کاشی بین کابینت ، انتخاب کاشی مناسب آشپزخانه بر اساس کابینت ها!

کاشی بین کابینتی

کاشی بین کابینت ، انتخاب کاشی مناسب آشپزخانه بر اساس کابینت ها!

کاشی بین کابینت : زمانی که می خواهید آشپزخانه ای جدید طراحی کنید ابتدا باید عناصر اصلی ای مانند کابینت ها، صفحه کابینت، پوشش دیوار و کف آشپزخانه را مشخص کرده و میان این عناصر هماهنگی ایجاد کنید. یک برنامه ریزی استراتژیک بهترین نتیجه را به همراه خواهد داشت، اما علاوه بر این باید بدانید که کدام مواد و مصالح با یکدیگر سازگار هستند. آشپزخانه های آماده به دلیل این که توسط طراح و معمار داخلی حرفه ای طراحی شده اند بسیار جذاب به نظر می رسند. اما خود شما نیز می توانید آشپزخانه ای بی نظیر طراحی کنید.

برای این که بدانید چگونه می توانید آشپزخانه ای زیبا طراحی کرده و میان عناصر موجود در آشپزخانه هماهنگی ایجاد کنید با پویانو همراه باشید:

کاشی بین کابینت

انتخاب رنگ و مصالح در طراحی آشپزخانه سخت ترین مرحله به شمار می رود. برای مثال زمانی که رنگ هر وسیله ای را تغییر دهید نتیجه ای کاملا متفاوت به دست خواهید آورد. در چنین شرایطی حتی اطلاعاتی اندک در مورد طراحی و ایجاد یک تم مناسب بسیار مفید خواهد بود. ابتدا با یک عنصر خاص شروع کنید. بسیاری از طراحان داخلی به دو دلیل کار خود را با طراحی کابینت ها آغاز می کنند؛ دلیل اول این است که کابینت ها ماندگار ترین و گران ترین بخش در طراحی آشپزخانه به شمار می روند.

در طول زمان می توانید دکوراسیون و یا تم آشپزخانه را تغییر دهید، اما کابینت ها تا زمانی که مجبور نباشید تعویض نخواهند شد. دلیل دوم زیبایی ای است که کابینت ها به آشپزخانه می بخشند. زیرا کابینت ها عناصری هستند که بیشترین فضای آشپزخانه را اشغال می کنند. به همین دلیل کابینت ها نقطه مرکزی در طراحی این مکان به شمار می روند.

هم چنین کابینت ها می توانند در آشپزخانه کنتراست ایجاد کنند. به همین دلیل لازم است که در ابتدا تصمیم بگیرید که می خواهید کابینت هایی به رنگ روشن داشته باشید و یا به رنگ تیره… در گذشته کابینت های تیره با صفحه کابینت و کاشی بین کابینت روشن ترکیب می شدند، اما امروزه بیشتر کابینت های روشن با صفحه کابینت تیره محبوبیت بیشتری دارند. در نهایت چه رنگ روشن را انتخاب کنید و چه رنگ تیره، به این موضوع توجه داشته باشید که این رنگ یکی از رنگ های غالب در آشپزخانه خواهد بود.

کاشی بین کابینتی

  • کاشی های آشپزخانه را چگونه باید انتخاب کرد؟

برای پوشاندن دیواری که میان کابینت ها باقی می ماند، بیشتر کاشی بین کابینت مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر کاشی می توان از چوب، آجر، رنگ و کاغذ دیواری نیز برای این بخش استفاده کرد، اما کاشی در این زمینه کاربرد بیشتری دارد. کاشی ها علاوه بر نقش دکوراتیو و تاثیر گذاری ای که بر روی ظاهر آشپزخانه دارند، هنگام پختن غذا و یا در صورت پاشیدن چیزی مانع از باقی ماندن لکه ها می شوند. به طور کلی کاشی ای که تمیزی آن راحت باشد کار شما را ساده تر خواهد کرد.

از نظر دکوراتیو نیز کاشی بین کابینت که برای پوشاندن دیوار میان کابینت ها انتخاب می کنید، تفاوتی ندارد که ظاهری معاصر داشته باشد و یا ظاهری قدیمی، مهم این است که بازتابی از رنگ ها و تم طراحی آشپزخانه باشد. در هر صورت کاشی بین کابینت به نوعی از نقاط و عناصر اصلی آشپزخانه به شمار می روند و به شما این امکان را می دهند که خلاقیت خود را در آن ها نمایان کنید.

کاشی های آشپزخانه را چگونه باید انتخاب کرد؟

  • انتخاب صفحه کابینت مناسب

صفحه کابینتی که انتخاب می کنید باید با مدل آشپزخانه و بودجه شما هماهنگ باشد، اما از همه مهم تر باید با سبک زندگی شما سازگاری داشته باشد. برای مثال فردی هستید که مدام آشپزی می کنید و یا کمتر وارد آشپزخانه می شوید؟ قبل از این که طراحی را مشخص کنید باید در مورد مقاومت صفحه کابینت ها بررسی های لازم را انجام دهید. صفحه کابینت لمینت یکی از ارزان ترین صفحه کابینت ها به شمار می رود، اما صفحه کابینت های مقاوم تر از لمینت نیز وجود دارند.

سنگ مرمر با ظاهر لوکس خود یک انتخاب زیبا به شمار می رود. اما منافذ سنگ مرمر زیاد است و در نهایت ممکن است که در آن لکه هایی ایجاد شوند. سنگ گرانیت نیز از جمله صفحه کابینت های محبوب در سال های اخیر به شمار می رود که در مقابل حرارت مقاوم بوده و نیاز به نگهداری کمتری دارد. اما بسیار سنگین است و در استفاده از آن باید مراقب باشید.

فولاد ضد زنگ نیز در سال های اخیر به عنوان صفحه کابینت مورد استفاده قرار گرفته و در برابر گرما و لکه مقاوم است، اما احتمال ایجاد خش بر روی آن وجود دارد. لازم است که با در نظر گرفتن این موارد بهترین صفحه کابینت را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید.

انتخاب صفحه کابینت مناسب

  • انتخاب کاشی ها بر اساس رنگ کابینت

با وجود این که کابینت ها به تنهایی عناصری کاربردی هستند، اما نمی توان کاشی ها و صفحه کابینت را جدا از کابینت ها در نظر گرفت. اما در میان این همه انتخاب چگونه می توان کاشی مناسب با کابینت ها را انتخاب کرد؟ این پرسش پاسخ مشخصی ندارد؛ زیرا می توانید کاشی های متنوعی از جمله طرح دار، ساده، تیره و یا روشن را انتتخاب کنید. صفحه کابینت نیز در رنگ ها و با مواد متنوعی تولید می شود. اما با بررسی نمونه های ارايه شده می توانید رنگ و طرح هماهنگ با کابینت ها را انتخاب کنید:

انتخاب کاشی ها بر اساس رنگ کابینت

  • کاشی های سفید و صفحه کابینت سیاه

ترکیب رنگ های سیاه و سفید همیشه از محبوبیت بالایی برخوردار بوده است. به همین دلیل طراحان داخلی از این ترکیب رنگی در دکوراسیون بسیار استفاده می کنند. برای کاربرد این دو رنگ در آشپزخانه می توانید کابینت ها و کاشی ها را به رنگ سفید انتخاب کرده و صفحه کابینت را در رنگ مشکی به کار ببرید. این ترکیب رنگی می تواند فضایی از سبک کانتری را در آشپزخانه ایجاد کند.

کاشی های سفید و صفحه کابینت سیاه

  • کاشی هایی با طرح های هندسی

همان طور که در ابتدای مطلب نیز اشاره کردیم، اکنون کابینت های رنگ روشن بیشتر از کابینت های تیره مورد استفاده قرار می گیرند. اگر کابینت ها را به رنگ روشن انتخاب کردید نیازی نیست که حتما آن را با یک رنگ تیره ترکیب کنید. به جای رنگ از طرح های متنوع استفاده کنید. برای مثال کاشی هایی که دارای طرح و چیدمانی هندسی هستند ظاهری خاص و زیبا به آشپزخانه می بخشند. این مدل کاشی ها برای آشپزخانه ای به سبک مدرن انتخابی مناسب به شمار می روند.

کاشی هایی با طرح های هندسی

  • کاشی طرح دار بین کابینتی

بر اساس طراحی مکان می توان از کاشی های طرح دار نیز استفاده کرد. ترکیب کاشی های طرح دار و رنگی با کابینت های روشن و یا کابینت های رنگی، اما ساده، ظاهر زیبا و متفاوتی به آشپزخانه خواهد بخشید. اگر صفحه کابینت را نیز مانند کابینت ها در رنگ روشن و ساده انتخاب کنید، در این شرایط کاشی های طرح دار به ستاره ای در طراحی آشپزخانه تبدیل خواهند شد و جلوه ای زیبا به مکان خواهند بخشید.

کاشی طرح دار بین کابینتی

  • کاشی های سیاه و صفحه کابینت سفید

قبل از این در مورد ترکیب رنگ های سیاه و سفید در آشپزخانه صحبت کردیم، این بار به کاشی بین کابینت سیاه رنگ و صفحه کابینت سفید خواهیم پرداخت. در هر دوی این ترکیب رنگی ها کنتراستی زیبا در آشپزخانه ایجاد خواهد شد. ممکن است که تصور کنید کاشی های سیاه باعث می شوند تا آشپزخانه تاریک و دلگیر به نظر برسد، اما ترکیب این کاشی ها با صفحه کابینت سفید رنگ و درخشان از بروز این مشکل جلوگیری خواهد کرد.

کاشی های سیاه و صفحه کابینت سفید

  • کاشی براق بین کابینتی

شاید تا به امروز بیشتر با کاشی های مات مواجه شده باشید، اما امروزه کاشی های براق و درخشانی که ظاهری مانند آینه دارند نیز تولید می شوند. البته انتخاب این نوع کاشی کمی با ریسک همراه است. زیرا ممکن است در انتخاب مدل مناسب برای آشپزخانه دچار مشکل شوید.

می توانید با انتخاب صفحه کابینت تیره این کاشی بین کابینت براق را بیشتر نمایان کنید. با انتخاب کفپوشی خاص برای آشپزخانه و ترکیب آن با کاشی های درخشان می توانید به فضایی ایده آل در آشپزخانه دست پیدا کنید. سبک مدرن و یا مینیمال برای استفاده از این نوع کاشی ها بسیار مناسب هستند.

کاشی براق بین کابینتی