کاربرد متریال در طراحی داخلی حمام مستر

کاربرد متریال در طراحی داخلی حمام مستر

اهمیت متریال در معماری امروز ثابت شده است. روکش آجر روستیک , کاشی های شیشه ای و مرمر کلاسیک حمامی قدیمی در مدرنیته ایجاد کرده است. با الهام از حلقه های دنیای قدیم توسکانی ، صاحبان این خانه حمامی راستیک می خواستند که طعم زمان را بچشاند. اما روستیک به معنای خشن کردن آن نیست. پوشش آجری دیوار در اطراف دوش حمام، کابینت‌های چوبی ادغام شده با کاشی‌های شیشه ای براق و شیرآلات نیکل برای ایجاد یک حمام اسپا مانند معطر جمع شده اند.

مستر حمام

پروژه‌ی برجسته‌ی طراحی داخلی: حمام

موقعیت: مریلند

مساحت: 21.4 متر مربع

طراحان: Peter Twohy, 2e Architects and Beth Cohen Raymond Interior Design

صاحبان خانه ، که مدیر عامل شرکتی بزرگ و یک معلم موسیقی است، جدول زمانی دقیقی را برای طراحی مجدد حمام و بازسازی آن در نظر گرفتند. این بدین معنی است که طراح، جلسات متعددی را بین لوله کش، طراح و کارفرما ترتیب دادند. طراحان می گویند کارفرمایان این پروژه بسیار قاطع اند و دقیق می دانند که چه چیزی می خواهند و چه چیزی دوست دارند. زمانی که آپشن‌هایی در مقابل آن ها قرار داده شد، همیشه گزینه‌های جالب تر را انتخاب می کردند.

مستر حمام

رویه کانتر: سنگ مرمر طلایی

این سنگ مرمر طلایی روی کانتر نقش مهمی را در زیبایی این بخش از حمام ایفا می کند. طراح می گوید ما این سنگ را پیدا کردیم و می دانستیم که آن را می خواهیم. اما به جای دیکته کردن دیگر متریالی که ما انتخاب کرده بودیم، این محرک ما برای انتخاب آنچه که برای ما از همه بیشتر الهام بخش بود، شد.

پیدا کردن رنگ درست، تصمیم طرح نهایی یک مثال کلاسیک از این بود: آخر اما نه کم. ما نمونه‌های رنگی زیادی را بر روی همه‌ی دیوارها داریم ،‌ مهم پیدا کردن طیف رنگ خنثی و درست برای گره‌زدن متریال مجزا به یکدیگر بود.

حمام مستر

حمام مستر

حمام مستر
حمام مستر

بازسازی این فضای تنگ و دراز به نحوی که بزرگتر به نظر برسد مهم‌ترین چالش بود. کارفرما می خواست یک فضای دوش بزرگ و فضای کافی برای استفاده از سینک بدون برخورد کردن به یکدیگر را داشته باشد. کانسپت اصلی دربرگیرنده‌ی یک پوشش سنگی بر روی دیوار های خارجی حمام بود، اما این ممکن بود بخش زیادی از فضا را اشغال کند، به این ترتیب به روکش نازکی از آجر بسنده شد.

 

 

 

حمام مستر

منبع: houzz

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو