کفپوش پلیژن : نخستین نسل کفپوش PVC ایران

کفپوش پلیژن : نخستین نسل کفپوش PVC ایران

کفپوش پلیژن : نخستین نسل کفپوش PVC ایران

کفپوش پلیژن را می شناسید؟ این برند، یکی از تولید کنندگان محبوب و مطرح کفپوش‌ های pvc تایل در کشورمان می باشد و در واقع، آغازگر ماجرای تولید این نوع کفپوش ها در ایران بوده است. همین شرکت، پیش از این تا اکنون در نقش وارد کننده کفپوش‌های رول ال جی کره عمل کرده و اکثر افراد نیز از محصولات آن خاطره خوبی در ذهن دارند. حال که صحبت از خاطره خوب شد، شاید بد نباشد علت محبوبیت این کفپوش ها را بدانید. در ادامه مطلب در این باره پلیژن بیش تر خواهیم گفت.

کفپوش پلیژن : نخستین نسل کفپوش PVC ایران

محصولات پلیژن، دارای ۲۰ طرح و رنگ مختلف هستند و همه آن ها با الهام از طبیعت و آرایه‌های چوبی تولید می شوند. پلیژن، محصولاتش را در ابعاد ۹۰*۱۵ که بهترین حالت جهت نمایش تایل‌های چوبی است، با ضخامت ۲ میلی متر و تاپ لایر 0.1 میلی‌متری که از کفپوش در برابر نیروهای سایشی محافظت می کند، ارایه می نماید. رنگ‌ بندی کفپوش های پلیژن فوق العاده است و نظر اکثر سلیقه ها را به خود جلب می نماید. این کفپوش ها مقداری نیز براق ‌تر از کفپوش‌ های دیگر هستند و همین موضوع باعث می شود برخی ها پلیژن را به سایر گزینه ها ترجیح دهند.

محصولات پلیژن، دارای ۲۰ طرح و رنگ مختلف هستند

محصولات پلیژن، دارای ۲۰ طرح و رنگ مختلف هستند

محصولات پلیژن، دارای ۲۰ طرح و رنگ مختلف هستند

چرا کفپوش پلیژن ؟

ممکن است برای انتخاب کفپوش های پلیژن به چند دلیل قانع کننده نیاز داشته باشید. دلایل مورد نیاز شما به شرح زیر هستند:

وجود لایه محافظ رنگ

کیفیت قابل قبول و ثبات رنگ خوب کفپوش پلیژن به خاطر دارای لایه رنگ و لایه محافظ کره‌ای است،. ولی با این وجود اگر تمایل دارید از این کفپوش اماکنی که زیاد نورگیر هستند، استفاده نمایید، پیشنهاد می شود از سایبان و پرده‌ های ضخیم هم کمک بگیرید.

مقاومت در برابر لک

با کمک شامپوی مخصوص می توان هم جرم‌ ها را برطرف نمود و هم لکه‌های مزاحم را از میان برداشت، ولی در هر صورت، این کفپوش‌ها شستشوی بی دردسری دارند. مقاومت خوب آن ها در برابر رطوبت به شما امکان استفاده از آب برای شستشو را می دهد، اما یادتان باشد که از جمع ‌آوری آب‌های اضافه غافل نشوید.

ایجاد بازتاب نور

کفپوش پلیژن، مقداری براق است و این خصوصیت، سبب بازتاب نور از سطح این آن می ‌گردد. این خصوصیت به همان میزان که جذاب و دلپذیر است، ممکن است با توجه به کاربری فضا یک نوع جنبه منفی تقی شود و کمی اغتشاش بصری و خطا در دید ایجاد کند، اما برای منزل شما چنین مشکلی وجود نخواهد داشت.

آکوستیک بودن

کفپوش پلیژن می تواند حجم صدا را کاهش دهد و نسبت به لمینت، سرامیک و سنگ، یک عایق صوتی مناسب است. این مزیت در فضاهای پر رفت و آمد بیش تر کارای دارد، ولی به طور کلی، کفپوش پلیژن برای فضاهای پر رفت و آمد مناسب نیست و بیش تر در اماکن مسکونی کاربرد دارد.

مقاومت در برابر آتش

کفپوش پلیژن در راستای بسیاری از استاندارد سازی ‌ها مورد آزمون های مختلف قرار می‌گیرد. محصولات پلیژن در رابطه با گسترش آتش سوزی تأثیر قابل توجهی نداشته ‌اند و تا حد امکان در برابر سوختن مقاومت می نمایند. با این حال، امکان آسیب دیدن سطح این کفپوش‌ها به خاطر سوختگی ناشی از سیگار یا اشیاء داغ وجود دارد، اما نگران نباشید، چرا که می توانید هر کدام از تایل های آسیب دیده را تعویض کنید.

مقاومت در برابر آتش

کفپوش پلیژن برای چه اماکنی مناسب است؟

شما می توانید از کفپوش پلیژن در فضاهای زیر استفاده کنید:

  • دفاتر کار و امکان اداری
  • آپارتمان‌ های پرتردد
  • رستوران ها و کافه ها

نصب کفپوش پلیژن

نصب کفپوش پلیژن

برای نصب کفپوش پلیژن، بهتر است از چسب مخصوص این کفپوش که پایه آب است، استفاده شود. برخی افراد گلایه دارند که کفپوش پلیژن در زمان نصب از تعامل خوبی با سطح برخوردار نیستند. علت مشکل مذکور، این است که رابطه این کفپوش با چسب‌های تینری مثل چسب پارس چندان خوب نیست و حتی امکان دارد در آینده تغییر اندازه پیدا کند، ولی چسب‌های پایه آب که رنگ سفید دارند، به عنوان یک محصول استاندارد، بهترین شرایط را جهت نصب این کفپوش‌ها فراهم می‌ آورند.

 

 

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو / اکبری