پروژه آپارتمان مسکونی / شرکت معماری منطقه 22 شهرک گلستان بنفشه هشتم

پروژه آپارتمان مسکونی / شرکت معماری منطقه 22 شهرک گلستان بنفشه هشتم

از طرفداران سبک کلاسیک که باشید، آپارتمان های لوکس و چشمگیر از ایده آل های شما به شمار می روند. چند نمونه از این آپارتمان ها را از نزدیک دیده اید؟ همیشه علاوه بر اطلاعات درباره خصوصیات یک سبک و آشنایی با اصول و ویژگی های آن، خوب است نمونه های زیادی از نظر گذرانده باشید. دیدن نمونه های بسیار به شما کمک می کند به شناخت آیتم های ضروری، الحاقات و تزیینات، تسلط پیدا کنید و بتوانید یک طراحی خوب را از بد تشخیص دهید. اگر نمی توانید به صورت حضوری از پروژه ها دیدن کنید، نمونه های موجود در اینترنت را ببینید تا دید بهتری نسبت به ایده آل ها داشته باشید. پویانو نیز در این مطلب، یکی از پروژه های آپارتمانی با کاربری مسکونی و سبک کلاسیک در منطقه 22 تهران را به شما معرفی خواهد کرد. همراه ما باشید.

پروژه مورد بررسی در این مطلب که به تازگی در منطقه ۲۲ تهران، شهرک گلستان انجام شده است، واقع در خیابان بنفشه ۸ می باشد. این بنا با کاربری مسکونی، دارای 3 واحد به متراژ 300 متر مربع می باشد که در زمینی به متراژ 500 متر مربع ساخته شده اند. کلیه واحدها دارای 3 اتاق خواب مستر هستند.

ساختمان این پروژه که درب از حیاط است، سایت بزرگی دارد که یک سمت آن را مسیر پیاده رو و طرف دیگر را مسیر سواره رو تشکیل داده اند. در بخش میانی نیز فضای سبز و یک آبنمای سنگی با سبک کلاسیک به چشم می خورد که با خطوط مستقیم و دایره ای شکل اجرا شده است.

فضای لابی و پارکینک ساختمان، دارای کفپوش های سنگی کرمی رنگ و دیوارهایی به همان رنگ است که با تراورتن پوشش داده شده اند. در یک قاب مستطیلی شکل روی سطح دیوار از سنگی تیره تر با زمینه قهوه ای و خاکستری استفاده شده است. سقف کاذب فضا دارای پترن های مربعی شکل می باشد.

در راه پله های بنا از سنگ شیری رنگ، هم در پوشش کف و هم در پوشش دیوارها استفاده شده که فضای روشن و یکدستی به باکس پله بخشیده است. نرده های مورد استفاده در راه پله نیز برای تناسب بیش تر با سبک کلاسیک، استیل و طلایی رنگ هستند.

درب ورودی واحدها از کنار سالن باز می شود. در سالن هر واحد از سنگ شیری رنگ در کفسازی استفاده شده است. دیوارها همه روکش رنگ سفید دارند. درب ورودی، درب اتاق ها و قرنیزها تنها عناصر چوبی فضا هستند.

گچبری های ظریفی که در کنار و مرکز سقف کاذب اجرا شده اند، تناسب خوبی با پترن داماسک کاغذ دیواری نصب شده روی اکسنت وال دارند که تنها دیوار دارای پوشش کاغذ تیره است. رنگ طلایی به کار رفته در پوشش گچبری ها که در پترن داماسک به چشم می خورد، در بک گراند کابینت های آشپزخانه نیز دیده می شود. هم نشینی سفید و طلایی از بهترین ترکیب های رنگ در سبک کلاسیک به شمار می رود.

کابینت های آشپزخانه با برجستگی ها و تزییناتی که دارند، به خوبی سبک دکوراسیون این آپارتمان را به رخ می کشند. همان طور که می بینید، آشپزخانه واحد بالا یک فضای اپن است که با کانتر جزیره ای از نشیمن جدا شده است.

 

مشابه سبک ساخت درب کابینت های آشپزخانه در اجرای کمدهای اتاق خواب نیز به کار رفته است. اتاق خواب ها نیز دارای سقف کاذب، اما بدون گچبری هستند و درب و قرنیزهای چوبی دارند.

در فضای سرویس های بهداشتی از کاشی های سفید، طلایی و کرمی استفاده شده است. پایه های کابینت روشویی، قاب آینه و دیگر تجهیزات نیز طلایی رنگ هستند و مطابق پالت رنگی حاکم بر کل دکوراسیون آپارتمان انتخاب شده اند.

 

 

امیدواریم از این تور اجرای پروژه مسکونی لذت برده باشید.

 

 

تحریریه معماری و دکوراسیون  | پویانو