چگونه کف را کفپوش پارکت کنیم و هنگام چسباندن پارکت به چه نکاتی باید توجه کرد؟

چگونه کف را کفپوش پارکت کنیم و هنگام چسباندن پارکت به چه نکاتی باید توجه کرد؟

چگونه کف را کفپوش پارکت کنیم و هنگام چسباندن پارکت به چه نکاتی باید توجه کرد؟ : می توان پارکت را که مصالح ضروری خانه ها است ، در همه جا مشاهده کرد. با توجه به ساختار آسان تمیز کردن ، بافت بدون سن و کاربردی بودن ، هر صاحب خانه پارکت را ترجیح می دهد. بنابراین ، فرایند کفپوش پارکت چگونه انجام می شود؟ در این مقاله گیره هایی را توضیح داده ایم که هنگام استفاده از پارکت برای استفاده طولانی مدت باید به آنها توجه کنید.

کارهایی که باید قبل از چسباندن پارکت انجام دهید

اولین آمادگی ما برای چیدن پارکت انتخاب مدل پارکت است. ما این کار را با تعیین معیارهایی مانند مواد ، رنگ و طول پارکت ادامه می دهیم.

در مرحله بعد ، باید محوطه ای را که پارکت در آن چیده می شود محاسبه کنیم. برای کفپوش راحت تر و منظم مهم است که تعداد و طول پارکت را با توجه به این منطقه انتخاب کنید. پس از اندازه گیری مساحت اتاق خود ، خرید پارکت کمی بیشتر از این منطقه مفید است. در صورت تصادف یا آسیب احتمالی ، می توانید از کفپوش یدکی خود استفاده کنید. علاوه بر این ، می توانید این پارکت های اضافی را در مناطق کوچک و مناطق دارای شکاف اعمال کنید.

انواع پارکت

اگر بخواهیم در مورد انواع پارکت صحبت کنیم.

 

پارکت جامد: تولید پارکت با قطع مستقیم درخت به صورت خالص واحد است. در مقایسه با انواع دیگر پارکت ها به سرعت از بین می رود.

کفپوش لمینت: کفپوش لایه ای است. در بین مواد غیر طبیعی به نام MDF استفاده می شود. معمولاً از 4 لایه تشکیل شده است ، اینها لایه بالایی ، لایه کاغذ ، لایه HDF و ترازنامه هستند. در واقع ، باید آن را “پوشش لمینت” نامید. در واقع ، فشرده سازی تراشه های چوب تحت فشار و حرارت بالا با استفاده از مواد شیمیایی است.

پارکت لمینت: طبیعی است و از 3 لایه تشکیل شده است. یک چوب بهینه 4 میلی متر در لایه بالا ، 8 میلی متر در وسط و 2 میلی متر در لایه زیرین وجود دارد. به عبارت دیگر ، از 3 ماده طبیعی تشکیل شده است.

لمینت ارزان ترین در میان این پارکت ها است و پس از آن پارکت های چند لایه و چوبی قرار می گیرند. با توجه به وسعت منطقه ای که پارکت را در آن قرار می دهید و بودجه خود را انتخاب کنید ، مفید است. اگر تصمیم شما به نفع پوشش لمینت است ، قطعاً باید به مواد شیمیایی موجود در آن توجه کنید. شما باید لمینت ها با گواهینامه E1 و مهر آبی فرشته را ترجیح دهید.

 

کف پوش با پارکت چگونه باید باشد؟

طبقه ای که پارکت روی آن گذاشته می شود مهم است. برای یک فرایند کفپوش مناسب ، کف باید خشک ، تحمل کننده ، تمیز و خشن باشد. اگر قبل از کفپوش پارکت کف موجود شما خالی است ، اولین کار شما نظافت است. اگر ناهمواری هایی روی زمین وجود دارد ، باید آن را با گچ کاری صاف و صاف کنید.

پس از فرآیند تصحیح ، فیلم PE باید برای عایق صدا قرار گیرد. در غیر این صورت ، هنگامی که روی پارکت بدون عایق خود قدم می گذارید ، همسایه پایین شما شکایت می کند. اگر کف فعلی شما فرش است ، ممکن است نیازی به استفاده از مواد دیگر برای عایق صوتی نباشید. به همین ترتیب ، اگر کاشی وجود دارد ، می توانید پارکت را با چسباندن مواد عایق روی آن شروع کنید.

پارکت را چگونه باید چید؟

بعد از کف ، وقت آن است که تصمیم بگیرید که پارکت در چه جهت و نظمی باید چیده شود. اگر می خواهید اتاق شما گسترده تر به نظر برسد ، باید پارکت ها را در جهت سمت وسیع اتاق قرار دهید. علاوه بر این ، تخمگذار در جهت نور معیار دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد. هنگام چسباندن پارکت خود ، باید تقریباً 10 میلی متر انعطاف پذیری را از هر طرف باقی بگذارید. این برنامه تضمین می کند که پارکت های شما ، که به دلیل رطوبت در طول زمان گسترش می یابد ، خراب نمی شوند.

اگر می خواهید پارکت های خود را به ترتیب مرتب کنید ، بدون اینکه در انتهای آن فاصله بی معنی باقی بگذارید ، اقدامی را که انجام می دهید ؛ کشش را از طول اتاق خود کم کنید و نتیجه را بر تعداد چوب های سخت تقسیم کنید. بنابراین ، با توجه به نتیجه ، از مقدار لازم برای برش پارکت در ابتدا یا انتها استفاده خواهید کرد.

نکته دیگری که هنگام چیدن پارکت ها باید مورد توجه قرار گیرد این است که از تطبیق خوب تخته ها با یکدیگر اطمینان حاصل کنید. اگر در مراحل تخمگذار با موانعی مانند لوله های شوفاژ مواجه شدید ، برش باید انجام شود. در این مورد ، توصیه می کنیم وسط پارکت را برش دهید ، نه لبه آن. سوراخی به اندازه یک لوله در حدود 3-4 سانتی متر حفر می شود ، سپس خطوطی از محور سوراخ به لبه ها کشیده می شود و ورق در امتداد این خطوط بریده می شود.

بنابراین ما انتهای تخته را برش می دهیم. ما فرآیند خود را با قرار دادن 2 قطعه به دست آمده در محل مناسب جایی که لوله است ، تکمیل می کنیم. نکته دیگری که باید در نظر بگیرید درب است. اگر درب شما به اتاق باز می شود ، باید بتوان آن را حتی بعد از چسباندن پارکت باز کرد. برای این کار ، باید فاصله کافی بین در و کف وجود داشته باشد ، در غیر این صورت ، درب باید برداشته شود و اصلاح شود.

اگر این مراحل را به درستی دنبال کنید ، یک فرایند کفپوش موفقیت آمیز خواهید داشت. همچنین می توانید برای موضوعات دیگر مانند انواع پارکت که بهترین پارکت لمینت است یا رنگ و انواع پارکت به سایت پویانو مراجعه کنید.

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو