پیاده رو در محوطه سازی حیاط : ایده‌های برای ساختن پیاده راه در محوطه باغچه منزل

پیاده رو در محوطه سازی حیاط : ایده‌های برای ساختن پیاده راه در محوطه باغچه منزل

پیاده رو در محوطه سازی حیاط : ایجاد و یا تعریف یک مسیر از حیاط به سمت ورودی منزل و یا به قسمت‌های مختلف حیاط از لازمه‌های طراحی محوطه و لنداسکیپ است که باید به آن توجه شود. شکل و متریالی که برای انجام اینکار استفاده میکنید ممکن است تفاوت زیادی را در طرح کلی محوطه خارجی منزلتان به وجود آورد که ما تعدادی از ایده‌های آن را در این پست بیان میکنیم. از مدرن تا سنتی که میتوانید از آن‌ها الهام بگیرید.

اگر حیاط شما بیشتر شبیه یک باغ کوچک است تا یک لنداسکیپ منظم و طراحی شده یک مسیر از میان چمن‌ها میتواند برای حیاط شما مناسب باشد در اینجا موزاییک یا قطعه‌های مربعی سنگ که در داخل چمن قرار گرفته‌اند مسیر را به وجود می‌آورند. این مسیر راه را مشخص میکند بدون اینکه حس انبوه گیاهان و خالص و طبیعی را از بین ببرد.

طراحی کلاسیک. یک مسیر آجری بسازید زیرا رنگ گرم آجر صمیمی و دعوت کننده است. در اینجا رنگ قرمز کفپوش آجری مسیر منحنی با بدنه آجری ساختمان حس فضایی کلاسیک و قدیمی را به وجود می‌آورد.

ریختن شن و ماسه در مسیر یکی از راه‌های قدیمی ، معمول و ارزان برای ایجاد راه است که زیبایی طبیعی دارد و میتواند در حیاط‌های مدرن یا سنتی به کار برده شود. در اینجا گل‌های لوندر در دو سمت راه زیبایی دو چندانی به آن بخشیده اند.

قطعه سنگ‌هایی را روی سنگریزه‌ها قرار دهید. اگر سنگریزه به تنهایی برای شما بی نظم و سازمان نیافته است قطعه‌هایی بزرگ از سنگ فرش را روی آن قرار داده و مسیر را مشخص کنید که میتواند کمی تر و تمیزتر و رسمی باشد بدون اینکه بی روح شود.

یا از ترکیب تخته چوب با سنگریزه استفاده کنید. این روشی است که به خوبی حس راستیک مدرن را ایجاد میکند. استفاده از آن‌ها در طراحی حایط و محوطه بسیار محبوب است و به شیوه‌های مختلفی انجام میگیرد. از تخته‌های کهنه برای ایجاد حس وینتیج میتوانید استفاده کنید. البته متریال‌های دیگر با طرح چوب هم وجود دارند که میتوانند در این روش کاربرد داشته باشند.

سنگ فرش محبوب و مجلل که میتواند جذابیت یک خانه قدیمی و مجلل را به حیاط شما بدهد. اگر مسیرتان از میان بوته‌ها و درختان است باید عرض کافی داشته باشد تا هنگام تردد با گل‌ها برخورد نداشته باشید. سنگفرش میتواند با قطعه سنگ‌های ریز و کوچک مثل آنچه در این تصویر میبینید و یا با قطعه سنگ‌های بزرگ اجرا شود.

اگر عاشق چوب هستید میتوانید کفپوشی از تنه درختان بسازید. تنه برش خورده درختان را در مسیر بچینید و فاصله میان آن‌ها را با شن و ماسه پر کنید. بچه‌ها عاشق حس جنگلی میشوند که این راه به آن‌ها منتقل میکند همچنین بزرگتر‌ها.

پیاده رو در محوطه سازی حیاطتکه سنگ‌های شکسته بزرگ برای ایجاد مسیری در میان گل‌ها و بوته‌ها ایده‌ای است که احساس خالص و طبیعی بودن را القا میکند. فاصله خالی میان سنگفرش ها را بگذارید همانطور باقی بماند یا شاید گیاهی خودرو و کوچک در آنجا رشد کرد.

یکی از گزینه‌های خوب برای کفپوش محوطه باز دکینگ چوبی و دکینگ ترموود میباشد که میتواند از یک متخصص بخواهید تا با طراحی مسیر این روش را برای محوطه خارجی منزلتان اجرا کند.

 به شکل و طراحی مسیری که در باغچه منزل خود تعریف میکنید هم به اندازه متریال فکر کنید. مسیرهای منحنی راه حلی برای لطیف‌تر کردن فضا و معطوف کردن توجه به گلکاری‌ها است. این کار همچنین باعث میشود فضای کلی از آنچه که هست بزرگتر به نظر بیاید. در اینجا این مسیر منحنی سنگفرش شده علاوه بر تعریف مسیر از عناصر طراحی لنداسکیپ در این حیاط به شمار میرود.

 

 

 

پیاده رو در محوطه سازی حیاط

تحریریه پویانو|نبیلو

منبع تصاویر: houzz