پنجره قوسی شکل ، 10 خانه معاصر با بازشو قوسی‌

پنجره قوسی شکل ، 10 خانه معاصر با بازشو قوسی‌

پنجره قوسی شکل ؛ در این مطلب ، فضای داخلی ده خانه‌ که دارای بازشوهای طاق دار هستند معرفی شده‌است.

خانه ساحلی طاق‌دار، ابالات متحده، طراحی توسط جانستون مارکلی

جانستون مارکلی برای قاب گرفتن مناظر دریا از فرم طاق در نماهای این خانه ساحلی در کالیفرنیا استفاده نمود. این فرم در سرتاسر فضای داخلی به کار رفته و مجموعه‌ای از درگاه‌ها، اتاق‌ها و راهروهای قوسی‌شکل را پدید آورده‌است.

خانه دیپدن، استرالیا، طراحی توسط کندی نولان

این خانه در ملبورن دارای جزییات متنوعی است و نزدیک به فرم‌های تزیینی هنر و معماری سنتی شده‌است، همچون درگاه‌های قوس‌دار، دودکش‌های غیرمرسوم و یک سقف هرمی‌شکل.

 

خانه اوتسو، ژاپن، طراحی توسط دفتر تیم آلتزدیزاین

بازشوهای طاق‌دار و دیوارهای منحنی در سرتاسر این خانه خانوادگی به طراحی استودیوی طراحی آلتز دیزاین در ژاپن مشاهده می‌شود.

آپارتمان جافا، طراحی توسط پیتسو کدم

پیتسو کدم برای بازسازی این آپارتمان در جافا، به سقف‌های طاق‌دار سنتی رجوع کرد. این طراحی شامل درگاه‌های قوسی ناکاملی است که با میله‌های حلبی رنگ شده با مشکی و درب‌های قوس‌دار پر شده‌است.

 

خانه روستایی، فرانسه، طراحی توسط استودیو 1986

در این خانه روستایی بازسازی شده در فرانسه، یک درگاه قوسی، نور را به درون یک اتاق پذیرش جاری می‌سازد که در آن راه پله‌ ای منحنی از جنس بتن قرار دارد و قسمت قدیمی خانه را به بخش الحاقی آن با چهره‌ای جدید مرتبط می‌سازد.

گیلد، اندونزی، طراحی توسط ریلریچ سیارف

دایره‌ها و قوس‌های رنگی، بازشوهای این خانه و استودیوی اندونزیایی هستند که ریلریچ سیارف برای خودش طراحی کرده‌است. طراح، علاقه‌اش به فرم‌های هندسی را در قالب پنجره‌های مدور بیان کرده، که رو به بیرون باز می‌شوند تا صفحات نیم‌دایره ایجاد شود.

آپارتمان فوتسکری، استرالیا، طراحی توسط دفتر بردگروو

 

یک مجموعه رنگی ملایم متشکل از صورتی کمرنگ و سفید، تورفتگی‌های قوسی‌شکلی را که در آشپزخانه این آپارتمان در ملبورن تعبیه شده‌اند، برجسته می‌سازد.

پنجره قوسی شکلکازا فلورا، ایتالیا، طراحی توسط دیه‌گو پاکاگنلا

این خانه ویلایی توسط دیه‌گو پاکاگنلا و بر اساس یک خانه سنتی ونیزی طراحی شده‌است. مبلمان اختصاصی، طیف‌های رنگی پرمایه و پنجره‌های قوسی‌شکل از جنس چوب تیره، از ویژگی‌های بارز این خانه هستند.

آپارتمان برادویو، کانادا، طراحی توسط استودیو ای‌سی

در این آپارتمان در تورنتو، یک جعبه بزرگ در خانه نقش یک فضای غیرمتعارف برای خوابیدن را برعهده دارد. این فضا در مجاورت کمدجالباسی ورودی خانه است و دارای یک درگاه قوسی‌شکل و یک پرده سفید برای حفظ حریم خصوصی فضا است.

خانه آینه‌ها، اسپانیا، طراحی توسط شرکت معماری نوک

گروه معماری نوک این سقف طاق‌ضربی کاتالونیایی، درب‌های قوسی بالکن و کاشی‌های شش‌ضلعی این آپارتمان در بارسلونا را در بازسازی آن حفظ کردند. آینه‌ها به بزرگ‌تر نشان دادن فضا کمک می‌کنند.

 

 

پنجره قوسی شکل

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: dezeen