پیشنهادات دکوراسیون داخلی برای خانه های کم نور ! راه های رسیدن به خانه ای روشن

پیشنهادات دکوراسیون داخلی برای خانه های کم نور ! راه های رسیدن به خانه ای روشن

پیشنهادات دکوراسیون داخلی برای خانه های کم نور ! راه های رسیدن به خانه ای روشن : آیا به دنبال راه حل برای خانه های کم نور هستید؟ خانه من روشن و پر نور نمی شود ، چه باید بکنم؟ ما پاسخ سوال را برای شما می دهیم. در اینجا پیشنهاداتی برای بهره بیشتر از نور روز در خانه وجود دارد  با پویانو همراه باشید …

شما می توانید با توجه به چند ترفند برای روشن شدن فضاهای زندگی که نور طبیعی ناکافی دارند کار خود را راحت تر کنید.

اولین راه حل برای خانه های کم نور: با توناژ رنگی روشن

اولین ترفند برای جادارتر کردن فضای کوجک زندگی که نور روز تقریباً کم است و تاریک، استفاده از نورهای روشن روی دیوارها است.

با این حال ، لزوماً رنگ ها نباید سفید و مشتقات آن باشند. بنابراین در این راه خود را محدود نکنید. برای مثال برخی از رنگ ها مانند زرد ، فیروزه ای و صورتی ، اگر به درستی استفاده شوند ، فضای وسیعی را ایجاد می کنند.

از لوازم جانبی روشنایی برای خانه های کم نور استفاده کنید

می توانید با برنامه هایی شروع کنید که میزان نور طبیعی ورودی به فضا را افزایش می دهد. اما قبل از ایجاد تغییرات بزرگ ، می توانید مناطق کم نور را با قرار دادن قطعات کوچک مانند لوازم فلزی ، آینه ای ، نقره ای و گازدار روشن کنید و می توانید فضای تزئینی را تکمیل کنید.

در مقابل پنجره ها آینه آویزان کنید

آینه آویزان شده در برابر پنجره نور را پخش و چند برابر میکند . اگر نور طبیعی که از طریق یک پنجره وارد اتاق می شود توسط درب دیواره مقابل قطع یا مسدود شود ، عملی ترین راه حل آویز کردن آینه بزرگ از پنجره است. بنابراین ، به جای قطع راه نور با درب و دیوار، می توانید آن را مستقیماً منعکس کرده و در فضای اتاق پخش کنید.

فضا را با وسال زیاد پر نکنید

از پر كردن بیش از حد اتاق با وسایل بزرگ و جا گیر خودداری كنید. از آنجا که این امر باعث کاهش منطقه گردش و فضای استراحت می شود ، از درک احساس فضای وسیع جلوگیری می کند.

با این حال ، اگر حضور وسیله های اصلی مانند کمد لباس در اتاق خواب ، بوفه یا قفسه کتاب در اتاق نشیمن ضروری است ، بهتر است انتخاب شما به جای چوب گردوی تیره ، ونژ ، ماهاگونی تا حد امکان رنگ سفید و روشن باشد یا اینکه  به رنگ براق تبدیل شود مثلا پایان های لاکی که نور را منعکس می کنند گزینه های مناسبی هستند.

چگونه از حداکثر نور طبیعی برای روشنایی خانه استفاده کنیم ؟

ضرب المثلی وجود دارد که میگوید : یک پزشک وارد خانه ای می شود که خورشید در آن وارد نمی شود. به قوانین طلایی در دکوراسیون داخلی توجه کنید تا از نور طبیعی که روحیه شما را افزایش می دهد استفاده کنید ، در حالی که فضاها را گویا بزرگ می دانید ، نهایت استفاده را از آنها ببرید!

همانگونه که میدانید استرس هایی که با شلوغی و زندگی روزمره همراه ما هستند ، در پایان روز ناخودآگاه به عنوان خستگی به ما برمی گردند. به همین دلیل مهمترین ملاک زمانی که در خانه می گذرانید ، آرامش و تسکین استرس است. اما آیا می دانید ساده ترین راه برای انجام این کار داشتن خانه ای با نور طبیعی است؟

نور طبیعی بر روانشناسی انسان تأثیر می گذارد

کارشناسان اتفاق نظر دارند که نور طبیعی روز که هر روز صبح می بینیم تأثیر مثبتی بر روانشناسی و روحیه انسان دارد.

روش های مختلفی وجود دارد که شدت و کیفیت نور روز در خانه را افزایش و پشتیبانی می کند. دکوراسیون داخلی خانه از مهمترین آنهاست. زیرا تمام ترجیحات ما ، از متریال انتخابی گرفته تا رنگ و نحوه جایگزاری وسایل ، بر میزان نور تأثیر می گذارد.

این کار ها را برای خانه هایی با نور کم انجام دهید

گشتی کوتاه در خانه بزنید و تمام مناطق تاریک یا کم نور را شناسایی کنید.

