کانتر در دکور آشپزخانه  کوارتز در مقابل سنگ مرمر و گرانیت : نگاهی به تفاوت ها

کانتر در دکور آشپزخانه  کوارتز در مقابل سنگ مرمر و گرانیت : نگاهی به تفاوت ها

کانتر در دکور آشپزخانه کوارتز در مقابل سنگ مرمر و گرانیت : نگاهی به تفاوت ها : مقایسه کوارتز در مقابل سنگ مرمر و گرانیت. اگر به فکر نصب کانترهای جدید هستید، باید تفاوت بین این سه نوع سنگ را بدانید. امیدواریم که به زودی نسبت به صفحه ای که انتخاب می کنید مطمئن شوید.

مقایسه کوارتز در مقابل سنگ مرمر در مقابل گرانیت

قبل از مقایسه انواع سنگ، قصد داریم هر نوع سنگ را شرح دهیم. در حالی که انواع دیگری از کانترها مانند لمینت و بتن موجود است، سه موردی که امروز در مورد آنها صحبت خواهیم کرد کاملاً مشابه هستند.

کوارتز چیست؟

کوارتز یک سنگ آذرین است که از اتم های اکسیژن و سیلیکون تشکیل شده است. میزهای کوارتز با کوارتز استخراج شده ساخته می شوند. پس از استخراج کوارتز، آن را خرد کرده و با رزین مخلوط می کنند تا یک سطح جامد ایجاد شود.

این فرآیند جالب است و برای بیش از 2000 سال با اجسام کوارتزی که قدمت آنها به 800-600 سال قبل از میلاد باز می‌گردد، بوده است. جواهرات یکی از اولین چیزهایی بود که با کوارتز ساخته شد.

گرانیت چیست؟

گرانیت سنگ دیگری است که سخت و آذرین است. چیزی که کمتر کسی متوجه می شود این است که گرانیت از کوارتز ساخته شده است. می توانید کانترهای گرانیتی داشته باشید که کانترهای کوارتز نیز هستند. اما گرانیت همیشه کوارتز نیست.

کانتر در دکور آشپزخانه

گرانیت سنگ دیگری است که سخت و آذرین است. چیزی که کمتر کسی متوجه می شود این است که گرانیت از کوارتز ساخته شده است. می توانید کانترهای گرانیتی داشته باشید که کانترهای کوارتز نیز هستند. اما گرانیت زمانی تشکیل می‌شود که ماگمای زیر سطح زمین متبلور می‌شود، به شکل بلوری جامد می‌شود و در طول فرآیند هر چیزی را که می‌تواند می‌گیرد. این توضیح می دهد که چرا گرانیت یک رنگ نیست و چرا الگوی متفاوتی وجود دارد. گرانیت همیشه کوارتز نیست.

سنگ مرمر چیست؟

سنگ مرمر یک سنگ دگرگونی است که در طول زمان با گرما و فشار تغییر شکل داده است. مرمر سنگی است که زمانی سنگ آهک بوده است. سنگ آهک تحت فشار شدید قرار گرفت و در برابر گرمای شدید مقاومت کرد.

از انتهای دیگر بیرون آمد که زیبا به نظر می رسید. مرمر پروانه صخره هاست و این دلیل دیگری است که مردم آن را بسیار دوست دارند. اما مانند دو سنگ دیگر، مزایا و معایبی دارد.

تفاوت کوارتز در مقابل سنگ مرمر در مقابل گرانیت  

               
کوارتز، سنگ مرمر و گرانیت تفاوت های کلیدی دارند که برای درک آنها باید به طور کلی توضیح داده شود. اجازه دهید این تفاوت‌ها را به دسته‌هایی تقسیم کنیم تا فیلتر کردن آنها آسان شود. شروع با محبوب ترین دسته.

اولویت اصلی برای یک فرد ممکن است با اولویت دیگری نباشد. اما اکثر صاحبان خانه موافقند که هزینه مهم است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که ابتدا به هزینه هر سنگ رسیدگی شود.

دوام: کوارتز در مقابل سنگ مرمر در مقابل گرانیت

دوام کانترها اساسی است. برای وضوح، ما به این موضوع اشاره می کنیم که کانتر تا چه حد در برابر خش مقاوم است و معمولاً چقدر دوام می آورد. بنابراین زمان آن رسیده است که میزان دوام هر کانتر را مشخص کنیم.

کوارتز – کوارتز را می توان خراش داد و خرد کرد، اما بعید است که هر یک از این موارد اتفاق بیفتد. اگر یک تابه سنگین را روی آن بیندازید، ممکن است در نهایت نیاز به تعمیر آن داشته باشید، اما خراش های کوچک دوام نمی آورند.

سنگ مرمر – میزهای مرمری خراشیده می شوند. آنها ممکن است خراشیده شوند زیرا استفاده از میز آشپزخانه بدون اینکه در برخی مواقع خشن باشد کار آسانی نیست. این کانترها یک لوکس هستند. اما عملی نیست

گرانیت – گرانیت یک ماده بادوام است که به راحتی خراش نمی یابد. مهم است که میزهای گرانیتی خود را هر چند سال یکبار دوباره آب بندی کنید. اگر به طور منظم از آنها استفاده می کنید، باید سالیانه آنها را دوباره مهر و موم کنید.

مقاومت در برابر آب: کوارتز در مقابل سنگ مرمر و گرانیت

ما مقاومت در برابر آب را به چند دلیل در زیر دوام طبقه بندی نمی کنیم. مقاومت در برابر آب در یک قوطی عرضه می شود. خراشیدن روی صفحه و آسیب دیدن آن تاثیری ندارد.

کوارتز- کوارتز در برابر آب مقاوم است. دلیل این امر این است که با رزین ساخته شده است که هنگام خرید تضمین می کند که می تواند ضد آب باشد. نیازی نیست آن را با همان نوع سیلر آب بندی کنید.

سنگ مرمر- سنگ مرمر آماده جذب هرگونه مایعی است که به دلیل سطح متخلخل روی آن ریخته شده است. شما باید مراقب باشید که روی آن نریزید و از یک پوشش محافظ ضد آب برای آب بندی میزها استفاده کنید.

گرانیت- میزهای گرانیتی خود را ببندید. اگر میزهای گرانیتی آب بندی نشده باشند، آب جذب منافذ می شود. هنگامی که آب جذب می شود، به مرور زمان میزها را خراب می کند. اگر آب بندی شود، مشکلات کمی با مایعات ایجاد می شود.

پایداری: کوارتز در مقابل سنگ مرمر در مقابل گرانیت

پایداری قابل ذکر است. کلمه پایداری به معنای «توانایی حفظ در یک نرخ یا سطح معین» است. اگر مواد همیشه در دسترس نباشد، پس پایدار نیست.

کوارتز- کوارتز یک ماده سبز رنگ است که طول عمر بالایی دارد و قابل بازیافت است. این عوامل کوارتز را به یکی از پایدارترین گزینه‌های پیشخوان تبدیل می‌کند.

سنگ مرمر- سنگ مرمر پایدار است. ماندگاری آن به اندازه کوارتز نیست، اما طبیعی است. کوارتز پایدارتر از سنگ مرمر است اما سنگ مرمر همچنان پایدار است.

گرانیت- گرانیت به اندازه کوارتز پایدار است. در واقع گرانیت از کوارتز تشکیل شده است. اکثر شرکت ها بدون ایجاد اختلال در اکوسیستم آن را استخراج می کنند.

مقاومت در برابر حرارت: کوارتز در مقابل سنگ مرمر در مقابل گرانیت

مقاومت حرارتی نیز با دوام متفاوت است. در آشپزخانه، مقاومت در برابر حرارت مهم است زیرا گرما در هنگام پخت و پز همیشه وجود دارد. اما هر کانتر فقط می تواند مقدار معینی گرما را تحمل کند.

کوارتز- کوارتز سنگی است که سهم خود را از گرما دیده است. کوارتز نباید بیش از 180 درجه فارنهایت داغ شود. از قرار دادن تابه های داغ روی کوارتز بدون قرار دادن تخته برش زیر تابه خودداری کنید.

سنگ مرمر- سنگ مرمر در برابر حرارت مقاوم است و همچنین هر زمان که در طبیعت ایجاد می شود متحمل گرمای شدید می شود. قبل از ترک خوردن می تواند دو برابر کوارتز داغ شود.

گرانیت- از بین سه نوع کانتر، گرانیت بیشترین مقاومت را در برابر حرارت دارد. قبل از شروع به ترک خوردن می تواند بیش از 500 درجه را تحمل کند. هیچ چیز در آشپزخانه به اندازه مرغ گوشتی گرم نمی شود.

نصب: کوارتز در مقابل سنگ مرمر در مقابل گرانیت

در کانتر در دکور آشپزخانه  اگر بتوانید یک نوع میز سنگی را نصب کنید، برای نصب بقیه مشکلی نخواهید داشت. تفاوت در برش است. برش سوراخ برای سینک و صاف کردن لبه ها متفاوت است. بیایید نگاهی دقیق تر به نصب هر نوع کانتر بیندازیم.

کوارتز- کوارتز هنگام برش گرد و غبار زیادی تولید می کند. این نکته قابل توجه است زیرا باید از عینک و ماسک استفاده کنید. از یک اره مرطوب با صفحه الماس استفاده کنید و آماده پرداخت آن باشید.

سنگ مرمر- سنگ مرمر راحت تر از کوارتز برش داده می شود زیرا فشرده تر است، اما سنگین تر است. گرد و غبار کمتری وجود دارد و بعد از اینکه نیمه راه را طی کردید با شما کار می کند. مانند کوارتز خیس را برش دهید و کارها را آهسته انجام دهید.

گرانیت- درست مانند دو مورد دیگر، باید با تیغه الماس خیس برش دهید. برش گرانیت مانند برش کوارتز است. گرانیت بسیار سبک تر از سنگ مرمر است که جابجایی آن دشوار است.

تطبیق پذیری: کوارتز در مقابل سنگ مرمر در مقابل گرانیت

تطبیق پذیری برای کسانی مهم است که می خواهند اجازه دهند آب خلاق خود جاری شود و بیانیه ای ارائه دهند. اگر خلاقیت اولویت شماست، پس باید بدانید که هر نوع کانتر تا چه حد همه کاره خواهد بود.

کوارتز- کوارتز واقعی سفید است یا حداقل زمینه سفید دارد. شما می توانید کوارتز رنگی را در انواع رنگ های طبیعی خریداری کنید، اما بیشتر آنها سفید، خاکستری یا کرم هستند.

سنگ مرمر- رنگ های مرمر طبیعی زیادی وجود دارد. Carrera Marble یک انتخاب رویایی محبوب است. سایر موارد عبارتند از صورتی، قرمز، قهوه ای، سفید، کرم و سبز. ممکن است متوجه شوید که سنگ مرمر در اکثر رنگ ها وجود دارد.

گرانیت- گرانیت بیشترین انتخاب رنگ های طبیعی را دارد زیرا گرانیت مخلوطی از سنگ است. Blue Bahia یکی از زیباترین انتخاب هاست اما گران است. شما می توانید گرانیت را در هر رنگی تهیه کنید.

سوالات متداول کوارتز، سنگ مرمر و گرانیت

اگر هنوز در مورد میزهای سنگی سؤالی دارید، این سؤالات متداول ممکن است به سؤالات طولانی مدت شما پاسخ دهد.

چگونه سنگ مرمر، گرانیت و کوارتز را تشخیص می دهید؟

گفتن تفاوت بین سنگ مرمر، گرانیت و کوارتز ممکن است آسان نباشد. الگو ساده ترین راه برای تشخیص است. سنگ مرمر دارای الگوی بزرگ و لایه ای است. گرانیت دارای طرحی متراکم و خالدار است. به نظر می رسد کوارتز چیزی در سنگ جاسازی کرده است.

کدام رویه کانتر برای آشپزخانه بهترین است؟

“بهترین” پیشخوان وجود ندارد. بهترین کانتر برای شما وجود دارد. مزایا و معایب هر کدام را بررسی کنید. اگر یک dealbreaker پیدا کردید، آن گزینه را از معادله خارج کنید و دوباره شروع کنید.

میزهای مرمر، گرانیت و کوارتز را چگونه تمیز می کنید؟

تمیز کردن سنگ مرمر، گرانیت و کوارتز آسان است. می توانید از یک پاک کننده ساده مانند سرکه استفاده کنید. همچنین می توانید یک پاک کننده کانتر بخرید که استفاده از آن بی خطر باشد. از مواد شیمیایی اجتناب کنید زیرا نباید نزدیک غذا باشد.

آیا می توانید کانترها را در آشپزخانه رنگ کنید؟

می توانید چند صفحه را رنگ کنید. می توانید روی میزها را با رنگ مخصوص سنگ غیر سمی رنگ کنید. پس از رنگ آمیزی آنها، از یک درزگیر شفاف غیر سمی استفاده کنید. اما برای حفظ ظاهر طبیعی سنگ از سیلر استفاده کنید.

کانتر در دکور آشپزخانه

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو