استفاده از کابینت های دو رنگ در آشپزخانه :

کابینت آشپزخانه دو رنگ

استفاده از کابینت های دو رنگ در آشپزخانه :

استفاده از کابینت های دو رنگ در آشپزخانه : آشپزخانه همیشه بخش مهمی از ترند های طراحی داخلی به شمار می رود، زیرا برای بسیاری از انسان ها، آشپزخانه پرکاربرد ترین مکان خانه شناخته می شود. همین موضوع باعث شده است که هیچ دلیلی برای کوتاهی در زیباتر کردن آشپزخانه وجود نداشته باشد. یکی از معروف ترین و شناخته ترین ترند های آشپزخانه در سال های اخیر، کابینت های دو رنگ است. زیرا کابینت های دو رنگ با ایجاد فضایی مدرن در آشپزخانه، نظر همه را به خود جلب می کنند.

حتی به دلیل میزان بالای تمایل به کابینت های دو رنگ، طراحان داخلی نیز برای طراحی آشپزخانه ها این نوع کابینت ها را ترجیح می دهند. اما قبل از استفاده از کابینت های دو رنگ نکاتی وجود دارد که باید به آن ها توجه داشته باشید. ما در این مطلب به برخی از ترکیب رنگی های زیبا برای کابینت های دو رنگ خواهیم پرداخت. برای آشنایی بیشتر با کابینت های دو رنگ آشپزخانه و نکات مهم در طراحی آن ها با پویانو همراه باشد:

رنگ های هماهنگ با یکدیگر را بشناسید:

انتخاب رنگ ها کاری دشوار است؛ به همین دلیل کتاب ها، مجلات، وب سایت ها و متخصصانی وجود دارند که به صورت تخصصی به این موضوع می پردازند. اگر تصمیم دارید که از کابینت های دو رنگ برای طراحی آشپزخانه استفاده کنید ولی نمی دانید که باید از کجا شروع کنید، از دایره رنگی کمک بگیرید. به طور معمول رنگ های مجاور یا مشابه در دایره رنگی، مکمل یکدیگر بوده و به خوبی با یکدیگر هماهنگ می شوند. به طور خلاصه لازم است که به هماهنگی رنگ ها در آشپزخانه توجه ویژه ای داشته باشید.

تعادل را حفظ کنید:

انتخاب بیش از یک رنگ برای کابینت ها، بدین معنا است که باید به ایجاد تعادل میان رنگ ها توجه ویژه داشته باشید. برای انجام این کار، ترفند هایی وجود دارند؛ اگر برای اولین بار می خواهید انتخاب های رنگی انجام دهید، برای مثال به جای انتخاب دو رنگ کاملا متفاوت مانند آبی و زرد، از درجات متفاوت یک رنگ استفاده کنید، مثلا زرد روشن و زرد تیره… اگر رنگ های متفاوتی در ذهن شما وجود دارند، تاثیر آن بر محیط را در نظر داشته باشید. برای مثال رنگ های بسیار جسور مانند نارنجی، انرژی بصری بیشتری می خواهد و باید با رنگ خنثی تری ترکیب شود تا تعادل ایجاد شود.

از رنگ سفید مانند یک پل میان دو رنگ استفاده کنید:

هنگام استفاده از دو رنگ غالب، با استفاده از یک رنگ سوم فرمول 60-30-10 را به کار ببرید. بر اساس این قانون یک رنگ غالب را در 60 درصد سطوح، رنگ دیگر را در 30 درصد و رنگ خنثی را در 10 درصد سطوح به کار ببرید. معمولا زمانی که دو رنگ غالب را برای کابینت ها انتخاب می کنید، می توانید رنگ سفید را به عنوان یک رنگ مرتبط و پلی میان رنگ ها به کار ببرید. این گونه به جای یک ارتباط تند میان دو رنگ، یک ارتباط ملایم و زیبا میان آن ها بر قرار خواهد شد. بسته به شرایط و رنگ های انتخابی می توانید به جای رنگ سفید از رنگ های کرم، بژ و طوسی نیز استفاده کنید.

برای رنگ دوم از مصالح متضاد استفاده کنید:

اگر انتخاب رنگ دوم کمی ترسناک به نظر می رسد از یک روش دیگر استفاده کنید؛ یک مصالح دیگر را به عنوان مکمل رنگ اصلی به کار ببرید. برای مثال یک ردیف کابینت سفید با یک ردیف کابینت چوبی ترکیب زیبایی ایجاد خواهد کرد.

  • نارنجی و طوسی در کابینت های دو رنگ در آشپزخانه :

همان طور که می دانید نارنجی رنگی زنده، غالب و قابل توجه است. به همین دلیل است که بسیاری از افراد از به کار بردن رنگ نارنجی در دکوراسیون دوری می کنند. اما زمانی که یک رنگ غالب را با رنگی خنثی ترکیب کنید، ظاهری بسیار زیبا ایجاد خواهد شد. استفاده اندک از رنگ هایی مانند سفید و یا سیاه در کنار این دو رنگ نیز می تواند به فضا زیبایی بیشتری ببخشد.

  • بنفش و سفید:

رنگ بنفش نیز مانند نارنجی، رنگی شاد، تاثیرگذار و قابل توجه به شمار می رود و می توان گفت که در سال های اخیر این رنگ محبوبیت بیشتری نیز یافته است. این رنگ را نیز بهتر است که مانند نارنجی با یک رنگ خنثی ترکیب کنید. می توانید رنگ بنفش را با رنگ سفید ترکیب کرده و فضایی متعادل در آشپزخانه ایجاد کنید.

  • قرمز و سفید:

شاید در کابینت های رنگی از دو رنگ قدرتمند نیز استفاده شود، اما معمولا یکی از رنگ های انتخابی رنگ سفید است. رنگ قرمز نیز یکی از رنگ هایی است که در ترکیب با رنگ سفید فضایی زیبا و چشم گیر ایجاد می کند. البته از آن جایی که رنگ قرمز بسیار قدرتمند و تاثیر گذار است می توانید در فضای کمتری از قرمز استفاده کرده و رنگ سفید را بیشتر به کار ببرید. این را نیز در نظر داشته باشید که استفاده از رنگ قرمز بر روی کابینت های براق، جلوه و درخشش زیبایی به آشپزخانه خواهد بخشید.

  • سیاه و سفید در کابینت های دو رنگ در آشپزخانه :

در سبک مدرن بیشترین ترکیب رنگی ای که با آن مواجه می شویم، ترکیب سفید و سیاه است. زیرا بر خلاف سایر ترکیب رنگی ها، مد سیاه و سفید هرگز از بین نمی رود و ترکیبی بدون زمان به شمار می روند. به همین دلیل برای کابینت های دو رنگ، انتخاب رنگ های سفید و سیاه، ترکیبی مطمئن و بدون ریسک به شمار می رود.

  • ترکیب رنگ زرد و سفید در کابینت های دو رنگ در آشپزخانه :

رنگ زرد نیز یکی از رنگ هایی است که انرژی بسیار بالایی دارد. به همین دلیل با انتخاب رنگ زرد برای کابینت ها به دکوراسیونی جسورانه دست پیدا خواهید کرد. مانند رنگ های پر انرژی دیگر، رنگ زرد نیز بهتر است که با رنگ های خنثی ترکیب شود تا به تعادل برسد. رنگ سفید یکی از رنگ هایی است که می تواند فضایی شاداب و زیبا را در ترکیب با رنگ زرد ایجاد کند.

  • ترکیب رنگ سفید و چوب:

همان طور که در ابتدای مطلب نیز مطرح شد، اگر تصور می کنید که ترکیب دو رنگ متفاوت با یکدیگر نیاز به جسارت و ریسک بالایی دارد، می توانید به جای رنگ متفاوت از مصالح متفاوت بهره ببرید. برای مثال اگر در کابینت هایی بالایی و یا پایینی از یک رنگ روشن استفاده می کنید، در ردیف دیگر چوب را به کار ببرید و برای ایجاد کنتراست می توانید چوب تیره تر را مورد استفاده قرار دهید.

  • تفاوت رنگ در سطوح داخلی و خارجی!

در کابینت های دو رنگ معمولا تفاوت رنگی در ردیف های بالایی و پایینی صورت می گیرد. در حالی که می توانید رنگ های متفاوت را در سطوح مختلف و در کنار یکدیگر به کار ببرید. برای مثال می توانید کناره و یا چهارچوب درب های کابینت را در یک رنگ و سطوح باقی مانده را در رنگ دیگر به کار ببرید.

ایجاد تفاوت میان رنگ کابینت ها جلوه ای تازه و مدرن به آشپزخانه شما خواهد بخشید و می تواند آشپزخانه را که به نوعی قلب خانه به شمار می رود به مکانی زیبا تر، تاثیر گذار و دلنشین تبدیل کند.

 

 

 

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو