چند ایده موثر در بازسازی مطب دندانپزشکی

بازسازی مطب دندانپزشکی

چند ایده موثر در بازسازی مطب دندانپزشکی

وقتی بحث بازسازی به میان می آید، منظور می تواند هر عملکردی را در بر بگیرد. یکی از کاربری هایی که شاید کمتر به تدوین اصول و ایده های بازسازی آن پرداخته شده است، بازسازی مطب دندانپزشکی است. اگر شما یک مطب دندانپزشکی دارید و از دکوراسیون فعلی آن راضی نیستید، شاید وقت آن باشد که بازسازی را شروع کنید. چیزی که ما می بینیم، حتی اگر در ظاهر به نظر مهم نرسد، تاثیر خود را در ذهنمان بر جای می گذارد. به همین علت، مطبی که دکوراسیون داخلی زیبا و مطلوبی دارد، یک مطب دعوت کننده خواهد بود. بیماران به کیفیت طراحی فضا نیز به اندازه کیفیت خدمات دندانپزشکی اهمیت می دهند. اگر مطب شما یک فضای قدیمی و خسته کننده داشته باشد، نمی توانید توقع داشته باشید بیمارانتان حس چندان خوبی از مراجعه به آن پیدا کنند. بازسازی، چاره این جور مشکلات است. اگر نمی دانید در بازسازی مطب دندانپزشکی خود روی چه موارد تمرکز کنید، پویانو را تا پایان این مطلب همراهی کنید و ایده های موثر این زمینه را یاد بگیرید.

 

 

بازسازی مطب دندانپزشکی

بازسازی مطب دندانپزشکی

 

بازسازی مطب دندانپزشکی

تغییر رنگ

یکی از سریع ترین و کم هزینه ترین راه های تغییر دکوراسیون مطب دندانپزشکی، تغییر رنگ است. وقتی شما رنگ یک فضا را تغییر میدهند، تقریبا بیشترین تاثیر بصری را بر آن اعمال می کنید. عوض کردن رنگ دیوارها، کفپوش ها و حتی سقف و استفاده از رنگ های مناسب برای دکوراسیون مطب دندانپزشکی می تواند حال و هوای مطالبتان را کاملا عوض کند. رنگ ها با افراد حرف می زنند و روی احساسات آن ها تاثیر می گذارند. سعی کنید به جای استفاده کردن از دکوراسیون تمام سفید رنگ، رنگ هایی مثل بژ، شیری، کرم، خاکستری، آبی روشن و این قبیل رنگ ها که حس آرامش ایجاد می کنند را در فضا به کار ببرید.

پخش موزیک

شاید با خود فکر کنید که پخش موزیک به طراحی داخلی مرتبط نیست، اما اشتباه نکنید! معماری با همه چیز سر و کار دارد. اگر یک سیستم صوتی مناسب در مطب خود قرار دهید و به نحو صحیح از آن استفاده کنید، می توانید تاثیر آن را روی مراجعین مطب خود ببینید. البته فراموش نکنید که سیستم صوتی شما قرار است موزیک های ملایم و آرامش بخش پخش کند، پس دور هر موزیکی غیر از موزیک های بی کلام را خط بکشید. صدای موزیک را هرگز بالا نبرید، زیرا هر چقدر هم که موزیک در حال پخش، آرامش بخش باشد، می تواند آلودگی صوتی ایجاد کند.

 نصب تصویر

به جای این که از کلیشه ها پیروی کنید و تصویر گل و گیاه یا منظره های مختلف را به در و دیوار بزنید، کار جدیدی انجام دهید. اگر به شعر علاقه دهید، تابلوهایی از شعر به دیوار بزنید. می توانید از تصاویر مربوط به کنفرانس هایی که در آن ها شرکت کرده اید برای تزیین دیوارها استفاده کنید. تصاویر سه بعدی و جذاب را برای جلوه دادن به دیوارهای خاص به کار ببرید. در چیدن تصاویر روی دیوارها نظم خاصی در نظر بگیرید.

فضای سبز

کسی از فضای سبز دلزده و خسته نمی شود. گیاهان، یک مکمل فوق العاده برای دکوراسیون داخلی هر فضایی هستند و در فضاهایی مثل مطب های دندانپزشکی که معمولا برای بیماران مخصوصا کودکان استرس زا می باشند، آرامش ایجاد می نمایند. اگر می خواهید از فضای سبز در دکوراسیون مطب خود استفاده کنید، مراقبت از آن را فراموش نکنید. سلامت و زیبایی ظاهر گیاهان، این پیام را به بیماران انتقال می دهد که دندانپزشک و تیم او همان طور که به سلامت گیاهان اهمیت می دهند، برای سلامت آن ها نیز ارزش قائل هستند.

قفسه کتاب

ایده دیگری که در بازسازی مطب دندانپزشکی می توانید بهره ببرید این است که به بیماران فرصتی دهید تا در مدت زمان انتظار خود در مطب بتوانند به جای خیره شدن به دیوارها کمی مطالعه کنند. مدت زمانی که افراد در مطب ها به انتظار سپری می کنند، یک وقت مرده به حساب می آید. خوب است با گذاشتن کتاب ها و مجلات خواندنی در اختیار بیماران خود به آن ها اجازه دهید از این وقت مرده به نحو احسن استفاده کرده و انتظاری که بعضا طولانی مدت و خسته کننده می شود را کمتر احساس نمایند.

در ادامه می توانید تصاویری از دکوراسیون داخلی چند مطب دندانپزشکی را مشاهده کنید.

بازسازی مطب دندانپزشکی

بازسازی مطب دندانپزشکی

بازسازی مطب دندانپزشکی

بازسازی مطب دندانپزشکی

بازسازی مطب دندانپزشکی

بازسازی مطب دندانپزشکی

بازسازی مطب دندانپزشکی

بازسازی مطب دندانپزشکی

بازسازی مطب دندانپزشکی

بازسازی مطب دندانپزشکی

بازسازی مطب دندانپزشکی