چراغ های نسل جدید در طراحی داخلی

چراغ های نسل جدید در طراحی داخلی

چراغ های نسل جدید در طراحی داخلی

یکی از مهم ترین و شاخص ترین عناصر در طراحی داخلی، سیستم روشنایی است. یک نور پردازی درست و مناسب، ویژگی های دکوراتیو خانه یا محل کار را برجسته تر کرده و قابلیت های کاربردی مکان را افزایش می دهد. یک نورپردازی نامناسب می تواند یک مکان زیبا و راحت را به مکانی غیر کاربردی با ظاهری معمولی و گاهی زشت تبدیل کند و این در حالی است که یک مکان با دکوراسیونی معمولی، اما با نورپردازی ای خاص و زیبا می تواند به مکانی قابل توجه و تاثیر گذار تبدیل شود. به همین دلیل است که باید به چراغ ها و روشنایی ای که در طراحی داخلی محیط زندگی خود  به کار می برید توجه ویژه ای داشته باشید. چراغ های نسل جدید به شما این امکان را می دهند تا فضایی منحصر به فرد و زیبا را به نمایش بگذارید. برای آشنایی با این چراغ ها، با پویانو همراه باشید:

نور فاکتور بسیار مهمی است که زندگی روزانه و کل حیات ما را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

دلیل این که عناصر روشنایی بخش در طراحی داخلی به این اندازه مهم و تاثیر گذار هستند، به این موضوع باز می گردد که نور فاکتور بسیار مهمی است که زندگی روزانه و کل حیات ما را تحت تاثیر خود قرار می دهد. نوع، رنگ و گرمای نور، عنصری است که می تواند انرژی مکان را نمایان کند. این موضوع را در نظر داشته باشید که زمانی که صحبت از مدل های مختلف سیستم روشنایی می شود، مدل ها و گزینه های بسیار متنوعی وجود دارند که می توانند از نظر دکوراتیو تاثیر قابل توجهی بر روی طراحی محیط داشته باشند.

چراغ هایی که بر روی دیوار بافت ایجاد می کنند

  • چراغ هایی که بر روی دیوار بافت ایجاد می کنند

یکی از مدل های چراغ های نسل جدید که از نظر دکوراتیو بر روی محیط بسیار تاثیر گذار است، چراغ هایی هستند که با نوری که بر روی دیوار و یا سقف بازتاب می دهند، باعث ایجاد بافت ها و موج های زیبا و متنوعی بر روی آن می شوند. البته این نوع سیستم روشنایی برای این که به عنوان روشنایی اصلی و یا به عنوان نورپردازی کاربردی مورد استفاده قرار بگیرند، انتخاب مناسبی نخواهند بود و بهتر است که تنها به عنوان چراغی تزئینی به کار برده شوند.

چراغ های تاثیر گذار و قابل توجه

  • چراغ های تاثیر گذار و قابل توجه

نیازی نیست که حتما قابل توجه ترین و تاثیر گذار ترین عنصر طراحی در یک مکان، مبلمان باشند. در دکوراسیون های مدرن و جدید، معمولا شاهد این هستیم که مبلمان اصلی طراحی در مدل های ساده و  تنها به عنوان وسیله ای کاربردی مورد استفاده قرار گرفته و دیوار ها و سیستم روشنایی به عنوان عناصری دکوراتیو به کار برده می شوند. به همین دلیل با استفاده از لوستری بزرگ، زیبا و مدرن می توان به راحتی این کار را انجام داد و عنصر روشنایی بخش را به قابل توجه ترین گزینه در طراحی داخلی تبدیل کرد.

  • لوستر های نیم کره

لوستر های نیم کره شکل که زیبایی ای بسیار ظریف و شیکی را به نمایش گذاشته و برای سبک های مدرن، اسکاندیناوی و مینیمال بسیار مناسب هستند، امروزه از پرکاربرد ترین مدل های لوستر در طراحی داخلی به شمار می روند. این لوستر های نیم کره ای شکل که هم می توانند به عنوان روشنایی اصلی به کار برده شوند و هم به عنوان روشنایی تاکیدی، معمولا به شکل فلزی و در رنگ های متالیک طراحی و تولید می شوند.

لوستر های نیم کره

  • پنکه های سقفی چراغ دار

پنکه های چراغ دار در گذشته کاربرد بسیاری داشتند، اما امروزه نیز مجددا مورد توجه قرار گرفته و در دنیای طراحی داخلی به کار برده می شوند. در فصل های گرم سال، یکی از بهترین و کاربردی ترین راه ها برای فرار کردن از گرما استفاده از پنکه است، به همین دلیل انتخاب پنکه های چراغ دار می تواند یک تیر و دو نشان باشد؛ این گونه می توانید از پنکه برای خنک کردن فضای اتاق استفاده کرده و از چراغ های آن نیز برای روشن کردن مکان بهره ببرید. امروزه این پنکه ها در طرح هایی زیبا و مدرن تولید شده و می توانند به تنهایی به عنصری دکوراتیو تبدیل شوند.

پنکه های سقفی چراغ دار

  • چراغ های ریلی

در عصر تکنولوژی های مدرن، سیستم های روشنایی بخشی که با استفاده از چراغ های ریلی سقفی ایجاد می شود، نه تنها در مغازه ها و فروشگاه ها، بلکه در خانه ها نیز مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع سیستم روشنایی، به دلیل این که روشنایی کاربردی و تاکیدی ایجاد می کند، برای مکان هایی مانند اتاق لباس بسیار مناسب است. زیرا هر نقطه ای را که بخواهید روشن کنید می توانید با این نوع چراغ ها به صورت تاکیدی نورپردازی کنید.

چراغ های ریلی

  • آباژور های تزئينی

در کنار سیستم روشنایی اصلی، برای ایجاد فضایی زیبا تر و دکوراتیو تر می توانید از چراغ های رومیزی و تزئينی استفاده کنید. این چراغ های رومیزی دارای مدل های متنوعی هستند و می توانند با سبک ها مختلف هماهنگی بیایند. برای مثال هر چه مدل ساده تر باشد، با سبک های مدرن و مینیمال هماهنگی زیبا تری خواهد یافت.

آباژور های تزئينی

  • لوستر های شیشه ای موزاییکی

در سال های اخیر هنر شیشه موزاییکی دوباره بازگشته و مورد توجه قرار گرفته است. این هنر می تواند سطوح مختلف و مبلمان های متنوعی را تزئین کند. به همین دلیل لوستر ها نیز از این هنر بهره برده و با این روش تزئین می شوند. لوستر های شیشه ای موزاییکی در سال های اخیر به یک ترند در طراحی داخلی تبدیل شده اند.

لوستر های شیشه ای موزاییکی

  • چراغ های دیواری سبک وینتیج

چراغ های دیواری از پرکاربرد ترین عناصر روشنایی بخش در طراحی داخلی به شمار می روند. اما در میان مدل های متنوعی که برای این نوع چراغ ها وجود دارد، چراغ های سبک وینتیج که حسی نوستالژیک را به نمایش می گذارند، در سال های اخیر به محبوب ترین و پرکاربرد ترین اکسسوار ها تبدیل شده اند. با این چراغ های سبک وینتیج می توانید فضای منحصر به فردی را ایجاد کنید.

چراغ های دیواری سبک وینتیج

  • نوار های ال ای دی

نوار های ال ای دی از جمله کاربردی ترین عناصر روشنایی بخش در دنیای امروزی به شمار می روند، زیرا این نوار ها را می توان در تمام نقاط مختلف و برای روشن کردن سطوح متنوعی به کار برد. برای مثال پشت آینه سرویس بهداشتی، یا زیر کابینت های آشپزخانه برای ایجاد فضایی روشن تر و یا زیر هر نوع مبلمان و تزئینات دیواری… به همین دلیل است که این نوار های ال ای دی به یکی از باید های خانه های مدرن تبدیل شده اند.

نوار های ال ای دی

  • پنل های سقفی تقلید کننده نور خورشید

با پیشرفت تکنولوژي های نسل جدید، امروزه می توان در اتاق های بدون پنجره نیز نور روز و خورشید را تقلید کرد! این چراغ ها که با نام پنل های سقفی نیز شناخته می شوند، نوری مانند ورود نور خورشید از سقف را بازسازی کرده و تابش نور طبیعی را تقلید می کنند و برای خانه هایی که دارای نور کافی نیستند، انتخاب بی نظیری به شمار می روند.

پنل های سقفی تقلید کننده نور خورشید

انتخاب سیستم روشنایی متناسب با محیط زندگی و سبک طراحی داخلی، می تواند نتیجه فوق العاده ای را به همراه داشته باشد. به همین دلیل تاثیر چراغ های روشنایی بخش را دست کم نگیرید و مدلی را که با زندگی شما سازگاری بیشتری دارد انتخاب کرده و به کار ببرید.

 

 

 

 

معماری ودکوراسیون داخلی پویانو

چراغ های نسل جدید در طراحی داخلی