کارخانه پلیمر شمیم ​​/ دفتر داود بروجنی

کارخانه پلیمر شمیم ​​/ دفتر داود بروجنی

کارخانه پلیمر شمیم ​​/ دفتر داود بروجنی : شرح متن ارائه شده توسط معماران. پیشنهاد پروژه مربوط به کارخانه تولید مواد پلیمری است. این کارخانه دارای یک بخش تولید ، دفتر و تحقیقات است. زمین پروژه تقریباً مربع مانند است (60 متر طول و 50 متر عرض) محدود به همسایه در شمال و غرب و به خیابان در جنوب و شرق است. این زمین به مساحت سه هزار متر مربع در یک شهرک صنعتی کوچک در استان البرز ایران واقع شده است. عدم تفکیک معماری برای فعالیتهای مختلف کاری در کارخانه های ایرانی دلیل اصلی کیفیت پایین فضای زندگی برای چنین کارهایی است.

از آنجا که یک کارخانه دارای فضاهای کاری متعدد است و طیف وسیعی از کارگران از کارگران تا متخصصان آزمایشگاه را در خود جای داده است ، کیفیت معماری اتصال فضاها که همچنین نقش تفکیک مناطق مختلف فعالیت را دارد از اهمیت ویژه ای برخوردار است. با این حال ، اکثر ساختمان های صنعتی در ایران دارای ساختار یکپارچه هستند و تنها منطقه تقسیم کننده برای عملکردهای مختلف ، دیوارهای داخلی است.

این پروژه به دنبال حل این مشکل با افزایش حس اتصال فضاها برای بهبود کیفیت زندگی کارگران کارخانه است. مفهوم این مجموعه در دو فضای خالی در فضای باز عمود بر یکدیگر صورت گرفت. یک خلا از جنوب به شمال و دیگری فضای خالی از شرق به غرب کشیده شده است.

هندسه این فضاهای خالی ، تفکیک قسمتهای مختلف را ممکن می کند و به عنوان حیاط میانی برای اتصال مناطق مختلف با یکدیگر عمل می کند. ابعاد انسانی ، هوای آزاد ، نور و سایه ، فضای سبز و رنگ حس حیاط میانی را افزایش می دهد. بخشهای مختلف با دیوارهای شیشه ای یا پنجره ها مشرف به حیاط میانی هستند و امنیت روانی آن را بهبود می بخشند.

در انتخاب مصالح ساختمانی ، خلوص آنها در نظر گرفته شده است. کف ها از بتن و فولاد ، دیوارها از بلوک های بتونی پیش ساخته ، پانل های شیشه ای و بتونی پیش ساخته و پله ها از بتن ریخته شده و بدون مواد دیگر ساخته شده اند.

مشخصات پروژه :

کاربرد پروژه : معماری صنعتی ، کارخانه

سایت پروژه : ایران

معماران : دفتر داوود بروجنی

مساحت : 3050 متر مربع

سال ساخت : 2020

عکاس : پرهام تقی اف

 

 

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو