پرده های خانه را به روز رسانی کنید

آینه ها نیز مانند هر وسیله دیگری دارای سبک های متفاوتی هستند

پرده های خانه را به روز رسانی کنید

پرده های کرکره ای، تاشو، پلیسه، ضخیم، توری، مدرن، روستایی و … اگر چه انتخاب های بسیار متنوعی برای پرده هایی که بر روی پنجره ها به کار می بریم وجود دارد، اما در کنار بسیاری از نکاتی که باید در نظر داشته باشید، لازم است که سلیقه شخصی خود را نیز مد نظر گرفته و بر اساس آن انتخاب درست را انجام دهید. به همین دلیل است که مرحله فکر کردن و تصمیم گیری قبل از خرید پرده از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. پس شروع کنید و برای بروز رسانی کردن پرده های خود، بهترین انتخاب ها را انجام دهید. برای این منظور با پویانو همراه باشید:

  • از پرده در دکوراسیون چه می خواهید؟

آیا می خواهید با پرده های ضخیم به محیط زندگی خود گرما، زیبایی، حریم خصوصی و تاریکی ببخشید و یا با پرده های توری و نازک، ورود نور را به خانه افزایش داده و توجه ها را از پنجره ها کم کنید؟ این را در نظر داشته باشید که قبل از هر چیزی، ابتدا باید تصمیم بگیرید که چه می خواهید و سپس انتخاب خود را انجام دهید. زیرا دوخت و خرید پرده کاری زمان بر است.

از پرده در دکوراسیون چه می خواهید؟

  • به اتاق گرما ببخشید

قبل از هر چیزی، اگر پرده ها نمی توانند گرمای اتاق را حفظ کنند لازم است که از عایق حرارتی برای پنجره ها استفاده کنید. حتی اگر در مناطق سردسیر زندگی می کنید، با استفاده از پرده های ضخیم و پارچه های الیافی برای آستری، می توانید عایق گرما را تقویت کنید.

به اتاق گرما ببخشید

پرده های نازک را برای تابستان و پرده های ضخیم و الیافی را برای زمستان به کار ببرید. این گونه می توانید با تغییر فصل، دکوراسیون خانه را نیز تغییر داده و جلوه ای تازه به آن ببخشید. این را نیز در نظر داشته باشید که بلندی پرده به فضای زیر پنجره بستگی دارد. برای مثال اگر در زیر پنجره، رادیاتور وجود داشته باشد، پرده بلند مانع از پخش شدن گرمای رادیاتور خواهد شد. در چنین شرایطی لازم است که ارتفاع پرده را به همان اندازه پنجره در نظر بگیرید.

پرده های نازک را برای تابستان و پرده های ضخیم و الیافی را برای زمستان به کار ببرید.

  • حریم خصوصی خود را حفظ کنید

یکی از ساده ترین و سریع ترین انتخاب ها برای پنجره های یک اتاق، پرده های توری هستند. اگر به پرده های توری کلاسیک علاقه مند نیستید، می توانید پرده های توری بافت دار و یا گلدوزی شده که امروزه بسیار پرکاربرد هستند را به کار ببرید.

حریم خصوصی خود را حفظ کنید

پرده های توری این امکان را در اخیار شما قرار می دهند تا بیشترین استفاده را از نور روز ببرید، اما فراموش نکنید که پنجره ها در شب به سطوحی تاریک تبدیل شده و فضای سنگینی را در خانه ایجاد می کنند. پرده های توری هم چنین نمی توانند مانع از دیده شدن فضای داخل خانه در شب شوند. با استفاده از پرده های ضخیم بر روی این پرده های توری می توانید این مشکل را بر طرف کنید. روز ها از پرده توری استفاده کرده و شب ها از پرده ضخیم…

  • تاریک کردن اتاق

یکی از نیاز های انسان برای خواب راحت، وجود مکانی کاملا تاریک است. برای این که در شب ها بتوانید به طور کامل مانع از ورود نور بیرون به داخل اتاق شوید، لازم است که پرده ای را انتخاب کنید که به طور کامل روی پنجره را پوشانده و یا حتی از آن بزرگ تر باشد. برای این که زمانی که پرده به طور کامل کشیده است، به شکلی زیبا جلوه کند، به جای پرده های سبک، پارچه ای سنگین را انتخاب کنید.

تاریک کردن اتاق

به کار بردن پرده ای ضخیم و سنگین، می تواند بهترین انتخاب برای اتاق خواب باشد. البته در این مورد رنگ پرده نیز حائز اهمیت است. هر چه رنگ پرده تیره تر باشد، میزان نوری که وارد اتاق می شود کاهش خواهد یافت.

اتاق خود را دکوراسیون کنید

  • اتاق خود را دکوراسیون کنید

در انتخاب پرده، همیشه بحث زیبایی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. البته اگر عایق گرما و حفظ حریم خصوصی اهمیت بیشتری برای شما دارد، می توان زیبایی را در الویت دوم قرار داد. در غیر این صورت، به دلیل این که پرده یکی از مهم ترین عناصر دکوراتیو در طراحی داخلی به شمار می رود، کوچک ترین جزئیات آن نیز باید در نظر گرفته شود.

مونه ای از رنگ، کاغذ دیواری و یا پارچه های موجود در طراحی اتاق را با خود به مکانی که برای خرید پرده می روید ببرید

برای این که بتوانید بهترین انتخاب را از نظر زیبایی برای پرده انجام دهید، نمونه ای از رنگ، کاغذ دیواری و یا پارچه های موجود در طراحی اتاق را با خود به مکانی که برای خرید پرده می روید ببرید و یا در صورت امکان نمونه ای از پرده ای که می خواهید خریداری کنید را با خود به خانه آورده و آن را در محیط داخل خانه بررسی کنید. از آن جایی که نور بر روی ظاهر پرده تاثیر گذار است، حضور پرده در داخل خانه با داخل فروشگاه بسیار متفاوت خواهد بود.

نکات دیگری که باید در نظر داشته باشید:

  • طرح ها: زمانی که صحبت از طرح و نقش پرده می شود، معمولا پرده های ساده تر مورد انتخاب قرار می گیرند. این موضوع کمی هم به ابعاد پنجره بستگی دارد؛ برای مثال بر روی یک پنجره بزرگ، پرده هایی با طرح ها و جزئیات فراوان، فضای نامناسبی ایجاد خواهد کرد.

زمانی که صحبت از طرح و نقش پرده می شود، معمولا پرده های ساده تر مورد انتخاب قرار می گیرند.

  • رنگ: رنگ ها بسته به گرم بودن و یا سرد بودن آن ها، تاثیرات متفاوتی را ایجاد می کنند. برای مثال در حالی که رنگ های گرم باعث ایجاد فضایی گرم تر و صمیمی تر می شوند، رنگ های سرد باعث می شوند تا فضا بزرگ تر از آن چه که هست احساس شود. همین موضوع بر روی رنگ پرده ای که انتخاب می کنید تاثیر گذار خواهد بود.

نگ ها بسته به گرم بودن و یا سرد بودن آن ها، تاثیرات متفاوتی را ایجاد می کنند.

البته موضع دیگر که بر رنگ پرده تاثیر می گذارد، جهت قرار گیری پنجره است. برای مثال برای پنجره ای که رو به جنوب قرار دارد، می توانید از رنگ های سرد و خنثی استفاده کنید و برای پنجره رو به شمال، پرده مخملی و نارنجی رنگ می تواند به اتاق گرما و درخشش بیشتری ببخشد.

البته موضع دیگر که بر رنگ پرده تاثیر می گذارد، جهت قرار گیری پنجره است.

این را در نظر داشته باشید هنگام انتخاب پرده، کاربرد اتاق، مکان قرار گیری آن و فضایی که می خواهید در آن ایجاد کنید، بر روی انتخاب شما تاثیر گذار خواهد بود. از آن جایی که پرده از جمله عناصری در طراحی داخلی است که زمان زیادی مورد استفاده قرار می گیرد، هنگام خرید آن باید توجه کافی داشته و تمام موارد را در نظر بگیرید.

هنگام انتخاب پرده، کاربرد اتاق، مکان قرار گیری آن و فضایی که می خواهید در آن ایجاد کنید، بر روی انتخاب شما تاثیر گذار خواهد بود.

فراموش نکنید که پرده نه تنها وسیله ای کاربردی، بلکه وسیله ای دکوراتیو نیز به شمار می رود. پرده عنصری تاثیر گذار در طراحی داخلی است و به همین دلیل باید با توجه به دکوراسیون حاکم در محیط زندگی شما انتخاب شود. زمانی که این هماهنگی را ایجاد کنید می توانید به نتیجه ای که به دنبال هستید دست پیدا کنید.

پرده عنصری تاثیر گذار در طراحی داخلی است

پرده در دکوراسیون

پرده رومن شید

انواع مختلف پرده

تاثیر پرده در دکوراسیون

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو