کفپوش سنگ مرمر برای آوردن ظاهری لوکس به خانه شما

کفپوش سنگ مرمر برای آوردن ظاهری لوکس به خانه شما

کفپوش سنگ مرمر برای آوردن ظاهری لوکس به خانه شما

کفپوش سنگ مرمر برای آوردن ظاهری لوکس به خانه شما : کفپوش سنگ مرمر زیبایی آنی را برای هر اتاق به ارمغان می آورد. این یکی از لوکس ترین کفپوش های سنگی کاملا طبیعی است، اما همچنین می تواند در مناطق خاصی مشکل ساز باشد. همچنین یکی از گران ترین انواع سنگ طبیعی است. با پوبانو همراه باشید :

کفپوش مرمر در طول تاریخ مورد استفاده قرار گرفته است. به گفته رهبر صنعت، سنگ صفا، کفپوش مرمر محبوب ترین سنگ طبیعی در بخش ساخت و ساز است. صدها سال است که از آن به عنوان کفپوش استفاده می شود و صاحبان خانه به دلیل زیبایی و استحکام آن همچنان از آن استفاده می کنند.

اصول کفپوش سنگ مرمر:

کفپوش سنگ مرمر یک کف سنگ طبیعی شبیه به کاشی گرانیت یا تراورتن است، اما دارای ویژگی های منحصر به فردی است که آن را به یک انتخاب محبوب در طراحی خانه تبدیل می کند.

سنگ مرمر چیست؟

مرمر یک سنگ دگرگونی است که از کربنات متبلور مجدد مانند کلسیت یا دولومیت تشکیل شده است. مرمر در ابتدای حیات خود سنگ آهکی است که تحت فشار و حرارت شدید قرار گرفته است. این باعث تغییرات شیمیایی می شود که منجر به ظاهر منحصر به فرد سنگ مرمر می شود.

 

سنگ مرمر در طیف گسترده ای از رنگ ها از جمله سفید، صورتی، سبز، خاکستری، بژ و سیاه وجود دارد. این رنگ های مختلف نتیجه ناخالصی های موجود در خاک اطراف سنگ ها هستند که در حال تبلور مجدد هستند. رنگ‌های مرمر می‌تواند به صورت رگه‌هایی در سرتاسر سنگ ظاهر شود. این الگوهای رگه بسته به رنگ پس‌زمینه و رنگ رگه می‌توانند از رنگ پس‌زمینه متمایز یا بیشتر شسته شوند.

انواع کفپوش سنگ مرمر

انواع کفپوش مرمر از سرتاسر دنیا و در رنگ های مختلف وجود دارد. در اینجا چند نوع رایج کفپوش کاشی مرمری آورده شده است.

سنگ مرمر کارارا :

سنگ مرمر کارارا یکی از محبوب ترین انواع سنگ مرمر برای سطوح، کف و پشت پاش است. این سنگ مرمر دارای زمینه سفید/خاکستری با رگه های خاکستری پر است. این یکی از مقرون به صرفه ترین گزینه های کف سنگ مرمر است. کارارا از ایتالیا می آید.

سنگ مرمر Calacatta – Calacatta :

یکی دیگر از مرمرهای زمینه سفید است. برخلاف کارارا، رگه های مشخص تری از خاکستری، سیاه و خاکستری دارد. این سنگ مرمر یکی از گرانترین انواع سنگ مرمر است. Calacatta نیز مانند Carrara از ایتالیا سرچشمه می گیرد.

سگ مرمر Crema Marfil :

این سنگ مرمر گرم است که در طیف رنگی از بژ روشن تا زرد تیره وجود دارد. دارای رگه های نامشخص در رنگ قهوه ای عمیق تر است. کرم مارفیل صیقلی و صیقلی در طراحی سنتی زیبا به نظر می رسد، اما کاشی های کرما مارفیل تراشیده شده یا تراشیده شده در طراحی روستیک به خوبی کار می کنند. منشا این سنگ مرمر اسپانیا است.

سنگ مرمر Emperador :

این یک سنگ مرمر قهوه ای است که از روشن تا تیره با رگه های سفید مشخص است. امپرادور به دلیل استحکام، دوام و سختی آن استثنایی است. این یکی از محبوب ترین انواع سنگ مرمر برای کفپوش است. Dark Emperador در اسپانیا و Light Emperador در ترکیه منشا می گیرد.

سنگ مرمر Nero Marquina  :

این یک سنگ مرمر سیاه عمیق با رگه های سفید مشخص است. ظاهر دراماتیک این سنگ مرمر باعث محبوبیت آن در طراحی معاصر شده است. آنها این سنگ مرمر را در اسپانیا استخراج می کنند.