اتاق رختکن ، حمام و اتاق مطالعه به طور کلی مناطق کم نور خانه هستند. می توانید از منابع مصنوعی که در این مناطق نور طبیعی ساطع می کنند استفاده کنید. نزدیکترین گزینه نور مصنوعی به نور روز لامپهای LED نسل جدید است. با تابش نور طولانی مدت و گرم اتاق ها را روشن می کند.

دقت کنید چه چیزی تاریکی اتاق را دو چندان کرده است ؟

نگاه کنید که چه چیزی اتاق را تاریک می کند. مبلمان حجیم ، چوب های تیره ، پرده های ضخیم یا رنگ تیره دیوار ها ؟ رایج ترین اشتباه در خانه ، برنامه ریزی نکردن بر اساس نور است. اگر خانه نور کافی دریافت نمی کند ، لازم است روشن ترین رنگ ها و ساده ترین سبک ها را به کار ببرید.

انتخاب رنگ برای خانه های روشن تر

تنها رنگ هایی  را انتخاب کنید که درک نور را در انتخاب رنگ تقویت می کند. به عنوان مثال ، اگر سبک غالب رنگ های طبیعی دارید ، رنگ های گرم قهوه ای ، کارامل شیرین یا مسی را با رنگ پایه سفید ترکیب کنید.

نحوه انتخاب مواد و چیدمان مبلمان برای خانه هایی با منطقه کم نور

انتخاب مواد و محل قرارگیری مبلمان را با توجه به جهت ورود نور به اتاق برنامه ریزی کنید. به عنوان مثال ، در یک آشپزخانه تک پنجره ، مناطقی که نور وارد می شود ، روشن و ته آن تاریک تر خواهد شد. برای شکستن این مسئله ، سطح پیشخوان خود را از سنگ مرمر براق ، سنگ یا مواد کامپوزیتی براق به جای لمینت مات یا چوب جامد انتخاب کنید و حتما از نورپردازی پیشخوان استفاده کنید. همچنین قفسه های باز و واحدهای لعاب دار را در کنار پنجره قرار دهید. بنابراین ، نور بدون قطع شدن در سراسر آشپزخانه پخش می شود.

استفاده محدود از رنگ را پیشه بگیرید

استفاده از رنگ را محدود کنید. اگر رنگ های تیره مورد علاقه شماست و اگر ترجیح می دهید رنگ های سیاه آنتراسیت ، آبی کرومی یا قهوه ای تلخ در دکوراسیون داخلی منزل شما باشد ، به جای استفاده از این رنگ ها روی همه دیوارها ، با رنگ آمیزی یک دیوار اتاق را تاریک نمی کنید و یا میتوانید :

آ. می توانید الگوهای شابلون را با رنگ های مورد علاقه خود بر روی دیوار رنگ روشن اعمال کنید و می توانید آنها را با خط بچسبانید.

ب . نقاشی قرنیز ها  و قالب های درب اتاق ها به این رنگ ها نیز باعث ایجاد بازی های زیبای شاد و تزئینی در فضا می شود.

استفاده از منابع نور برای خانه هایی با نور کم طبیعی

از منابع نور به درستی استفاده کنید. به عنوان مثال ، چراغ های بالایی را با لامپ های جوی نرم جایگزین کنید. یک نور بسیار قوی در واقع بر تاریکی بودن اتاق تأکید دارد. بنابراین به جای استفاده از چراغ های قوی مانند فلورسنت ، از نورافکن های هدایت شونده نرده ای یا لامپهای تزئینی استفاده کنید. با این حال ، باید از نظر استراتژیک آنها را بیابید.

ایجاد تعادل در یک اتاق کم نور

برای خانه های کم نور ، ضمن حمایت از تعادل نور اتاق با کانال های مصنوعی ، به موقعیت پنجره و نحوه قرارگیری آن توجه کنید. اگر پنجره پشت مبل است ، نور مصنوعی را در مقابل قرار دهید. در اتاق هایی با پنجره های کوچک ، این منبع می تواند بین صندلی ها قرار بگیرد.

اگر سطوح براق مانند کروم را در مبلمان بزرگ ترجیح می دهید ، باعث روشنایی این قسمت می شود. علاوه بر این ، صندلی های مشبک جلوی نور را نمی گیرند.

رنگ سفید در دکوراسیون داخلی  روشن کننده فضا

به منظور افزایش شدت نور ورودی به اتاق ، حتی با یک پنجره واحد ، متداول ترین روش برای ترک کل اتاق با رنگ سفید جامد از مبلمان به دیوارها است. اما برای دور شدن از فضای اتاق بیمارستان ، رنگ سفید را با رنگهای روشن مانند این تزئین کنید.

گزینه های شفاف مانند شیشه و پلکسی برای خانه هایی که نور کمی دارند ، جلوی نور را نمی گیرند ، باعث می شود فضای آن جادارتر باشد. سطوح براق کاملاً منعکس می شوند. آجرهای شیشه ای که برای مدتی بسیار مد بودند ، مواد مناسب و مناسبی برای انتقال نور به مناطق تاریک هستند.

 

 

 

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو