پروژه آپارتمان مسکونی / شرکت معماری منطقه 22 شهرک گلستان – بخش دوم

پروژه آپارتمان مسکونی / شرکت معماری منطقه 22 شهرک گلستان – بخش دوم

از سبک کلاسیک هر چه گفته شود، کم است. تاریخچه ای که این سبک دارد و نقشی که همچنان با قدرت در معماری و طراحی داخلی بناهای امروزی ایفا می کند، بدون شک قابل انکار نیست. هر چقدر هم که مدرنیته بر جامعه و زندگی ما حاکم شود، هنوز می توان رد پای هنر کلاسیک را در اطراف دید؛ رد پاهایی که اکثرا کهنه و قدیمی ولی برخی هم نو هستند، نو مثل دکوراسیون آپارتمان های سوپر لاکچری این دوران که نمونه های چشمگیرش کم هم نیستند. یکی از نمونه ها که سری پیش مورد بررسی قرار گرفت، یعنی پروژه مسکونی واقع در خیابان بنفشه 8 منطقه 22 تهران، باز این جاست تا یکی از رد پاهای این سبک را به شما نشان دهد. در این مطلب، پویانو شما را به تور کوتاهی در یکی دیگر از واحدهای این ساختمان مسکونی دعوت می کند. در ادامه به بررسی دکوراسیون این بنا خواهیم پرداخت. همراهمان باشید.

آن چه درباره کلیات پروژه خوانده اید:

پروژه مورد بررسی، همان طور که در مطلب پیشین و در مقدمه همین مطلب ذکر شد، اخیرا در منطقه ۲۲ تهران، شهرک گلستان به انجام رسیده است. این ساختمان نوساز در خیابان بنفشه ۸ واقع می باشد، زمینی با مساحت 500 متر مربع دارد و کاربری آن مسکونی است. در این آپارتمان، 3 واحد بزرگ با مساحت 300 متر مربع وجود دارد. همه واحدهای مذکور، از جمله واحدی که در این مطلب به بررسی آن پرداخت خواهد شد، 3 اتاق خواب مستر دارند.

ساختمان پروژه، درب از حیاط و دارای محوطه بزرگی دارد که در یک سوی آن، مسیر پیاده رو و در سمت دیگر، مسیر سواره وجود دارد. فضای سبز در قسمت میانی این دو مسیر واقع شده و یک آبنمای سنگی کلاسیک نیز در محوطه به چشم می خورد.

در محیط لابی و پارکینک بنا از کفپوش های سنگی به رنگ کرمی استفاده شده است. دیوارها نیز پوشش تراورتن از همین رنگ را دارند و تعدادی قاب با زمینه قهوه ای و خاکستری نیز دیده می شود. سقف کاذب فضا با پترن مربعی اجرا شده است.

در پوشش کف و دیوارهای باکس پله بنا از سنگ شیری رنگ بهره گرفته شده است. طراحی و اجرای نرده ها نیز برای هماهنگی با استایل کلاسیک ساختمان، به صورت کلاسیک و با متریال استیل و طلایی رنگ انجام شده است.

از دکوراسیون این واحد:

درب ورودی این واحد نیز مانند مورد بخش اول از کنار سالن باز می شود. در سالن، کفسازی با سنگ شیری رنگ صورت گرفته است. دیوارها هم دارای روکش سفید رنگ هستند. در واقع، دکوراسیون این فضا تم روشن دارد و تنها عناصری که در اجرای آن ها از چوب و رنگ قهوه ای استفاده شده درب ورودی، درب اتاق ها، کابینت ها و قرنیزها می باشند که رنگشان برای ایجاد کنتراست و شکستن یکنواختی فضا منظور شده است.

و اما نوبت به دیتیل های پروژه می رسد. می دانید که سبک کلاسیک بدون دیتیل های دشوار و ظریفش هویتی ندارد. گچبری های کلاسیک با طرح ماهرانه که هم در کنار و هم در مرکز سقف کاذب سالن به چشم می خورند، از جمله همین دیتیل ها هستند و طوری در نظر گرفته شده اند که با پترن کاغذ دیواری انتخاب شده هماهنگی داشته باشند و به نوعی از آن تبعیت کنند. منظور، کاغذ دیواری طرح داماسک است که روی اکسنت وال اجرا شده است، یعنی تنها دیواری که پوشش کاغذ دیواری تیره رنگ دارد. البته این هماهنگی به همین جا ختم نمی شود. رنگ طلایی مورد استفاده در تزیینات ظریف در گچبری سقف که در طرح کاغذ دیواری داماسک نیز شاهد آن هستید، در یک قسمت دیگر نیز به کار رفته است. بله، درست حدس زده اید؛ بک گراند کابینت های آشپزخانه و درست مانند واحد قبل. ترکیب رنگ به کار رفته در دکوراسیون داخلی آشپزخانه این واحد نیز مثل واحد دیگر، سفید و طلایی است که به ترند این روزها بدل شده است از بهترین و شناخته شده ترین پالت ها برای اجرای سبک کلاسیک می باشد.

کابینت ها با  تزیینات کلاسیک خود مهر تایید سبک طراحی داخلی این بنا هستند. آشپزخانه کلیه واحدها از جمله همین واحد، به صورت اپن است و با کانتر جزیره ای طراحی شده است. مرز میان فضای آشپزخانه و سالن را نیز همین کانتر جزیره ای تعریف می کند. در انتهای سالن، مقابل ورودی و پیش فضای اتاق ها نیز پنجره پذیرایی قرار دارد.

امیدواریم از بخش دوم این تور دکوراسیون نیز لذت برده باشید.

تحریریه معماری و دکوراسیون | پویانو