پوشش های چوبی برای دکوراسیون دیوار ها!

پوشش چوبی دیوار

پوشش های چوبی برای دکوراسیون دیوار ها!

زمانی که می خواهیم طراحی داخلی انجام دهیم، معمولا دیوار ها در پس زمینه باقی می مانند، اما به عنوان عنصری مهم و تکمیل کننده در دکوراسیون به شمار می روند، به همین دلیل برای این که به مکانی بی نقص دست پیدا کنیم باید به دکوراسیون دیوار ها توجه ویژه داشته باشیم. در ادامه به تزئین دیوار ها با پوشش های چوبی و تاثیر این پوشش ها در طراحی داخلی خواهیم پرداخت. با پویانو همراه باشید:

برای دکوراسیون دیوار های محیط زندگی خود می توانید آن ها را با پوشش های مختلف پوشانده و با کاغذ دیواری های طرحدار و رنگی دیواری زیبا خلق کنید. اما اگر می خواهید خانه ای داشته باشید که با طبیعت در ارتباط باشد و احساس حضور در طبیعت را برای شما زنده کند، باید از پوشش های چوبی برای دیوار ها استفاده کنید. برای این منظور هم می توانید از پانل های چوبی استفاده کرده و هم با به کار بردن الوار های چوبی ظاهری مدرن به دیوار ها ببخشید.

با پانل های چوبی می توانید تمام دیوار را پوشانده و یا طراحی های مدرنی را بر روی دیوار اجرا کنید؛ برای این که طراحی های مدرن و متفاوتی را بر روی دیوار ها به نمایش بگذارید می توانید بخشی از طرح مورد نظر خود را با پانل چوبی پوشانده و از طبیعت چوب بهره ببرید.

پوشش چوبی دیوار

برای پوشش های چوبی معمولا از چوب های متنوعی مانند چوب بلوط، ممرز، کاج درجه یک، درخت بلوط و صنوبر استفاده می شود. با توجه به این که هر درختی ویژگی ها و خصوصیات مخصوص به خود را دارد، می توانید در فضایی که می خواهید از پوشش های چوبی برای دیوار ها استفاده کنید، با بافت ها و طرح های منحصر به فرد آن ها فضای بی نظیری را ایجاد کنید.

با پوشاندن چندین دیوار سالن، یکی از دیوار های آشپزخانه، دیواری از اتاق خواب که پشت تخت قرار دارد و یا با استفاده از پوشش های چوبی در سرویس بهداشتی می توانید خانه ای را طراحی کنید که در ترکیب با طبیعت به فضایی زیبا تبدیل شود. مانند تمام اتاق های موجود در خانه، در راهروی ورودی و راهروی اتاق ها و در اتاق کودک خود نیز می توانید از پوشش چوبی برای دکوراسیون دیوار ها استفاده کنید.

از آن جایی که چوب به راحتی شکل گرفته و مونتاژ می شود، می توانید از آن در تمام نقاط خانه استفاده کرده و با پانل های چوبی دیواری مدرن و طبیعی طراحی کنید. استفاده از چوب برای تزئین دیوار های ساده و برای ایجاد ارتباط با طبیعت، نسبت به سایر مواد پوشاننده، هم اقتصادی تر است و هم ظاهری زیبا تر و ظریف تری را به نمایش می گذارد.

پوشش چوبی دیوار

روکش چوبی به عنوان یکی از راه های اقتصادی برای دکوراسیون دیوار ها به شمار می رود. استفاده از پانل های چوبی و راه های نصب و مونتاژ آن ها بر روی دیوار نیز بسیار ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که بر اساس طرح مورد نظر خود، پانل ها و یا الوار های مناسب را تهیه کنید. می توانید در کنار پوشش های چوبی ای که برای دیوار ها به کار می برید، با استفاده از کفپوش های چوبی در کف اتاق نیز یک فضای هماهنگ و کامل ایجاد کنید.

بعد از پوشاندن زمین با کفپوش های چوبی، می توانید دیوار را نیز در ادامه کفپوش با چوب پوشانده و فضایی یکپارچه و طبیعی طراحی کنید. در طراحی ای که با پانل های چوبی می خواهید انجام دهید، برای ایجاد تنالیته های متنوع از کاغذ دیواری و یا رنگ نیز می توانید بهره ببرید. هم می توانید چوب ها را در رنگ ها و تنالیته های متنوع انتخاب کرده و هم به دلیل این که چوب قابل رنگ کردن است، آن را بر اساس رنگ های موجود در مکان مورد نظر، رنگ آمیزی کنید.

همان گونه که می توانید با استفاده از میز تلویزیون های جدید و مدرن دیوار را تزئین کنید، برای ایجاد فضایی زیباتر و طبیعی تر از پانل ها و روکش های چوبی نیز می توانید بهره ببرید.

روکش چوبی به عنوان یکی از راه های اقتصادی برای دکوراسیون دیوار ها به شمار می رود

قبل از این که دیوار ها را با چوب بپوشانید لازم است که ابتدا دکوراسیون مورد نظر خود را طراحی کرده و میزان چوب مورد نیاز را مشخص کنید. این که بخواهید از پانل های چوبی استفاده کنید و یا الوار های چوبی، در یک دیوار با اندازه مشخص، به میزان متفاوتی از چوب نیاز خواهید داشت.

به همین دلیل با  مشخص کردن میزان بودجه مورد نظرتان می توانید نوع چوبی که باید به کار ببرید را انتخاب کنید. از آن جایی که میزان پانل چوبی مورد استفاده تقریبا نصف الوار چوبی مورد نیاز است، هزینه آن نیز نصف آن خواهد بود.

یکی دیگر از مواردی که در پوشش های چوبی برای دیوار ها باید به آن توجه داشته باشید، شباهت این پوشش ها به کفپوش اتاق است. استفاده از پوشش چوبی که شبیه به کفپوش باشد و یا رنگ و تنالیته آن به یکدیگر نزدیک باشد فضای یکپارچه و هماهنگی را ایجاد خواهد کرد.

به کار بردن روکش های چوبی با در نظر گرفتن جزئیات این چنینی می تواند فضای خاص و زیبایی را در اختیار شما قرار دهد. این گونه می توانید پوششی زیبا را برای دکوراسیون دیوار ها به کار برده و طبیعت را به خانه خود بیاورید.

پوشش چوبی که شبیه به کفپوش باشد و یا رنگ و تنالیته آن به یکدیگر نزدیک باشد فضای یکپارچه و هماهنگی را ایجاد خواهد کرد.

  • استفاده از پوشش چوبی برای راهروی ورودی

در صورت تمایل می توانید از چوب در تمام نقاط خانه استفاده کنید. همانطور که می دانید راهروی ورودی اولین تصویر را از خانه شما به نمایش می گذارد. به همین دلیل در راهروی ورودی نیز مانند تمام اتاق ها می توانید دیوار ها را با پوشش های چوبی تزئین کنید. انتخاب چوبی با بافت و رنگی نزدیک به کفپوش راهرو، می تواند فضایی مدرن و زیبا را در ورودی خانه ایجاد کرده و تصویری شیک و یکپارچه را به مهمان های شما ارائه کند.

استفاده از پوشش چوبی برای راهروی ورودی

  • پوشش چوبی برای دیوار های سالن پذیرایی

در مکان هایی مانند سالن پذیرایی و اتاق نشیمن برای این که دیوار هایی زیبا تر و ظریف تر داشته باشید می توانید از روکش های چوبی استفاده کنید. برای استفاده از چوب بر روی دیوار های سالن پذیرایی می توانید الوار های چوبی را انتخاب کرده، پانل های چوبی را به کار برده و یا چوب را به هر شکلی که در نظر دارید بر روی دیوار ها به کار ببرید. استفاده از پوشش چوبی برای دیوار های پذیرایی به هر شکلی که باشد، ظاهری دلنشین و فضایی گرم و صمیمی به مکان می بخشد.

پوشش چوبی برای دیوار های سالن پذیرایی

  • پوشش چوبی و میز تلویزیون

در سالن پذیرایی و اتاق نشیمن می توانید دیوار های ساده را با چوب پوشانده و طبیعت را به خانه خود بیاورید. به غیر از این روش برای استفاده کاربردی تر از چوب می توانید از پوشش های چوبی به عنوان میز تلویزیون نیز استفاده کنید. این روش در واقع یک تیر و دو نشان است! این گونه هم دیوار را به زیبایی دکوراسیون کرده و هم به عنوان میز تلویزیون از آن استفاده خواهید کرد.

پوشش چوبی و میز تلویزیون

مانند پذیرایی و نشیمن، در اتاق خواب نیز می توانید از پوشش های چوبی برای دیوار ها استفاده کنید. برای مثال استفاده از پوشش چوبی در پشت تخت خواب، به جای تاج تخت، دیواری مدرن و زیبا را در اختیار شما قرار خواهد داد. به کار بردن چوب در اتاق خواب، ظاهری گرم و دلنشین را به اتاق خواب شما خواهد بخشید.

پوشش چوبی در اتاق خواب

  • پانل های چوبی مدرن

برای استفاده از چوب بر روی دیوار ها می توانید پانل های چوبی مدرن را انتخاب کرده و ظاهری شیک و مدرن به محیط زندگی خود ببخشید. پانل های چوبی دارای طرح ها و رنگ های متنوعی هستند و بر اساس سلیقه و یا طراحی موجود در اتاق می توانید مدل مناسب را انتخاب کنید.

پانل های چوبی مدرن

پوشش های چوبی برای استفاده در آشپزخانه نیز مناسب هستند. با استفاده از پوشش چوبی در کنار کابینت ها می توانید آشپزخانه مدرن تری را در اختیار داشته باشید. استفاده از پوشش چوبی به جای پوشش های قدیمی تفاوت قابل توجهی را در آشپزخانه ایجاد خواهد کرد.

طبیعت چوب در آشپزخانه

چوب و پوشش های چوی به شما این امکان را می بخشند تا در محیط زندگی خود تفاوت ایجاد کرده و فضایی زیبا و دلنشین را برای خود و مهمان هایتان ایجاد کنید. این را در نظر داشته باشید که ظاهر طبیعی چوب آرامش و گرما را نیز با خود به همراه خواهد داشت.