چگونه یک دیوار عکس خانوادگی در منزل طراحی کنیم

سایت پویانو-دیوار عکس های خانوادگی

چگونه یک دیوار عکس خانوادگی در منزل طراحی کنیم

به مناسبت روز پدر، یک مجموعه از عکس های خانوادگیتان را به نمایش بگذارید و شخصی ترین نمایشگاه عکستان را برگزار کنید.

در عصر دیجیتال، همه ی ما نه تنها دوربین های عکس برداری با خود به همراه داریم، بلکه به کمک پرینتر می توانیم آن ها را از پیکسل به کاغذ منتقل کنیم. مطالعات بخصوصی در این باره سراغ نداریم اما بدیهی به نظر می رسد که امروزه بیشتر از هر دوره ی دیگری هرفرد بیشترین تعداد عکس را از دوستان و اقوامش دارد.
چگونه آن ها را به نمایش بگذاریم؟ «امیلی موگهانام»، طراح داخلی، معتقد است که اگرچه تکنولوژی ممکن است تغییر کند، اما گرایش ما به این که دورتادورمان را با تصاویر خانوادگیمان بپوشانیم همچنان به قوت خود باقی است. او می گوید:” طراحی داخلی باید برای ما قصه بگوید و یک تصویر بر روی دیوار می تواند به ما بگوید از کجا آمده ایم و به کجا خواهیم رفت. رک بگویم، من وقتی در یک خانه تنها هستم احساس بی حاصلی می کنم .چه تصمیمتان این باشد که خودتان این کار را انجام دهید و چه ترجیح بدهید یک طراح استخدام کنید، بعد از چاپ عکس ها، تکنولوژی دیگر نقشی در فرآیند طراحی دیوار عکس خانوادگی نخواهد داشت (بلکه این چینش عکس ها و طراحی دیوار مورد نظر است که اهمیت پیدا می کند). همراه با گروه معماری و دکوراسیون داخلی پویا نو باشید با چگونگی طراحی قاب عکس خانوادگی:

پروژه: خلق یک دیوار عکس خانوادگی

سایت پویانو-دیوار عکس های خانوادگی
علت: علت این اهمیت این است که اگر یک مجموعه ی تصادفی از عکس های خانوادگیتان را بخواهید بدون نظم خاصی به دیوار بزنید، مانند آن است که محتویات کمد اجناس دورریختنیتان را به دیوار زده باشید.
چه کسی را استخدام کنیم: اگر چه این می تواند پروژه ای باشد که خودتان در یک آخر هفته ی به یاد ماندنی انجامش بدهید، اما اگر با یک طراح داخلی و یا یک متخصص در امر نصب آثار هنری مشورت کنید به نگاه شفاف تر و بهتری در این زمینه دست پیدا خواهید کرد. اگر می خواهید سایز عکس ها را تغییر دهید، آن ها را دوباره چاپ کنید و یا رنگ هایشان را اصلاح کنید، یک آتلیه ی عکاسی می تواند این کار ها را با سرعت برایتان انجام دهد. همچنین می توانید به فکر استفاده از خدمات یک قاب ساز حرفه ای باشید.

سایت پویانو-دیوار عکس های خانوادگی
سایت پویانو-دیوار عکس های خانوادگی

قدم های اساسی: تصمیم بگیرید که می خواهید پروژه را روی کدام دیوار اجرا کنید. موگهانام می گوید:”از آن جا که این دیوار کمی شلوغ به نظر خواهد رسید، من ترجیح می دهم در فضایی شخصی تر قرار داشته باشد، مانند یک راهرو یا اتاق خواب.”

تصمیم بعدی صرف نظر از این که قصدتان این باشد که عکس ها را با یک نظم شبکه ای بچینید یا به صورت نامتقارن، این خواهد بود که به عکس ها  از طریق یک عنصر مشترک، وحدت ببخشید. این عنصر مشترک می تواند رنگ عکس ها، رنگ قابشان و یا اندازه تصاویر باشد. به عنوان مثال، می توانید روی یک دیوار تعداد زیادی عکس با ابعاد گوناگون داشته باشید که همگی سیاه و سفید باشند.
در تصویر بالا که پروژه ای از استودیوی دیوید راش در ایندیانا است، عکس های سیاه و سفید خانوادگی، در یک اندازه قاب گرفته شده اند و در یک شبکه منظم در بالای پنجره، یک خصوصیت معماری به فضا بخشیده اند.
چگونه: برای این که ناچار نباشیم اتاق را میزبان تصاویر بیشتر کنیم، و همچنین برای این که اثری خلق کرده باشیم که در هر لحظه کامل باشد، موگهانام در دیوارش از قاب هایی استفاده می کند که محتوای آن ها به راحتی قابل تغییر باشد. او در این باره می گوید:”من تمام قاب های مورد نیاز اعضای خانواده را به این دیوار می آویزم. همین طور که خانواده بزرگ می شود و تغییر می کند، آن ها می توانند تصاویری را اضافه یا حذف کنند.”

سایت پویانو-دیوار عکس های خانوادگی

معماران گروه”اسلید” نیویورک، امکانی را برای خانواده ای برقرار ساختند تا بتوانند تعداد زیادی عکس را با یک الگوی نامنظم بر روی دیوار پلکان خانه شان نصب کنند. یک صفحه ی فلزی واقع بر این دیوار کمک می کند که عکس ها توسط آهنربا روی این صفحه قرار بگیرند.این ویژگی آن ها که همگی رنگی هستند، به آن ها وحدت می بخشد و آن هارا به یک اثر هنری کاملا شخصی به سبک آبستره  تبدیل می کند.
موگهانام با رنگ آمیزی آهنربایی به نتیجه ای مشابه بالا دست یافته است.به این طریق که در بتونه ذرات بسیار ظریف آهنی وجود دارند که آهنرباهای سبک را بعد از پرداخت لایه ی نهایی نقاشی دیوار، روی دیوار نگه می دارند. در این روش اندود زیادی استفاده می شود. اگر می خواهید خودتان(بدون کمک گرفتن از متخصص) پروژه را با بر اساس همین خاصیت آهنربایی اجرا کنید، به جای این  روش بهتر است یک صفحه ی آهنی را به دیوار بیاویزید.

سایت پویانو-دیوار عکس های خانوادگی
سایت پویانو-دیوار عکس های خانوادگی

در این اتاق در یک ویترین دکوراتیو در سان فرانسیسکو، موگهانام به کمک پونز روشی با الگوی نامتقارن را خلق کرد تا عکس ها را به شکل قلب مستقیما به دیوار نصب کند. او می گوید:”ایده این بود که این اتاق برای یک نوجوان طراحی شود. به نظر من این برای یک نوجوان لذتبخش است که به راحتی بتواند عکس هایش را عوض کند.” به گفته ی او، این روزها پونز هایی با طراحی های پیشرفته در مغازه ها هستند که می توانند در پروژه هایی اینچنینی که پونز هم جزیی از اثر است، استفاده شوند.

سایت پویانو-دیوار عکس های خانوادگی
سایت پویانو-دیوار عکس های خانوادگی

اگرچه موگهانام خودش استفاده از  را بیشتر می پسندد اما عقیده دارد که این، تنها گزینه نیست:” می توانید از قاب هایی با رنگ های متفاوت استفاده کنید.اما بهتر است فاصله ی همه ی قاب ها از هم یکسان باشد.”
نمونه ی بالا، اثر “هافتز” و برای خانه ای در کانزاس ، طیف وسیعی از قاب ها را در برمی گیرد، اما نظم در آن برقرار است چرا که خارجی ترین لبه ی قاب ها هم راستا اند و فاصله ی بین هر دو قاب مقدار ثابتی است.

سایت پویانو-دیوار عکس های خانوادگی
سایت پویانو-دیوار عکس های خانوادگی

هزینه: به گفته ی موگهانام، اگر خودتان پروژه را انجام دهید چیزی حدود 300 دلار هزینه خواهد داشت. اما هرچه پروژه بزرگتر باشد و یا نیاز به چاپ مجدد تصاویر و تهیه ی قاب برای آن ها داشته باشید هزینه ها می تواند تا 3000 دلار و یا بیشتر نیز باشد.
طول مدت انجام پروژه: چنین پروژه ای می تواند در یک هفته انجام شود. اگر بخواهید عکس هایتان با کیفیت عالی ای چاپ شوند، قاب گرفته و نصب شوند ممکن است تا چند هفته نیز به طول بینجامد.

سایت پویانو-دیوار عکس های خانوادگی

بیشتر: موگهانام می گوید:”هنگامی که می خواهید عکس ها را نصب کنید از یک ترفند ساده استفاده کنید. عکس ها را روی یک کاغذ بزرگ جایگذاری کنید و رد آن ها را روی کاغذ ترسیم کنید. سپس، کاغذ را بر روی دیوار با چسب نواری چسبانده و برای معلوم کردن محل میخ ها روی دیوار، به آرامی از روی کاغذ در آن محل به میخ بکوبید تا جای آن بر روی دیوار بماند. سپس کاغذ را برداشته، میخ ها را به محل های معلوم شده بزنید و قاب هایتان را نصب کنید. این، ترفندی برای راحت نصب کردن عکس ها به دیوار است.”.

منبع:
houzz
گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو|زنگی

۱۰ راه ساده برای نمایش و لذت بردن از عکس های چاپی در دکوراسیون منزل

اتاق نشیمن وایده های جذاب

محبوب ترین طراحی داخلی اتاق نشیمن

 

پویانو را در اینستاگرام دنبال کنید

به کانال تلگرام پویا نو بپیوندید