لباس و زیورآلات باشد. به همین دلیل برای این که بتوانید کلکسیون های فرزند خود را به نمایش بگذارید، در اتاق آن ها از آویز ها و شلف های تزیینی به منظور قرار دادن کلکسیون استفاده کنید.

اشیاء کلکسیونی اتاق کودک

برای این که یک کلکسیونر در خانه باشید، نیازی نیست که حتما هزینه زیادی کرده و اشیاء گران قیمت، قدیمی و عتیقه را خریداری کنید. لوازم ساده و معمولی روزمره ‌ای که به دیگر شباهت داشته و کاربردی مشابه دارند نیز می‌توانند به یک کلکسیون زیبا و کاربردی تبدیل شوند. تنها موضوع مهم این است که اشیایی را برای این منظور انتخاب کنید که ظاهری زیبا و جالب و رنگ قابل توجهی داشته باشند تا به محیط زندگی شما جلوه و زیبایی بیشتری ببخشد؛ زیرا در غیر این صورت به یک عنصر ناملموس در دکوراسیون داخلی تبدیل خواهند شد…