خانه ای روشن تر و دلباز تر با پنجره های بزرگ

خانه ای روشن تر و دلباز تر با پنجره های بزرگ

یکی از ویژگی های مهم یک خانه مناسب و قابل سکونت، داشتن فضایی باز و روشن است. هر چه میزان نوری که وارد خانه می شود بیشتر باشد، به همان اندازه فضایی سالم تر در برای زندگی ایجاد خواهد شد. یکی از اقداماتی که به شما این امکان را می‌ دهد تا به خانه ‌ای روشن و دلباز دست پیدا کنید، استفاده از پنجره های بزرگ و سراسری است. استفاده و کاربرد سیستم درب ها و پنجره های بزرگ و سراسری در سرتاسر دنیا، هر روز در حال افزایش بوده و بیشتر از گذشته مورد توجه قرار می گیرد. زیرا این سیستم پنجره ها هم ارتباط با فضای بیرونی از داخل خانه را بیشتر کرده و هم روشنایی موجود در محیط زندگی ما را افزایش می دهند. برای این که با استفاده از سیستم پنجره ‌های سراسری به خانه ای روشن و دلباز دست پیدا کنید، با پویانو همراه باشید:

یکی از ویژگی های مهم یک خانه مناسب و قابل سکونت، داشتن فضایی باز و روشن است

پنجره های بزرگ و سراسری می توانند در طرح و برنامه ریزی یک خانه از جایگاه بسیار ویژه ای برخوردار باشند. اگر این پنجره ها به درستی طراحی و به کار برده شوند، می توانند نتیجه غیر منتظره ای را به همراه داشته باشند. این پنجره های سراسری که هم در زمینه ارتباط با فضای بیرونی و هم در مورد ورود نور طبیعی به داخل خانه از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند، دارای ۳ مدل کلی بوده که با نام های پنجره های فرانسوی، پنجره های کشویی و پنجره های تاشو شناخته می شوند. در ادامه به این سه مدل پنجره و ویژگی‌ های آن ‌ها خواهیم پرداخت…

پنجره های بزرگ و سراسری می توانند در طرح و برنامه ریزی یک خانه از جایگاه بسیار ویژه ای برخوردار باشند.

  • پنجره های فرانسوی

درب ها و پنجره های فرانسوی برای اولین بار در کشور فرانسه به کار برده شدند و به همین دلیل است که با این نام شناخته می شوند. در زمان های قدیم که هنوز انرژی برق وجود نداشته است، برای روشن تر کردن مکان های تاریک از درب های فرانسوی که شامل دو درب و پنجره باز شو بودند، استفاده می شده است تا فضایی روشن تر در داخل خانه ایجاد شود.

این مدل پنجره ها در دکوراسیون داخلی از گذشته تا به امروز یکی از محبوب ترین و پرکاربرد ترین مدل ها برای طراحی یک پنجره به شمار رفته و بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. پنجره های فرانسوی نه تنها در فرانسه، بلکه در تمام دنیا بسیار محبوب بوده و در طراحی بسیاری از خانه ها به کار برده می شوند. پنجره های فرانسوی شامل دو پنجره بازشو هستند و اگر می‌خواهید از این مدل پنجره در خانه خود استفاده کنید، می توانید مدل و جنسی از آن ها را که متناسب با پنجره های موجود در خانه است انتخاب کرده و یک طراحی یکپارچه را ایجاد کنید.

پنجره های فرانسوی

  • پنجره های کشویی

این مدل پنجره ها هم در مکان های کوچک و باریک و هم در مکان های بزرگ، به راحتی می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند. این پنجره ها می توانند به صورت سراسری یک دیوار را بپوشانند و اگر به این شکل مورد استفاده قرار بگیرند، نتیجه بسیار قابل توجهی را به همراه خواهند داشت. این پنجره های سراسری باعث می شوند تا نور به اندازه کافی وارد محیط خانه شده و در نتیجه فضایی روشن تر، یالم تر و درخشان تری در محیط زندگی شما ایجاد شود. به کار بردن این مدل پنجره ها در مکان های بسیار کوچک و باریک، انتخاب بسیار مناسب و کاربردی ای به شمار می رود.

