کفپوش های سازگار با محیط زیست

کفپوش های سازگار با محیط زیست

کفپوش های سازگار با محیط زیست

امروزه برای افرادی که به دنبال کفپوش مناسب برای محیط زندگی و اطراف خود هستند، گزینه های بسیار متنوعی وجود دارد که از جمله بهترین آن ها، کفپوش هایی هستند که از نظر محیط زیستی، سازگار و انتخاب بهتری برای آینده جهان به شمار می روند. اما کفپوش سازگار با محیط زیست چیست و ویژگی های آن کدام است؟ برای پاسخ به این پرسش و آشنایی بیشتر با کفپوش های سازگار با محیط زیست، با پویانو همراه باشید:

با توجه به بحران های زیست محیطی ای که وجود دارند، تولید کنندگان سرمایه گذاری بر روی کفپوش های سازگار با محیط زیست را آغاز کرده اند. کفپوش های سازگار با محیط زیست، کفپوش های اکولوژیکی  صد در صد مناسب برای محیط زیست هستند که ظرافت بی نظیری را به فضا های زندگی ما بخشید و در ها را به سمت یک دنیای پایدار باز می کنند.

  • چه محصولاتی مناسب برای محیط زیست هستند؟

موضوع مهم در مورد مواد سازگار با محیط زیست این است که آیا این مواد مجددا قابل استفاده بوده و یا پایدار هستند؟ تاثیر تولید این محصول بر میزان آلایندگی های محیط تا چه اندازه است؟ این محصول در تولید و عرضه چه فرآیندی را طی می کند؟ آیا مواد شیمیایی در تولید محصول وجود دارند؟ و در نهایت تولید آن چه اثری بر اقتصاد محلی و سلامتی مردم دارد؟ همان طور که می توانید تصور کنید، گاهی اوقات دشوار است که محصولاتی را پیدا کنید که هم زمان همه این معیار ها را رعایت کند. اما خوشبختانه برخی از صنایع تولیدی کفپوش راهبرد های خاص خود را برای ایجاد این ارزش ها حفظ کرده اند.

چه محصولاتی مناسب برای محیط زیست هستند؟

  • چوب های تایید شده

در میان کفپوش های متنوع موجود، همیشه کفپوش های چوبی در الویت های اول انتخاب قرار دارند. اما هر کفپوش چوبی ای متناسب و سازگار با محیط زیست به شمار نمی رود. به ویژه گونه های نادر درختی که از پایداری کمتری برخوردار هستند و بنابراین مناسب تر است که به گزینه های زیست محیطی رایج تری مانند درخت های بلوط و کاج روی آورده شود. به همین دلیل، تأمین کننده ای را انتخاب کنید که دارای نشان FSC بوده و به اجرای سیاست صفر درصد زباله در فرآیند تولید و تهیه چوب با محافظت از طبیعت پایبند باشد.

بتن های صیغلی که تمیزی آن ها بسیار ساده است، در سبک صنعتی که یکی از سبک های مطرح و پرکاربرد در سال های اخیر به شمار می رود، از کفپوش های کاربردی و محبوب به شمار می روند. بتن که یکی از انواع کفپوش های پایدار به شمار می رود، به دلیل هماهنگی با سبک های متنوعی از جمله مدرن تا سبک روستیک، از جمله کفپوش های پر کاربرد در طراحی داخلی است. این ماده برای مکان های مرطوبی مانند آشپزخانه و سرویس بهداشتی انتخاب بسیار مناسبی به شمار می رود. سطح بافت دار این کفپوش، زمانی که با رنگ های گرم و مبلمان و اکسسوار های چوبی  ترکیب شود، فضایی گرم و راحت را ایجاد خواهد کرد.

  • لینولئوم کفپوش 100 در 100 طبیعی

کفپوش لینولئوم که حاوی مخلوطی از روغن بذر کتان طبیعی و براده چوب است، یکی از گزینه های محبوب کفپوش در سال های اخیر به شمار می رود. این کفپوش علاوه بر ویژگی های اکولوژیکی و سازگاری با محیط زیست، به دلیل احساس نرمی ای که هنگام راه رفتن ایجاد می کند و به دلیل تمیزی آسان، یک کفپوش کاربردی برای فضا های بزرگ زندگی محسوب می شود. لینولئوم که به دلیل ویژگی های ضد حساسیت، ضد لکه و بهداشتی بودن برای مکان های عمومی ای مانند مدارس و بیمارستان ها مورد استفاده قرار می گیرد، طیف گسترده ای از طرح ها، رنگ ها و بافت های متناسب با هر سبک را دارا می باشد.

لینولئوم کفپوش 100 در 100 طبیعی

  • کفپوش لاستیکی رنگارنگ

کفپوش های لاستیکی که بسیار براق بوده و در رنگ های چشمگیر و قابل توجه تولید می شوند، به دلیل ویژگی ضد آب و ضد لغزشی که دارند، برای خانواده هایی با تعداد فرزندان زیاد توصیه می شوند. البته در انتخاب این نوع کفپوش، از مدل های حاوی مواد مصنوعی ای که به سختی جذب طبیعت می شوند دوری کنید و مدل های دارای گواهینامه سازگار با محیط زیست و صد در صد طبیعی را به کار ببرید.

  • فرش های ارگانیک

اکولوژیکی ترین پوشش زمین، فرش هایی هستند که از الیاف طبیعی بافته شده و دارای ضخامت و سختی متفاوتی هستند. با وجود این که برخی از این فرش ها بسیار نرم و لطیف هستند، برخی می توانند بسیار زبر و خشن باشند. زمانی که می خواهید از میان فرش های طبیعی مانند نمدی، سیزال، حصیری و یا غیره مدلی را انتخاب کنید، بهتر است این کار را بر اساس نوع کاربرد اتاق انجام دهید. برای مثال در حالی که این فرش های ارگانیک برای محیط های مرطوب مناسب نیستند، برای مکان های شلوغ و پر رفت و آمد انتخاب به جایی خواهند بود. البته فرش های پشمی برای هر نوع محیطی قابل استفاده هستند.

فرش های ارگانیک

  • کفپوش های چوب پنبه ای

کفپوش های چوب پنبه ای ضد صدا بوده و احساسی نرم و لطیف را هنگام راه رفتن ایجاد می کنند. هم چنین به دلیل این که بسیار ماندگار بوده و به راحتی پوسیده نمی شوند، برای مکان های شلوغ و پر ترافیک، انتخاب اکولوژيکی مناسبی به شمار می روند. این ماده قابل بازیافت و پایدار که در طبیعت قابل تجزیه است، می تواند فضایی گرم و صمیمی را در محیط زندگی شما ایجاد کند. این نوع کفپوش با نصب راحت و نگه داری آسانی که دارد، می تواند با خیال راحت در تمام خانه ها و در هر مکانی، به خصوص در اتاق های کودکان، ترجیح داده و به کار برده شود.

کفپوش های چوب پنبه ای

  • کفپوش بامبو

درخت های دارای چوب سخت مانند افرا یا گردو باید حداقل ۲۵ سال طول بکشد تا بتوان از چوب آن ها به عنوان کفپوش استفاده کرد و درخت بلوط حتی زمان طولانی تری را طی می کند تا به رشد کامل برسد. این در حالی است که بامبو خیلی سریع رشد کرده و به سرعت برای استفاده مجدد آماده می شود. بامبو تنها نیاز به ۳ سال رشد دارد تا بتوان آن را برای کفپوش مورد استفاده قرار داد. به علاوه، این گیاه تنها از ساقه برداشت می شود و ریشه های آن در زمین باقی می ماند و به همین دلیل می تواند دوباره شروع به رشد کند. البته هنگام خرید کفپوش بامبو اطمینان حاصل کنید که در هنگام تولید این کفپوش از هیچ گونه ماده شیمیایی و سمی استفاده نشده باشد.

کفپوش بامبو

تولید کفپوش های سازگار با محیط زیست، برای افرادی که دغدغه های زیست محیطی و حفظ و نگه داری از آن را دارند، این امکان را ایجاد می کند تا بتوانند در محیط زندگی خود نیز، فضایی سازگار با محیط زیست ایجاد کنند. البته فراموش نکنید که این وظیفه تک تک ما انسان ها است که با انتخاب ها و سبک زندگی خود، قدمی در راه حفظ بهتر محیط زیست برداریم تا فرزندان ما و نسل های آینده بتوانند در زمینی سالم تر و پایدار زندگی کنند. این اقدامات را می توان در زمینه های مختلی از جمله خوراک و پوشاک نیز انجام داد، اما بدون شک استفاده از کفپوشی اکولوژیک و سازگار با محیط زیست، فضایی سالم تر را برای زندگی ما و اعضای خانواده به همراه خواهد داشت.

 

 

 

 

 

معماری ودکوراسیون داخلی پویانو