9 کفپوش مناسب برای بالکن ها

کفپوش مناسب برای بالکن

9 کفپوش مناسب برای بالکن ها

کم کم در حال نزدیک شدن به بهار هستیم، بهار یعنی زمانی که درب بالکن ها دوباره باز شده و می توانیم در روز های زیبای بهاری از حضور در آن ها لذت ببریم. افرادی که در خانه آن ها بالکن وجود داشته باشد و به درستی آن را طراحی کرده باشند، می توانند در بهار و تابستان نهایت استفاده را از این مکان ببرند. برای این که بتوان کیفیت این مکان را افزایش داده و کارکرد آن را بهبود بخشید، لازم است که برای بالکن ها و تراس ها سرمایه گذاری بیشتری شده و دکوراسیونی زیبا و مناسب را در آن ها ایجاد کنید. فراموش نکنید که در روز های سرد پاییز و زمستان و این روز های پایانی سال که هنور هوا گرم نشده است، فرصت خوبی برای ایجاد تغییر و بازسازی در بالکن ها به شما می رود. زیرا در روز های سرد هزینه تعمیرات نیز کمی کاهش می یابد. پس هم اکنون دست به کار شده و بالکن ها را برای بهار و تابستان آماده کنید. یکی از بهترین تغییرات در بالکن استفاده از کفپوشی مناسب است که در گرمای تابستان و سرمای زمستان مقاومت بالایی داشته باشد. ما در این مطلب انواع کفپوش مناسب برای بالکن ها را به شما معرفی خواهیم کرد که می توانید با خیال راحت از آن ها استفاده کنید. برای بررسی این کفپوش ها و آشنایی با ویژگی های آن ها با پویانو همراه باشید:

کفپوش مناسب برای بالکن

  1. کفپوش سنگی

سنگ های طبیعی یکی از بهترین انتخاب ها برای کفپوش بالکن به شمار می روند. البته اگر خانه ای ویلایی و مستقل داشته باشید می توانید از سنگ های طبیعی استفاده کنید، زیرا این نوع سنگ ها برای استفاده در خانه های آپارتمانی مناسب نیستند. به همین دلیل برای بالکن خانه های آپارتمانی می توانید از هر نوع کفپوش سنگی دیگر استفاده کرده و فضایی مناسب برای خود ایجاد کنید. امروزه کفپوش های سنگی بسیار پرکاربرد بوده و دارای چنان طرح و رنگ های متنوعی هستند که با هر سبک سلیقه هماهنگ می شوند.

کفپوش سنگی

  1. کفپوش چوبی

این یک حقیقت است که چوب در هر کجا که مورد استفاده قرار بگیرد، فضایی زیبا و فوق العاده ایجاد می کند. با این وجود بسیاری از اطلاعات و باور هایی که ما در مورد چوب داریم، اشتباه است! یکی از بزرگ ترین این اشتباهات این است که چوب ماده ای مقاوم در برابر آب به شمار نمی رود. در حالی که اگر چوب به شکل مناسب انتخاب شده و لایه محافظ درستی بر روی آن به کار برده شود، به یکی از مقاوم ترین مواد در مقابل آب تبدیل می شود.

فقط کافی است اسکله های چوبی و پایه های چوبی آن ها را که سال ها در داخل آب دریا باقی مانده و استحکام خود را از دست نمی دهند را تصور کنید، آن گاه متوجه مقاومت بالای چوب در برابر آب خواهید شد. به طور کلی می توان گفت که در مورد مقاومت چوب هیچ شکی نداشته باشید. اگر بودجه کافی در اختیار دارید، بهترین و زیبا ترین کفپوش مناسب برای بالکن شما، چوب خواهد بود.

کفپوش چوبی

  1. کفپوش بتنی

بتن با ظاهر سرد و سخت خود در سال های اخیر به یکی از محبوب ترین عناصر در طراحی داخلی تبدیل شده است. اگر چه این موضوع هنوز در کشور ما کاملا صدق نمی کند، اما با این وجود روز به روز استفاده از بتن در دکوراسیون در حال افزیش است. بتن معمولا در مکان هایی که با آب در ارتباط هستند به عنوان زیر ساختی برای استفاده از کاشی به شمار می رود. در حالی که بتن به تنهایی نیز دارای ظاهری خاص و مدرن است و حتی بیشتر اوقات نسبت به کاشی ها، فضایی بسیار زیباتر ایجاد می کند.

کفپوش بتنی

  1. کفپوش کاشی

کاشی هایی که در فضای داخلی به عنوان کفپوش به کار برده می شوند را نیز می توان در فضا های خارجی محدود و کوچک به عنوان کفپوش بالکن ها به کار برد. مهم ترین ویژگی کاشی های کفپوش این است که حتی اگر در فضایی بسیار محدود به کار برده شوند، توجه ها را به خود جلب کرده و احساس کوچک بودن فضا را از بین می برند. کاشی های طرح دار با ظاهر جادویی که ایجاد می کنند تاثیر به سزایی در زیبایی بالکن ها خواهند داشت.

کفپوش کاشی

  1. تخته سنگ های سیاه

خارج از ابعاد و اندازه بالکن، اگر به دنبال ایجاد فضایی لوکس و مجلل در آن هستید، تخته سنگ های سیاه رنگ و زیبایی که تمام توجه ها را به خود جلب می کنند می توانند انتخاب مناسبی برای کفپوش بالکن باشند. همان طور که در ابتدا گفته شد کفپوش های سنگی یکی از ترند های مطرح و محبوب در طراحی داخلی به شمار می روند و شما نیز برای ایجاد تغییری چشمگیر در بالکن می توانید از آن بهره مند شوید.

تخته سنگ های سیاه

  1. کفپوش های پلاستیکی

کفپوش های پلاستیکی نیز از جمله انتخاب های مناسب برای بالکن ها به شمار می روند که هم می توانید آن را به شکل یک پارچه و هم مانند کاشی ها در کنار یکدیگر به کار ببرید. این کفپوش های پلاستیکی را می توانید هم بر اساس نوع آب و هوای منطقه ای و میزان مصرف و هم بر اساس طرح و رنگ های متنوع انتخاب کنید. این کفپوش ها کارکرد ساده ای داشته، ماندگاری بالایی دارند و به راحتی می توانند بر روی کفپوش کنونی بالکن به کار برده شوند.

کفپوش های پلاستیکی

  1. کفپوش شنی

اگر هیچ یک از کفپوش های دیگر مورد علاقه شما نیستند می توانید از شن و سنگ ریزه نیز برای پوشاندن کفپوش بالکن استفاده کنید. اگر بالکن بزرگی در اختیار دارید پوشاندن حداقل بخشی از زمین می تواند نتیجه بسیار زیبایی را به همراه داشته باشد. اگر از شن و سنگ ریزه برای کفپوش بالکن استفاده کنید، هم فضایی مانند باغچه را برای شما ایجاد کرده و هم زمانی که به گل ها آب دهید هوای بالکن را خنک تر خواهد کرد. هم چنین این انتخاب بسیار ارزان و به صرفه خواهد بود. حتی در صورت تمایل می توانید با سنگریزه ها یک باغچه ذن کوچک برای خود طراحی کنید.

کفپوش شنی

  1. کفپوش های سفالی

کفپوش های سفالی نیز یکی دیگر از انتخاب ها برای کفپوش بالکن به شمار می روند. این نوع کفپوش که از پخته شدن خاک تهیه می شود، نسبت به سایر کفپوش ها  مقاومت کمتری دارد، ولی اگر از بالکن خانه خود استفاده زیادی نمی کنید، این کفپوش می تواند فضایی زیبا و گرم در آن ایجاد کند.

کفپوش های سفالی

  1. مصالح مختلف کفپوش در کنار یکدیگر

در کفپوش مناسب برای بالکن ها برای بالکن های بزرگ بهترین انتخاب این است که کفپوش های مختلف و متنوع را در کنار یکدیگر به کار ببرید. این گونه می توانید به فضایی بسیار زیبا تر و خاص تر دست پیدا کنید. با به کار بردن کفپوش هایی مانند چوب، سنگ، کاشی و یا سنگ ریزه در کنار یکدیگر می توانید دکوراسیون و ظاهری بی مانند به بالکن خانه خود هدیه کنید. در این روش حق انتخاب بیشتری در اختیار داشته و می توانید هر آن چه را که مورد علاقه شما است در بالکن به کار ببرید.

مصالح مختلف کفپوش در کنار یکدیگر

 

 

 

 

کفپوش مناسب برای بالکن

تحریریه پویانو