زیرا این پنجره ها زمانی که باز می شوند بر روی یکدیگر سوار شده و هیچ فضای اضافه ای را در مکان اشغال نکرده و به همین دلیل باعث صرفه جویی در فضای موجود خواهند شد. پنجره های کشویی را به هر اندازه و فاصله که بخواهید می توانید باز کنید؛ از آن جایی که این پنجره ها به صورت کشویی حرکت می کنند، به شما این امکان را می دهند تا به هر میزان که علاقه داشته باشید ارتباط فضای داخلی و خارجی را با یکدیگر ایجاد کرده و پنجره را به هر میزان که در نظر دارید باز کنید.

حتی با این روش می‌توانید میزان هوایی که وارد خانه می‌شود را نیز کنترل کنید. برای ایجاد یک فضای باز و بدون مرز می توانید از مدل هایی از پنجره های کشویی استفاده کنید که دارای قاب و چهار چوب کمتری هستند و یک فضای کاملاً یکدست و باز را در اختیار شما قرار می دهند.

پنجره های کشویی

  • پنجره های تاشو

پنجره های تاشو از جمله سیستم های پنجره ای هستند که می توانند بیشترین فضای یک دیوار را بپوشانند. این پنجره ها می توانند به طور مستقیم به سقف و یا زمین متصل شده و هم چنین می توانند از ۲ تا ۸ تکه تغییر یافته و مورد استفاده قرار بگیرند. از آن جایی که ممکن است باز کردن هر دفعه تمام این پنجره های کشویی کمی دشوار باشد، می توانید یکی از این پنجره ها را به شکل یک پنجره کلاسیک که به داخل یا بیرون باز می شود طراحی کرده و به شکلی راحت تر و کاربردی تر از آن استفاده کنید.

پنجره های تاشو

  • نکات امنیتی ای که باید در زمینه پنجره های سراسری در نظر داشته باشید

  1. برای ایجاد امنیت بیشتر از سیستم ‌های پنجره های سراسری ای استفاده کنید که بیش از یک نقطه برای قفل شدن در آن ها وجود داشته باشد.
  2. از نظر سلامتی و ایمنی، از محصولات شرکت های استفاده کنید که دارای گواهینامه ایمنی استاندارد هستند.
  3. اگر می خواهید از این مدل سیستم ‌های پنجره سراسری در خانه خود استفاده کنید، شیشه ‌های حرارت دیده را به کار ببرید. زیرا این شیشه ها در صورت شکسته شدن به اطراف پراکنده نشده و در مکانی که قرار دارند ریخته و باعث ایجاد خسارات و آسیب های جسمانی نخواهند شد.
  4. از سالم بودن پروفیل ها و قاب پنجره ها و این که می‌توانند وزن شیشه ها را تحمل کنند اطمینان حاصل کنید.
  5. شیشه های لمینت، ایمن ترین و بهترین شیشه ها برای استفاده به عنوان پنجره های سراسری به شمار می روند.

نکات امنیتی ای که باید در زمینه پنجره های سراسری در نظر داشته باشید

پنجره های بزرگ و سراسری از جمله عناصری در طراحی داخلی هستند که می توانند برای شما امکان رسیدن به یک فضای باز و روشن را ایجاد کنند. اگر به دنبال ایجاد تغییری قابل توجه و ملموس در محیط زندگی خود هستید که تاثیری موثر و مناسب درطراحی خانه شما ایجاد کند، می توانید پنجره های سراسری را به عنوان یک گزینه اصلی در نظر داشته باشید. اگر معماری خانه شما اجازه ایجاد چنین تغییری را در اختیارتان قرار می دهد، پنجره های بزرگ را به کار برده و محیطی روشن، سالم و دلباز را برای خود و اعضای خانواده تان طراحی کنید.