انواع کفپوش سنگ مرمر ار لحاظ سطح :

کفپوش کف سنگ مرمر در سطوح مختلف ظاهر می شود. انتخاب روکش برای کاشی های کف مرمری شما به ظاهری که می خواهید و نوع سایش کف شما بستگی دارد. برخی از محبوب‌ترین روکش‌ها عبارتند از صیقل دادن، تراشیده شدن، غلتیدن و برس زدن.

سنگ مرمر صیقلی – سنگ مرمر صیقلی یکی از محبوب‌ترین روکش‌هاست زیرا هم در محیط‌های سنتی و هم معاصر کار می‌کند. کاشی کف سنگ مرمر صیقلی براقیت بالایی دارد. این درخشش بالا باعث می شود سنگ مرمر متخلخل کمتری داشته باشد و نگهداری آن آسان تر شود. صیقل دادن کاشی مرمر رنگ ها را بیشتر نمایان می کند.

سنگ مرمر تراشیده – کاشی کف سنگ مرمر تراشیده شده دارای روکشی بدون درخشش بازتابنده است. این کفپوش ها خراش و ساییدگی را نشان نمی دهند اما متخلخل تر هستند. این بدان معنی است که آنها راحت تر از کاشی های مرمر صیقلی لکه می گیرند. کف کاشی مرمری تراشیده شده اغلب در طراحی های خانه به سبک آرام یا “دنیای قدیمی” استفاده می شود.

سنگ مرمری غلتکی – تولیدکنندگان کاشی کف سنگ مرمر را با قرار دادن سنگ در یک درام و غلتیدن با مواد ساینده مانند ماسه و سنگ ایجاد می کنند. این باعث ایجاد یک روکش می شود که پریشان و فرسوده به نظر می رسد. رنگ‌ها در کاشی‌های غلت‌خورده بی‌صدا هستند و لبه‌ها گردتر هستند. کاشی های کف سنگ مرمر در حمام ها محبوب هستند زیرا سطحی مقاوم در برابر لغزش دارند.

سنگ مرمر برس خورده – کاشی های کف سنگ مرمر برس خورده با خراش دادن سطح کاشی ایجاد می شوند. این به کاشی ظاهری طبیعی و کهنه می دهد. همچنین سنگ را متخلخل تر و در برابر لکه شدن مقاوم تر می کند. گودال‌ها و شکاف‌ها در این طبقه نیز تمایل به جمع‌آوری گرد و غبار و زباله‌های بیشتری دارند، بنابراین نسبت به دیگر انواع کاشی‌های مرمری نیاز به جارو کردن یا جاروبرقی بیشتر است.

مقاومت سنگ در برابر آب

سنگ مرمر یک سنگ طبیعی متخلخل است. بنابراین، اگر در حالت طبیعی خود باقی بماند، آب را جذب می کند. صیقل دادن سنگ مرمر همچنین باعث کاهش متخلخل آن می شود در حالی که تراشیدن و برس زدن منافذ سنگ مرمر را بیشتر باز می کند. استفاده از سیلر روی کف‌های مرمر باعث می‌شود که در برابر آب مقاوم‌تر شوند.

ماندگاری

سنگ مرمر یک سنگ طبیعی سخت است اما در معرض خراشیدگی و لک شدن است. صاف کردن کف کاشی مرمر پنهان کردن خراش ها را آسان تر می کند اما لکه دار شدن را آسان تر می کند. آب بندی کف از لک شدن جلوگیری می کند.

 

تعمیر و نگهداری کفپوش مرمر

مهمترین استراتژی نگهداری از کفپوش های مرمری شما این است که به طور منظم از سیلر استفاده کنید. درزگیرهای با کیفیت خوب از کف شما در برابر آب، لکه و خراش محافظت می کنند.

 

با توجه به موسسه سنگ طبیعی، مهم است که به دنبال یک سیلر اشباع کننده باشید. این سنگ را مهر و موم نمی کند، بلکه به عنوان یک دافع عمل می کند.

نحوه تمیز کردن کف سنگ مرمر

کف‌های مرمر خود را به طور منظم جاروبرقی بکشید تا از گرد و غبار و آوار محافظت نشوند. اطمینان حاصل کنید که ضمائم شما خراشیده نشوند زیرا ممکن است باعث آسیب به کف شود.

 

به محض مشاهده هرگونه ریزش آن را تمیز کنید تا از لکه شدن و حک شدن جلوگیری شود.

 

هنگامی که کف‌های خود را تمیز می‌کنید، از یک شوینده با محلول تمیزکننده ساخته شده برای سنگ طبیعی استفاده کنید. برای جلوگیری از حکاکی، باید عاری از هرگونه محصولات اسیدی مانند مرکبات باشد. دستورالعمل های سازنده را برای استفاده دنبال کنید.

 

فضاهای مناسب  برای استفاده از سنگ مرمر در دکوراسیون داخلی

کفپوش سنگ مرمر برای استفاده در فضای داخلی و خارجی کار می کند. کاشی های داخلی هم در مکان های پیچیده و هم در مکان های معمولی استفاده می شود. منظره گران از کاشی های مرمری در فضای باز و سنگ فرش در پاسیوها، باغ ها و ایوان ها استفاده می کنند.

 

نصب و راه اندازی کفپوش های مرمری لوکس

نصب سنگ های مرمر مانند سایر کاشی های سنگ طبیعی برای افراد مبتدی دشوار است. آنها نسبت به کاشی های سرامیکی استاندارد شکننده تر هستند و برای اطمینان از یک پایه محکم، کف زیرین باید یکنواخت باشد. برای اینکه کار را به خوبی انجام دهید به ابزارهای تخصصی مانند اره کاشی مرطوب نیاز دارید. از یک متخصص برای کمک به شما در نصب استفاده کنید.

مزایا و معایب کفپوش سنگ طبیعی مرمر

سنگ مرمر یک کف سنگ طبیعی دوست داشتنی و محبوب است. این ویژگی های منحصر به فردی دارد که به این معنی است که برای هر خانه ای کار نمی کند.

مزایا :

ظاهر : کفپوش مرمر زیبا است و در هر محیطی بی انتها به نظر می رسد. همچنین به خانه شما ظاهری لوکس می بخشد. رگه های موجود در سنگ حس حرکت بی نظیری به کف ها می دهد.

تطبیق پذیری : کف های مرمر همه کاره هستند و با سبک های مختلف خانه به خوبی کار می کنند. همچنین چندین رنگ و پرداخت وجود دارد تا بتوانید سبک های مختلف را تکمیل کنید.

ارزش خانه : کف سنگ طبیعی ارزش خانه شما را افزایش می دهد و خریداران بالقوه خانه را جذب می کند.

ماندگاری طولانی : کف های مرمر محکم و سخت هستند و در طول زمان دوام خواهند داشت.

معایب :

هزینه : کف سنگ مرمر نسبت به سایر کفپوش های سنگ طبیعی مانند تراورتن یا سنگ آهک قیمت بیشتری دارد.

تعمیر و نگهداری : برای اینکه در برابر آب و لکه مقاوم باشند، باید کف های مرمر را به طور منظم درزبندی کنید.

دوام : کف‌های مرمر نسبت به سنگ‌های طبیعی سخت‌تر مانند کف‌های گرانیتی، راحت‌تر خراش یا لکه‌دار می‌شوند.

 

ایده های طراحی کفپوش کاشی مرمر

کفپوش کاشی مرمر ظاهری متنوع دارد که به شکل کاشی و رنگ مرمر بستگی دارد. ما چند ایده را برای الهام گرفتن از شما جمع آوری کرده ایم.

 

سنگ مرمر در کف حمام و سرویس بهداشتی

 

میتوان در کف حمام، از یک کاشی مربع مرمر برای ایجاد تداوم با دیوارها استفاده کرد. در این تصویر طراحان برای ایجاد تمایز از کاشی های شش ضلعی کف سنگ مرمر در حمام استفاده کردند.

کاشی کف سنگ مرمر سیاه و سفید

در عکس فوق شرکت Fordham Marble از Carrara با کاشی کف سنگ مرمر سیاه مطلق برای ایجاد این کفپوش زیبا استفاده کرده است.

کاشی کف سنگ مرمر فضای باز

استفاده از کاشی مرمر در فضای باز در اطراف استخر ظاهری لوکس را ایجاد می کند. در تصویر بالا شرکت هولوب هومز از سنگ مرمر سفید ترکیه برای این پاسیو استفاده کرده است.

 

کاشی کف موزاییک مرمر

تمام کاشی‌های مرمر این موزاییک کف حمام خیره‌کننده را با استفاده از کاشی‌های Calacatta Gold با شکل‌های متنوع مرمر ایجاد کرده اند.

کفپوش کاشی مرمر خاکستری

استفاده از کف سنگ مرمر خاکستری در این آشپزخانه انتقالی موثر است. تضاد ملایم اما متمایز با کابینت های چوب طبیعی را فراهم می کند.

کاشی کف حمام مرمر سبز

کاشی های مرمر سبز به خوبی در این حمام مرتفع کار می کنند تا ظاهری ساده و در عین حال زیبا داشته باشند.

 

نتیجه گیری مطلب :

کفپوش کاشی مرمر یکی از زیباترین و جاودانه ترین گزینه های کفپوش موجود است. قرن‌هاست که در ساختمان‌ها استفاده می‌شود، بنابراین در آزمون زمان مقاومت خواهد کرد. اما، گران است و می‌تواند به تعمیر و نگهداری بیشتری نسبت به آنچه برخی افراد مایل به انجام آن هستند نیاز داشته باشد. قبل از سرمایه گذاری در کفپوش مرمر، همه گزینه های خود را در نظر بگیرید. برای بسیاری از افراد زیبایی و ظرافت کفپوش ها ارزش هزینه و زمان اضافی را دارد.

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو