طراحی کافه رستوران ZENTRAL / معماری Messner Architects

کافه رستوران ZENTRAL

طراحی کافه رستوران ZENTRAL / معماری Messner Architects

کافه رستوران ZENTRAL ، کلوبنشتین، ایتالیا

معماران: Messner Architects

مساحت: 200 متر مربع

سال ساخت: 2019

عکسبرداری: Oliver Jaist

تامین کنندگان: Arper, prostoria, Autodesk, Robert McNeel & Associates

کارفرما: Wally & Markus Pechlaner

پنجرهای قوسی شکل موجود در نمای غربی و جنوبی تا زمین کشیده شدند

در حین بازسازی و طراحی مجدد خانه های قدیمی، یک کافه دعوت کننده و عملکردی ایجاد شد. برای آوردن نور بیش تر به فضای داخل کافه رستوران ZENTRAL  ، پنجرهای قوسی شکل موجود در نمای غربی و جنوبی تا زمین کشیده شدند. به این شکل، پوسته ها پیوستگی قوس ها را تا جبهه شمالی ساختمان، ایجاد می کنند. قوس های بخش غربی رو به خیابان، نمایان بودن محیط بین بار و فضای عمومی را افزایش می دهند که تاثیر دعوت کنندگی بر مردم این منطقه دارد. پنجره های وسیع، محیط رستوران را تا باغ آفتابی امتداد می دهند؛ فضایی که از طریق درهای چوبی یکپارچه شده با قوس ها قابل دسترسی است.

در حین بازسازی و طراحی مجدد خانه های قدیمی، یک کافه دعوت کننده و عملکردی ایجاد شد.

 

محیط ورودی کافه رستوران ZENTRAL  ، ابتدا به فضای بار راه دارد.

محیط ورودی کافه رستوران ZENTRAL  ، ابتدا به فضای بار راه دارد. یک عنصر در سقف که در نقش روشن کننده عمل می کند، فضای مرکزی کافه را نشانه گذاری می نماید. در کنار قوس ها فضای نشیمنی در نظر گرفته شده که رو به خیابان دارند. مرزهای بین داخل و خارج، محو شده اند. دیوار مرکزی، قلب فضا را می سازد. این دیوار، هم ارتباط دهنده است و هم جدا کننده. همه راه هایی که بار، آشپزخانه، رستوران و باغ را به هم وصل می کنند، در این نقطه به هم می رسند. سنگ، چوب و مبلمان تیره رنگ، اتمسفر دلنشین فضا را ایجاد می کنند.

مبلمان تیره در فضای جنوبی بر فراز کفپوش های چوبی و فضای گرم داخل، معلق هستند

در ادامه در کافه رستوران ZENTRAL  نمای قوس دار، یک سقف چوبی قرار دارد که بار و رستوران را به هم وصل می کند. مبلمان تیره در فضای جنوبی بر فراز کفپوش های چوبی و فضای گرم داخل، معلق هستند و دعوت به مکث می کنند. لامپ های طراحی شده توسط Antoinette Bader، تزییناتی تاثیرگذار ایجاد کرده اند. در فضای رستوران، موقعیت نورهای نقطه ای با توجه به ریل های سقف، تغییر می کند. در فضای این کافه از عناصر محدودی استفاده شده است. فضا و اتسمفر به خوبی در هم آمیخته اند.

در ادامه در کافه رستوران ZENTRAL  نمای قوس دار، یک سقف چوبی قرار دارد که بار و رستوران را به هم وصل می کند.

 

طراحی کافه رستوران

طراحی کافه رستوران

 

 

 

کافه رستوران ZENTRAL

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو

archdaily