چگونه از کتابخانه ی خانگی خود نگهداری کنیم؟

چگونه از کتابخانه ی خانگی خود نگهداری کنیم؟

چگونه از کتابخانه ی خانگی خود نگهداری کنیم؟

با این ایده های جدید برای چیدمان , حفظ و نمایش کتاب ها , لذت بیشتری از کتاب هایتان ببرید.

دکوراسیون داخلی: با فرارسیدن ماه مهر چیدمان قفسه ی کتابخانه تان اهمیت پیدا می کند. اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که عاشق قدم زدن بین کتاب ها هستید و ساعات طولانی را صرف گشتن در کتاب فروشی های شهر می کنید و از بوی کاغذ کتاب ها و یا یافتن کتاب مورد علاقه تان لذت می برید , حتما باید یک کتابخانه ی خوب برای کتابهایتان در منزل داشته باشید. در این مطلب می توانید ایده هایی را برای سازماندهی و چیدمان , حفظ و مراقبت کتاب هایتان در نهایت لذت بردن از آن ها پیدا کنید.

1
کتابخانه ی خانگی

سبک کتابخانه ی خود را بیابید: کتاب هایی که شما انتخاب می کنید برای اینکه در کتابخانه ی خود داشته باشید , باید به طرز صحیح و به شیوه ی شما چیده شوند. زیرا قفسه ی کتاب های شما می تواند به کل فضا ارزش ویژه ای بدهد. نگاهی به قفسه ی کتابهایتان بیندازید , اگر درهم و برهم است و چیدمان مناسبی ندارد , اکنون وقت آن رسیده که دستی به سر و روی آن بکشید و با یک روش چیدمان درست , آن ها را مرتب کنید.

2
کتابخانه ی خانگی

مراقب کتاب های بزرگ و قطور باشید: اگر در کتابخانه تان کتاب های هنر و طراحی دارید که اغلب کتاب هایی بزرگ و حجیم هستند , به جای اینکه آن ها را ایستاده قرار دهید برای اینکه از پارگی و خراب شدن آن جلوگیری شود , کتاب ها را به صورت خوابیده قرار دهید. کتاب ها را به شکل قله ای روی هم قرار دهید یعنی کتاب های بزرگتر پایین و کتاب های کوچکتر را بالا بگذارید , به این ترتیب هر کدام از آن ها توسط دیگری نگه داشته می شود. در نظر داشته باشید که اگر می خواهید به راحتی به کتاب هایتان دسترسی داشته باشید , خیلی ارتفاع کتاب ها را بلند نکنید.

3
کتابخانه ی خانگی

مراقبت ویژه از کتاب های کمیاب: چنانچه علاقه مند به جمع آوری کتاب های نسخه قدیمی و کمیاب هستید باید احتیاط لازم را برای حفظ و نگه داری این سرمایه ی خود به خرج دهید. نکاتی که باید برای نگه داری کتاب های ارزشمند خود به بهترین شکل در نظر بگیرید , از جمله :

کتاب ها را به دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید و یا برای آن یک کاور تهیه کنید.

کتاب ها را با نظم بسیار زیاد طبقه بندی کنید. خیلی قفسه ها را پر نکنید.

کتاب های سنگین و بزرگ را در وضعیت تخت قرار دهید.

زمانی که به دنبال کتابی هستید , ستون کتاب ها را بیشتر از آنچه که برای بیرون کشیدن کتاب لازم دارید , باز نکنید.

و در آخر اینکه مطمئن شوید دست هایتان تمیز است تا یک وقت لک روی کتاب های با ارزشتان ایجاد نشود.

4
کتابخانه ی خانگی

قفسه ی ساده ی چرخان: به نظر می رسد که این یک قانون طبیعت باشد: بچه ها عاشق چیزهایی هستند که می چرخند! قفسه های کتاب هم از این قاعده مستثنی نیستند. برای اینکه کودکانتان را به کتاب ها علاقه مند کنید و توجهشان را به آن ها جلب کنید , این می تواند یک راه حل خوب باشد تا کتابخانه ای لذتبخش برای بچه ها ایجاد کنید.

5
کتابخانه ی خانگی

قرار دادن یک تخته و یا هر چیز دیگری که ردیف کتاب ها را نگه میدارد: این ترفند به ویژه برای فضاهای کوچک مناسب است که امکان این وجود ندارد بتوان یک قفسه ی کتاب بزرگ در آن قرار داد. در این حالت , در یک اتاق بدون قفسه , نگاهدارنده ی کتاب می تواند یک نجات دهنده باشد که کتاب ها را به صورت منظم و ردیفی نگه می دارد و قاعده مند می کند.

 

گرداوری در تحریریه پویانو