کرونا هنوز این جاست، پس دکوراسیون را “خودتان بسازید”!

کرونا هنوز این جاست، پس دکوراسیون را “خودتان بسازید”!

مثل این که کووید-19 خیال رفتن ندارد و هر روز هم برای ماندن، مصرتر از دیروز می شود. متاسفانه در این رابطه کاری از ما بر نمی آید، اما در رابطه با دکوراسیون منزل چرا! قرنطینه برای خیلی ها هنوز ادامه دارد و این ادامه داشتن هم اصلا خوشایند نیست، پس بهتر است از فرصت موجود استفاده کنید و دستی به سر و روی منزلتان بکشید. برای این منظور هم نیازی نیست دوره های طراحی داخلی و دکوراسیون را پشت سر بگذارید. کافی است چند سری پیشنهاد “خودتان بسازید” را عملی کنید و نتیجه را ببینید؛ مثل پیشنهادهای این مطلب که گلچین پویانوست. سری به ادامه متن بزنید!

برای کوسن ها جیب بدوزید!

کوسن ها تا امروز فقط کوسن بوده اند، اما از امروز به بعد می توانند چیزهای دیگری هم باشند. کوسن از ثابت ترین اکسسوری های نشیمن است و کم پیش می آید روی کاناپه حداقل یک کوسن نباشد. کنترل تلویزیون و اسپلیت هم یار همیشگی ما هستند و چه خوب می شود اگر کوسن ها یک جیب برای این کنترل ها داشته باشند. این پیشنهاد با یک تکه پارچه جین، شدنی است!

این آباژور دیگر قدیمی نیست

آباژورها گران قیمت هستند و متاسفانه زود هم دلمان را می زنند، پس چه باید کرد؟ آباژورهای قدیم و حتی عتیقه خود را تغییر شکل دهید. از اسپری رنگ و کلاژ گل یا روبان استفاده کنید و آباژور دمده یا خسته کننده تان را به یک اتفاق جدید بدل سازید.

چند تخته دور ریختنی= یک میز!

تخته های دور ریختنی را دور نریزید. مهم نیست تخته های یک پالت چوبی هستند یا کمدی که دیگر لازمش ندارید؛ چیزی که اهمیت دارد، این است که باید به بهترین شکل از آن ها استفاده کنید. ساختن یک میز کوتاه پاتختی، جلومبلی یا دکوری چطور است؟ شما می توانید!

بازسازی نقطه کانونی اتاق خواب

اتاق خواب شما یک نقطه کانونی بیش تر ندارد و آن هم دیوار پشت تخت خواب است. تغییر دکوراسیون این دیوار به معنای تغییر دکوراسیون کل اتاق است، پس دست به کار شوید و یک پوشش دست ساز برایش درست کنید. می توانید از هنر دکوپاژ یا کلاژ کمک بگیرید و از باقی مانده های کاغذ دیواری، دیوارپوش و حتی رنگ استفاده کنید.

قاب عکس ساختگی

یکی از عکس های مورد علاقه تان را چاپ کنید و با چوب و کنف برایش یک قاب و آویز بسازید. جذابیت این ایده به سادگی آن است، پس خودتان را درگیر ساختن بهترین قاب عکس دنیا نکنید.

حباب هایی که فقط شما رازشان را می دانید!

حباب لامپ آشپزخانه تان از شکل و قیافه افتاده؟ شاید هم هیچ وقت دوستش نداشته اید! مهم نیست. با هر چه دم دست دارید، برای تغییر دادن آن آماده شوید. می توانید از تکه های ریز شیشه، ماسه، چوب و هر چیز دیگر که دوست دارید، استفاده کرده و یک کاور زیبا برای حبابتان بسازید.

میز پاتختی جدید مبارک!

میز پاتختی از آن آیتم های کوچکی است که راحت می شود ظاهرش را دگرگون ساخت. برای این کار به یک سطل رنگ و مقداری بزک نیاز دارید. از مهره یا مروارید برای تزیین لبه ها استفاده کنید و… میز پاتختی جدید مبارک!

سفره آرایی و ابتکار

از گیلاس های قدیمی می توان برای درست کردن جاشمعی استفاده کرد. شمع های کوچک را داخل گیلاس گذاشته و با پارچه ضخیم و مقوا برای گیلاس ها کلاهک بسازید. خیلی بهتر می شود اگر پارچه را با دستمال سفره یا حاشیه رومیزی ست کنید.

کیف خشکشویی و خداحافظی با منظره لباس های چرک!

یک کیف خشکشویی، چیزی است که هر اتاق یا حمامی نیاز دارد. لباس های چرک را به این شکل می توانید از جلوی چشم دور کنید و فضای مرتب تری بسازید. از پارچه های اضافی و کش یا طناب، یک کیف ساخته و با منظره لباس های منتظر برای شستشو خداحافظی کنید!

منبع : goodhousekeeping

تحریریه معماری و دکوراسیون پویانو | اکبری