کاغذ دیواری مناسب پذیرایی ؛ مدل ها و مد ها !

کاغذ دیواری مناسب پذیرایی ؛ مدل ها و مد ها ! : خیلی ها اعتقاد داردند که پذیرایی قلب خانه است. ممکن است برخی با این گفته موافق نباشند. اما ما به عنوان کارشناسان طراحی دکوراسیون

کاغذ دیواری مناسب پذیرایی ؛ مدل ها و مد ها !

کاغذ دیواری مناسب پذیرایی ؛ مدل ها و مد ها ! : خیلی ها اعتقاد داردند که پذیرایی قلب خانه است. ممکن است برخی با این گفته موافق نباشند. اما ما به عنوان کارشناسان طراحی دکوراسیون نظرمان این است که حداقل به عنوان نقش حیاتی در دکوراسیون داخلی خانه می تواند تاثیرگذار باشد. دکوراسیون پذیرایی اصلی ترین جایی است که می تواند بیش از پیش دکور خانه شما را به نمایش بگذارد. دکوراسیون پذیرایی نیازمند توجه بیشتری نسبت به سایرفضای خانه دارد. چرا که این فضای خانه یک فضای عمومی محسوب می شود و بیشترین توجه را معطوف به خود می کند. ما برای شما که قد تغییر دکوراسیون و یا حتی شروع دکوراسیون را دارید پیشنهاد می کنیم که گزینه نصب کاغذ دیواری را بیشتر از هرچیری جدی بگیرید. چرا که با انتخاب کاغذ دیواری با اختلاف زیاد نسبت  هزینه ها را در دکوراسیون خانه تان را کاهش داده اید. با پویانو همراه باشید تا با چند نمونه دکوراسیون پذیرایی که با کاغذ دیواری دیزاین شده اند آشنا شوید:

کاغذ دیواری طرح هندسی

کاغذ دیواری پذیرایی چه رنگی باشد؟

این سوال سوالی هست که همواره از دکوراتور ها و یا کارشناسان حوزه طراحی داخلی سوال می شود  . الیته مجواب ما هم به شما این است که این سوال یک جواب همیشگی ندارد. این که کاغذ دیواری پذیرایی شما چه رنگی باشد یک مساله سلیقه ای است و می تواند از طیف های رنگی متنوعی انتخاب شود. با این حال انتخاب رنگی جدا از سلیقه یک سری نکات هوشمندانه ای هم دارد که می تواند باعث شود دکوراسیون پذیرایی شما محول شود.

این بدین معنی است که شما وقتی دارای یک پذیرایی کوچک هستید نباید از سری رنگ های تیره انتخاب کنید.

طرح کاغذ دیواری گلدار برای دکوراسیون پذیرایی کوچک

برای کاغذ دیواری چه طرح هایی انتخاب کنیم؟

در مورد پذیرایی نکته ای که شما را در انتخاب کاغذ دیواری مناسب راهنمایی می کند، این است که همواره در نظر داشته باشید که فضای پذیرایی که فضای پذیرایی و عمومی است . درواقع شما این فضا را برای پذیرایی مهمانتان در نظر گرفته اید و یک فضای شخصی مانند فضای اتاق خواب نمی باشد.

البته امروزه با گسترش شهرنشیتی ، و زندگی آپارتمان نشینی همه چیز فرق کرده است و ما این را می داینم. امروزه بسیاری از آپارتمان ها در شهر های بزرگ به این شکل طراحی می شوند که فضای نشیمن و پذیرایی با هم ترکیب شده اند. معمولا برای آپارتمان های زیر 100 متر فضای اختصاصی به عنوان پذیرایی در طراحی آپارتمان در نظر گرفته نمی شود. برای چنین فضاهایی معمولا ، شما می توانید از کاغذ دیواری هایی که اسپرت تر هستند انتخاب کنید.و برای فضاهایی که به طور ویژه به عنوان پذیرایی تعریف می شودبهتر است از کاغذ دیواری های سبک کلاسیک بهره ببرید. بدین ترتیب شما در فضای مجزا به عنوان نشیمن و فضای رسمی تری مانند پذیرایی خواهید داشت.

 

انواع کاغذ دیواری طرح دار برای پذیرایی

دکوراسیون لوکس پذیرایی با کاغذ دیواری های لاکچری

کاغذ دیواری داماس برای پذیرایی

کاغذ دیواری داماس یکی از پرفروش ترین مدل های کاغذ دیواری است که در بازار فروش کاغذ دیواری ها عرضه می شود. این کاغذ دیواری غالبا برای پذیرایی انتخاب می شود و بیشترین محبوبیت را دارد. کاغذ دیواری داماس همیشه مد روز است و همیشه به عنوان نمادی از اصلی ترین طرح های کاغذ دیواری شناخته می شود.

کاغذ دیواری اسلیمی برای پذیرایی

منظور از کاغذ دیواری اسلیمی ، کاغذ دیواری های با نقوش های پرپیچ و خم است. این کاغذ دیواری ها نیز به عنوان یک کاغذ دیواری بسیار پرطرفدار برای فضاهای رسمی شناخته می شود. برای آن دسته ای که علاقه ای به انتخاب کاغذ دیواری داماس برای فضای خود ندارند و در عین حال دوست دارند که کاغذ دیواری کلاسیک انتخاب کنند. پیشنها ما به آنها کاغذ دیواری کلاسیک است.

کاغذ دیواری گلدار برای پذیرایی

در رتبه سوم در کاغذ دیواری های محبوب به کاغذ دیواری گلدار می رسیم. کاغذ دیواری گلدار معمولا انتخاب پذیرایی های کوچک و یا حتی کاغذ دیواری هایی نشیمن مورد استفاده قرار می گیرد..کاغذ دیواری گلدار معمولا فضای پذیرایی شما را صمیمی تر نشان می دهد و از حالت رسمی خارح می کند.

کاغذ دیواری هندسی برای پذیرایی

کاغذ دیواری هندسی یک کاغذ دیواری همیشه مداست که احتمالا شما هیچ گاه از « دلزده نخواهید شد. این کاغذ دیواری ها مناسب دکوراسیون سبک مدرن است.

کاغذ دیواری اسپرت برای پذیرایی

کاغذ دیواری با اشکال فانتزی و طرح های متنوع جز این دسته قرار می گیرند. معمولا برای آپارتمان های کوچک و پذیرایی های کوچک انتخاب کاغذ دیواری اسپرت ایده بدی نمی تواند باشد. این کاغذ دیواری های برای زوج های جوان و شروع زندگی مشترک عالی است. فضایی پویا و شاداب ایجاد می کند که نیاز به جدیت و رسم و رسوم کلاسیک ندارد.

معمولا کاغذدیواری های اسپرت بعد از مدتی نیاز به تغییر دکوراسیون دارد پرا که دارای طرح های خاص هستند که اختمالا بعد از چند سال نیار به بروز رسانی دارند. کاغذ دیواری های اسپرت بیشتر محبوب آقایان است و برای دکوراسیون خانه های مجردی نیز انتخاب خوبی هست.

کاغذ دیواری راه راه برای پذیرایی

کاغذ دیواری های راه را ه از آسته طرح های کاغذ دیواری هستند که غالبا به صورت تنها مورد استفاده قرار نمی گیرد. البته هستند افرادی که آن را به صورت منحصرا برای پذیرایی استفاده کنند اما حتمالا جسارت و مهارت دیزاین پذیرایی خود را دارند که دست به انتخاب تنهای کاغذدیواری راه راه زده اند. در عوض این کاغذ دیواری به کرات برای دکوراسیون داخلی پذیرایی به صورت ست با دیگر کاغذ دیواری ها همراه شده است. در این تصویر شما ایده استفاده از کاغذ دیواری راه راه برا یذیرایی را مشاهده می کنید.

طرح کاغذ دیواری راه راه برای دکوراسیون پذیرایی کوچک

چه رنگ هایی برای کاغذ دیواری در یک پذیرایی لوکس انتخاب کنیم؟

سلیقه اکثر ایرانی ها در دکوراسیون لوکس خانه ها استفاده از رنگ های طلایی ، نقره ای ، مسی می باشد. با  این حال بستگی به این دارد که دکور خانه شما از چه رنگ هایی تشکیل شده است. رنگ های روشنی مانند رنگ کرم ، بژ و شیری نیز در دکوراسیون خانه های لوکس پرطرفدار است. معمولا در کاغذ دیواری هایی که دارای این طیف رنگی هستند شما می توانید به فضای پذیرایی خود یک جلوه کلاسیک و شیک ببخشید.

کاغذ دیواری تیره برای دکوراسیون پذیرایی لوکس

یه غیر از کاغذ دیواری های روشن و پر زرق و برق ، شما گزینه دیگری هم برای انتخاب دارید. کاغذ دیواری های تیره ما نند سورمه ای ، زرشکی و سبز تیره کاغذ دیواری هایی هستند که به فضای پذیرایی شما حالت اشرافی می بخشند. البته باید در نظر داشته باشید که برای انتخاب کاغذ دیواری های تیره باید دارای پذیرایی بزرگ و وسیعی باشید. حداقل اینکه پذیرایی شما دارای نورگیر و بازشوهای بزرگ باشد.

طرح کاغذ دیواری مناسب برای پذیرایی بزرگ

طبیعتا دست شما در انتخاب کاغذ دیواری برای فضاهای بزرگ نسبت به فضاهای کوجک باز تر است. با این حال گاه اوقات نداشتن محدودیت در انتخاب کار آدم را سخت تر می کند. ما میتوانیم در این مطلب به شما نکاتی را  در انتخاب کاغذ دیواری برای پذیرایی بزرگ به شما ارائه بدهیم.

  1. کاغذ دیواری ها با طرح های بزرگ

شما می توانید از کاغذ دیواری هایی با طرح های بزرگ و درشت بهره ببرید. این کاغذ دیواری ها مخصوص پذیرایی های بزرگ انتخاب شده اند تا بیش از پیش جلوه پذیرایی شما را بیشتر نمایش بدهند. هنگام انتخاب کاغذ دیواری برای پذیرایی بزرگ در نظر داشته باشید که در این کار اغراق نکنید و از طرح های متنوع استفاده نکنید. بهتر است طرحی را انتخاب کنید که دارای ویژگی های هماهنگ باشند. برای مثال یا در طرح یا فرم و یا رنگ با هم همخوانی داشته باشند. برخی از افراد برای مثال یک دیوار کاغذ دیواری را با طرح داماس انتخاب می کنند و طرح دیگر را به طرح اسپرت و این ممکن است چلوه خوبی نداشته باشد.

پیشنهاد ما این است که کاغذ دیواری طرح دار و ساده را کنار هم قرار دهید و برای چشم بینده استراحتی ایحاد کنید.کاغذ دیواری راه راه نیز ست های خوبی برای هماهنگ شدن با کاغذ دیواری های طرح دار هستند.

  1. کاغذ دیواری های با طرح برحسته

در پذیرایی های بزرگ شما می توانید از کاغذ دیواری های دارای عمق و برجستگی استفاده کنید. کاغذ دیواری های مخملی گزینه ای  عالی برای چنین فضاهای بزرگی هستند تا پذیرایی شما را لوکس و بزرگ تر نشان دهند. کاغذ دیواری های مخملی ظاهری اعیانی و اشرافی به فضای شما می بخشند.

  1. کاغذدیواری با رنگ های تیره

هنگام انتخاب کاغذ دیواری برای فضاهای بزرگ شما این امتیاز را دارید که بتوانید کاغذ دیواری های با رنگ تیره را انتخاب کنید. بسیاری از افراد دوست دارند که کاغذ دیواری تیره برای پذیراییشان نصب کنند با این حال فضای کوجک کمی دست آن را محدود می کند. پس چه بهتر که برای دیواری از پذیرایی از این ویژگی استفاده ببرید.

 

نکاتی برای انتخاب کاغذ دیوای برای دکوراسیون پذیرایی های کوچک

رنگ کاغذ دیواری برای پذیرایی کوچک

یکی از نکات اساسی در طراحی هر فضای کوچکی استفاده از رنگ های روشن می باشد. فضاهای کوچک نیازمند نور مناسب و بازشوهای خوب می باشد. هرچقدر یک فضای کوچک روشن تر باشد بزرگتر و دلبازتر نشان داده می شود. بنابراین هنگام انتخاب کاغذ دیواری برای پذیرایی کوچک خود ، حتما از رنگ های روشن کاغذ دیواری استفاده کنید. با این حال اگر علاقه دارید از رنگ های تیره نیز استفاده کنید بهتر است که دارای زمینه روشن با طرح های تیره باشد.

طرح کاغذدیواری داماس برای دکوراسیون پذیرایی کوچک

البته توصیه ما استفاده از رنگ های تیره در سطوح کوچکتر دیوار ها می باشد. همچنین می توانید از رنگ تیره ای که مورد علاقه شما است برای عناصر دکوراتیو کوچک در فضای داخلی خود استفاده کنید. رنگ های روشنی مانند رنگ سفید ، شیری ، بژ ، استخوانی ، کرم ، نخودی ، سبز روشن و ابی روشن رنگ هایی هستند که می تواندند برای دیوار پذیرایی شما به کار برده شوند. این رنگ ها رنگ هایی هستند که فضای پذیرایی کوچک خانه شما را دلباز و سرزنده می کنند

طرح کاغذ دیواری برای دکوراسیون پذیرایی کوچک

کاغذ دیواری طرح گیاهی

هنگام انتخاب طرح کاغذ دیواری برای یک پذیرایی کوچک بهتر است بدانید که هر چقدر طرح ساده تر و خلوت تر باشید گزینه مناسب تری برای دیوارهای خانه شما می باشد. کاغذ دیواری ای که زمینه ساده با طرح های کمی می باشد بسیار انتخاب خوبی است. از طرح های خیلی درشت و یا طرح های خیلی ریز استفاده نکنید. بهتر است طرح کاغذ دیواری انتخابی شما دارای نقوش تکرارپذیر مشخص نباشد. برای مثال طرح کاغذ دیواری اسلیمی و نقوش گیاهی بهتر از طرح داماس برای فضای کوچک پذیرایی جوابگو است.

 

 

کاغذ دیواری مناسب پذیرایی

تحریریه معماری و دکوراسوین داخلی | پویانو