پروژه قو الماس خاورمیانه

پروژه قو الماس خاورمیانه

پروژه قو الماس خاورمیانه

پروژه قو الماس خاورمیانه

موقعیت: سلمانشهر ، مازندران ، ایران

مساحت: 45000 متر مربع

سال آغاز پروژه: 1386

طراحی و ساخت: گروه ساختمانی ایده

کارفرما: احد عظیم زاده

پروژه قو الماس خاورمیانه
پروژه قو الماس خاورمیانه

شهر زیبا و توریستی سلمانشهرهمانند دیگر شهرهای شمالی به دلیل آب وهوای معتدل مساعد ومناسب همیشه مورد توجه گردشگران بوده است. در سال 1386 کلنگ احداث یکی از بزرگ ترین مراکز تفریحی، گردشگری و تجاری  و هتل کشور دراین شهر به زمین زده شد که رشد اقتصادی و شناخته شدن چهره ی آن را موجب شد.

پروژه قو الماس خاورمیانه دارای 4 مجتمع مسکونی ، ورزشی ، تجاری و هتل 5 ستاره دو لوکس بین المللی است که می تواند انتخاب اول بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی باشد.

طرح احداث مجتمع قو الماس خاورمیانه در سال 1387 در زمینی به وسعت 43 هزار متر مربع اجرا شد .

مجتمع قو الماس خاورمیانه پروژه ای منحصر به فرد در سطح کشور ، منطقه و خاورمیانه است که همه اهداف تجاری ، مسکونی ، اقامتی ، گردشگری ، فرهنگی ، ورزشی و تفریحی گردشگران داخلی و خارجی را محقق نموده و در نوع خود از طراحی منحصر به فرد و بی نظیری برخوردار است .

مجتمع قو الماس خاورمیانه شامل سه برج است که دو برج آن کاربری مسکونی و تجاری داشته و برج سوم هتل مجلل 38 طبقه است . در فضای بین برج های مسکونی و هتل ، مجتمع ورزشی در نظر گرفته شده است .

هر کدام از برج های مسکونی 25 طبقه دارد و در مجموع 297 واحد مسکونی را در خود جای داده است .

در طبقات زیرین برج های مسکونی سه طبقه مجتمع تجاری طراحی شده که 486 باب فروشگاه تجاری دارد .

پروژه قو الماس خاورمیانه
پروژه قو الماس خاورمیانه

سازه: نوع اسکلت ساختمان فلزی است و سیستم طراحی سازه از نوع قاب خمشی است. پیش از شروع مراحل احداث فونداسیون بررسی های ژئوتکنیک از نظر تعیین نوع خاک و میزان باربری آن و تعیین مشخصات فنی خاک محل ، در عمق 30 متر توسط مهندسین مشاور صورت گرفته و بر اساس اطلاعات به دست آمده طراحی فونداسیون و شمع ها انجام شده است.

فونداسیون سازه از نوع پی گسترده بوده که بر روی شمع های بتنی در جا و تا عمق 30 متر واقع شده است. سیستم سقف سازه از نوع کامپوزیت کرمیت است.

29 آسانسور پاناروما در قسمت های مختلف مجموعه تعبیه شده است .2 دستگاه از آسانسور هایی که در واحد های مسکونی واقع شده اند و دو آسانسور در بخش هتل 5 ستاره ، کابین طلا دارند.

از دیگر امکانات پروژه می توان به درمانگاه و بخشهای بهداشتی در هتل بین المللی 5 ستاره دولوکس بین المللی( الماس ) ، باند مخصوص فرود هلی کوپتر بر روی هتل و برجهای مسکونی ، تعبیه ی سیستم های هوشمند در کلیه ی واحد ها ، به کار گیری بهترین متریال های ایتالیایی و فرانسوی ، شیشه های 3 جداره عایق در برابر حرارت و صوت ، اسکله تفریحی بی نظیر و اختصاصی در ساحل دریای خزر همراه با مدرنترین تجهیزات ورزشهای آبی و تفریحات سالم دریائی و … اشاره کرد که باعث شده است این هتل مجلل با سبک معماری فرانسوی و ایتالیایی همچون نگینی در خاور میانه بدرخشد.

پروژه قو الماس خاورمیانه
پروژه قو الماس خاورمیانه

این برج های دو قلو واحد های مسکونی مجموعه ی قو است که 25 طبقه آن را تشکیل می دهد و  با استفاده از جدیدترین متدهای مهندسی و ساخت فضاهای آپارتمانی طراحی و با مطلوبترین مواد و مرغوبترین مصالح ساختمانی ساخته شده است .

پروژه قو الماس خاورمیانه
پروژه قو الماس خاورمیانه

هتل 5 ستاره ی دولوکس بین المللی الماس در 35 طبقه و 240 سوئیت فوق العاده زیبا و مجلل همراه با تجهیزات کامل رفاهی طراحی و در حال ساخت است

پروژه قو الماس خاورمیانه
پروژه قو الماس خاورمیانه

نورپردازی نمای خارجی از پروژکتورهای 3 بعدی استفاده شده که قادر به ساخت تصاویر 3 بعدی در فضا و روی ساختمان می باشد، استفاده از لیزر بر بام، ساختمان را از فاصله 50 کیلومتری مشخص می نماید.

گردآوری در تحریریه پویانو