چیدمان قفسه-پویانو

چیدمان قفسه ها

9 نکته کاربردی چیدمان قفسه ها

قطعا شما هم وسیله هایی در منزلتان دارید که بسیار دوستشان دارید و میخواهید کهآنها در معرض دید باشند اما کاملا نمیدانید که چگونه آنها را با طراحی و سبک حرفه ای به نمایش بگذارید. به همین دلیل در این مطلب درباره ی اینکه چگونه در دکوراسیون قفسه ها و کتابخانه تان به بهترین شکل چیدمان دست یابید ، شما را راهنمایی میکنیم.

داستان خودتان را بازگو کنید. مهم ترین نکته ای که هنگام چیدمان قفسه ها و کتابخانه تان باید به خاطر داشته باشید این است که این قفسه ها باید شما را روایت کنند و با وسایلی که شما دوستشان دارید .پر شوند اگر در انتخاب اشیائی که دوستشان دارید گیر افتاده اید , از یک تم خاص برای نمایش آنها استفاده کنید حتی اگر سبک شما التقاطی است. این تم باعث میشود که سبک قفسه ها و چیدمانشان ظاهری مناسب و سنجیده داشته باشد.تم انتخابی شما میتواند رنگی خاص , طرح و الگو , اشیائی در یک ژانر مثل سفرهایتان باشد.

چیدمان قفسه
چیدمان قفسه

Melbourne Interior Designers & Decoratorsسبک التقاطی در معماری در ارتفاع اشیا تفاوت ایجاد کنید. شما باید زیبایی و سلیقه را به چیدمان قفسه هایتان اضافه کنید و برای اینکار میتوانید از اختلاف ارتفاع اشیائی که از آن استفاده میکنید کمک بگیرید. در هنگام چیدن اسبابتان یک مثلث خیالی در نظر بگیرید. اشیاء کوچکتر قاعده ی این مثلث قرار میگیرند و اشیاء بلندتر نوک این مثلث را شکل میدهند. مثل این تصویر که گلهای زرد رنگ داخل گلدان نوک این مثلث هستند.

چیدمان قفسه -پویانو
چیدمان قفسه -پویانو

اگر ظاهر قفسه ها کمی تخت و یکنواخت و کسل کننده به نظر میرسد اغلب به این دلیل است که اشیاء بلند تر فراموش شده اند. گلدان , قاب عکس , آیینه , چراغ رومیزی و هر وسیله ی با فرم عمودی به شما کمک میکند که به آن ارتفاع مورد نظر دست یابید.

بافت های مختلف را به کار ببرید. درست مثل دکوراسیون داخلی منزلتان که از بافت های مختلف بهره میبرید در آرایش قفسه هایتان نیز این بافت های متفاوت را وارد کنید. اگر تنها از یک بافت استفاده کنید ظاهری یکنواخت و بی روح خواهد داشت. یک شی براق , اثری از چوب و یا شاید یک وسیله ی نرم و مخمل دار از بافت هایی هستند که میتوانید آنها را به چیدمان اضافه کنید تا قفسه ای جذاب و زیبا داشته باشید.

چیدمان قفسه -پویانو

نه فقط کتاب ها! قفسه ها و کتابخانه ی شما فقط و فقط برای چیدن کتاب ها نیستند. آن ها بهترین مکان برای نمایش وسایل شخصی و دوست داشتنی شما هستند. به خصوص یادگاری های خاص و متفاوت. و همچنین با توجه به نکته ی اول که در این مطلب اشاره کردیم راهی عالی برای نمایش روایت زندگی شماست.چیدمان

عملکرد فضاهای خالی در قفسه ها. قرار نیست که شما تمام فضاهای خالی قفسه هایتان را پر کنید. فضاهای خالی به چشم اجازه میدهد تا استراحت کند و روی قسمت های مهم تری که شما میخواهید نمایش بدهید .تمرکز کند این فضا ها اجازه میدهد چیدمان نفس بکشد و در هم ریخته و نا مرتب به نظر نیاید.

چیدمان قفسه
چیدمان قفسه

تاثیر اعداد فرد! به برخی دلایل هندسی و ترفندهای عکاسی , تعداد فرد اشیاء باعث میشود که به سادگی , چیدمانی بهتر داشته باشیم. چشم انسان به صورت طبیعی تمایل دارد که به سمت مرکز منحرف شود. بنابراین داشتن ترکیب های فرد باعث میشود که ترکیب بصری خوشایند تر به نظر برسد و یک حس تعادل را شکل دهد. ترکیب هایی از سه , پنج و هفت را امتحان کنید و تاثیر شگفت انگیز آن را ببینید.چیدمان قفسه-پویانو

از ترکیب سبک ها و تم های مختلف نترسید. شما یک قالب نمیخواهید که دقیقا شبیه همان چیزی باشد که در اطراف شما هست. دکوراسیون شما باید هویت شخصی خودش را داشته باشد. پس دست به کار شوید و وسیله هایی که در سفرهایتان خریداری کرده اید یا فنجان نعلبکی دوست داشتنی مادربزرگتان را خارج کنید و به نمایش بگذارید.

چیدمان
چیدمان

همچنین اسبابتان را جا به جا کنید. آن ها را در یک اتاق جدید یا در قفسه های مختلف جای دهید. تغییر دکوراسیون باعث میشود احساس کنید در خانه ای جدید زندگی میکنید! وسایل شما همیشه نباید در یک جا قرار بگیرند با تغییر هر فصل یا هر زمانی که شما احساس کردید نیاز دارید آن ها را جا به جا کنید.

از فضای دیوار استفاده کنید. زمانی که شما یک قفسه , کنسول و یا کتابخانه ای را طراحی میکنید از فضای دیوار پشت آن نیز استفاده کنید. این به شما کمک میکند که هر دو خط های افقی و عمودی را داشته باشید. آیینه یا آثار هنری مرتبط با چیدمان و آرایش قفسه هایتان به دیوار پشت آویزان کنید. اگر نمیتوانید آنها را به دیوار بزنید به آن تکیه دهید.

چیدمان
چیدمان

شبیه اما متفاوت. تکرار یک ترفند طراحی است که ما برای به دست آوردن یک اثر کلی مایل به استفاده از آن هستیم. اسباب و وسایلتان را در گروه هایی دسته بندی کنید. دقت کنید که از راهنمایی ها و ترفند های طراحی برای تنظیم و چیدمان آن ها بهره بگیرید. بنابراین اختلاف سطح ایجاد کنید , بافت ها و رنگ ها را مخلوط کنید. بدین ترتیب دید بصری قوی تری نسبت به حالتی که هر کدام از آن ها تنها و جداگانه قرار گرفته اند  ایجاد میکند.

چیدمان قفسه ها
چیدمان قفسه ها

شما به زودی سبک دکوراسیون شخصی خودتان را کشف خواهید کرد و تنها با آن پیش میروید. هیچ قانونی وجود ندارد اینها فقط یک سری راهنمایی هستند. در نهایت این خانه ی شماست بنابراین آن را با سبک شخصی و مورد .ع لاقه ی خودتان طراحی کنید.

 

 

منبع:huffingtonpost هافینگیتون پست


[share title=”اشتراک گذاری” socials=”facebook, twitter, google, pinterest, linkedin” class=”” icon_type=”default” ]


 

 

نظرات (1)

[…] قفسه های دیواری شش گوشه یک خصیصه هندسی لانه زنبوری بی قاعده ارائه می دهد و در فضای این نشیمن با ایجاد نقطه کانونی روی دیوار، به مبل نیز جذابیت بصری ویژه ای می بخشد. لایه بیرونی جعبه ها دارای رگه های چوبی بوده و باعث می شود فرم عالی به نظر برسد در حالی که داخل آن ها سفید بوده و کمک می کند اشیا درخشان دیده شوند. […]