چهار برج بتنی در طراحی خانه BN در Sao Paulo را تشکیل داده اند / طراحی شرکت معماری Metro

چهار برج بتنی در طراحی خانه BN در Sao Paulo را تشکیل داده اند / طراحی شرکت معماری Metro

چهار برج بتنی در طراحی خانه ؛ حیاط، بالکن ها و تراس پشت بام این خانه، همگی توسط استودیو محلی Metro در Sao Paulo طراحی شده اند. خانه ای که توسط چهار برج بتنی جدا از هم اما در ارتباط با یکدیگر ساخته شده است.

چهار برج بتنی در طراحی خانه
چهار برج بتنی در طراحی خانه
چهار برج بتنی در طراحی خانه
چهار برج بتنی در طراحی خانه

این خانه که “خانه BN” نام دارد، به گونه ای طراحی شده است که مجال زیادی به ساکنین بدهد تا بتوانند بهترین استفاده را از آب و هوای گرم و برزیل داشته باشند؛ مانند فضاهای بیرونی گوناگون که چندین اتاق می‌توانند به این عناصر باز شوند.

این خانه درJardim Paulistano  واقع شده است؛ یک منطقه ثروتمند در غرب شهر و مشتری و صاحب ملک، یک توسعه دهنده می باشد که قبلاً نیز در پنج پروژه دیگر با استودیو Metro همکاری کرده است.

معمار و شریک استودیوMartin Corullon: ” او یک مشتری همیشگی است که عاشق معماری می باشد. بنابراین نه تنها این پروژه ها را به عنوان سرمایه‌گذاری انجام می دهد، بلکه همچنین این کار را به عنوان یک فرصت برای بحث و پشتیبانی از معماری می بیند. ”

” هدف پروژه ساخت خانه ای بود که حداکثر استفاده ممکن از منطقه را داشته باشد – با در نظر گرفتن محدودیت های تعریف شده توسط پلان بخشنامه – اما ما آزادی کامل در زمینه نقشه و دستور کار، متریال ها و … داشتیم. ”

ساختمان خانه به دلایلی به چهار حجم تقسیم شد؛ این کار باعث خرد کردن مقیاس بصری ساختمان شد و همچنین موقعیت‌هایی را برای اضافه کردن پنجره ها و تراس های بیشتری به وجود آورد.
Corullon  چنینن توضیح می‌دهد: ” گزینه چهار برج، به عنوان راه حلی برای مواجه شدن با یک طرح بسیار پیچیده بیان شد؛ اما تبدیل به گزینه ای مناسب برای داشتن منابع بسیار نور طبیعی در چنین طرح بزرگی شد.
ما نما های بسیاری را خلق کردیم و به تدریج دیوارهای طبقه همکف را باز کردیم؛ به عنوان راهی برای کنترل چشم اندازها و حریم خصوصی خانه و همچنین نور طبیعی، به شیوه‌ای متعادل. بنابراین طبقه همکف فضایی باز به قسمت باغ می‌باشد. ”

این خانه ۴۳۸ متر مربعی، شامل سه طبقه و یک زیرزمین به عنوان پارکینگ ماشین می شود.
سالن های نشیمن در طبقه همکف قرار گرفته اند، چهار اتاق خواب در طبقه اول واقع شده اند و طبقه دوم نیز شامل یک دفتر کار و یک سوئیت میهمان می باشد. راهروهای شیشه‌ای برج ها را به یکدیگر وصل می کنند و همچنین یک پلکان بتنی را که در وسط خانه قرار دارد، قاب گرفته اند.
علاوه بر پوشش های شیشه ای سنتی، استودیو مجموعه ای از پنجره ها با مقیاس صنعتی را نیز به نما افزود که دارای نرده هایی قابل تنظیم می باشند. این‌ها بخش‌هایی از پروژه هستند که به صورت سفارشی و از جنس آلومینیوم با پوششی از پودر سفید رنگ، ساخته شده اند.

به گفته Corullon: ” از آنجایی که بیشتر پنجره ها رو به خیابان قرار گرفته اند، ما می‌خواستیم در تنظیم نور و حریم خانه کنترل داشته باشیم؛ اما همچنان حس باز بودن فضا را نیز حفظ کنیم. ”

قطعات بزرگ – وقتی که در حالت افقی باز می‌شوند – شکافی را ایجاد میکنند که به اندازه کافی بزرگ می‌باشد که احساس پشت حصار بودن را در داخل فضای ایجاد نکند؛ و در عین حال نیز فضای داخلی را در مقابل دید از بیرون حفظ کند. ”

از دیگر جزئیات سفارشی خانه می توان کاشی های سیمانی دست ساز کف را نام برد. از آن جایی که معماران این کار را از نظر تجارت و بازرگانی همراه با برند کاشی Brasil Imperial  راه اندازی کرده اند.

استودیوMetro  توسط چهارشخص اداره می‌شود: Martin Corullon، Gustavo cedroni، Helena Covalheiro و Marina Ioshii.

پلان طبقه زیرزمین

پلان طبقه همکف

پلان طبقه اول

پلان طبقه دوم

پلان سقف

مقطع اول

مقطع دوم

 

 

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: dezeen