پایدارترین کارخانه مبلمان جهان در نروژ توسط شرکت معماری BIG

پایدارترین کارخانه مبلمان جهان در نروژ توسط شرکت معماری BIG

گروه Bjarke Ingels Group و سازنده نروژی Vestre از پروژه جدید پلاس ، پروژه جدیدی برای تبدیل شدن به پایدارترین کارخانه مبلمان جهان را رونمایی کردند. این کارخانه که در مگنور ، نروژ قرار داشت ، به عنوان دهکده ای برای اجتماع اختصاص داده شده و در نظر گرفته شده است تا مبلمان شهری و اجتماعی عاری و خنثی از کربن را بسازد. هدف Plus علاوه بر این ، مقصد جهانی برای معماری پایدار و تولید راندمان بالا است.

با بزرگترین سرمایه گذاری نروژ در مبلمان در دهه ها ، 6500 متر مربع تأسیسات تولید آزاد به عنوان یک پارک عمومی 300 هکتاری برای پیاده روی و کمپینگ در حالی که به عنوان یک نقطه عطف مطابق با مأموریت منطقه برای ایجاد صنعت تولید سبز استفاده می شود ، دوبرابر خواهد شد. طبق اعلام این تیم ، پلاس اولین ساختمان صنعتی در منطقه نوردیک خواهد بود که به BREAM برجسته ، بالاترین گواهینامه زیست محیطی دست پیدا می کند. این طرح که به عنوان یک ساختمان ضد پیمان پاریس طراحی شده است ، بر اساس اصول انرژی تجدید پذیر و سالم برای مطابقت با تولید سازگار با محیط زیست Vestre است.

جان کریستین وستر ، مدیرعامل وستر اظهار داشت: “وستر پایدارترین تولید کننده مبلمان در جهان خواهد بود. ساختمان The Plus یک گام مهم برای رسیدن به این هدف خواهد بود. از این طریق ما از طریق رهبری خود در تولید آگاهانه از محیط زیست ، رقابت جهانی را تضمین خواهیم کرد. ”

BIG توضیح می دهد که Plus علاوه بر این چندین راه حل Industry 4.0 مانند ربات های هوشمند ، کامیون های رانندگی و یک تبلت برای مدیریت کل کارخانه به کار خواهد گرفت. به هر دستگاه یكی از 200 رنگ Vestre اختصاص داده شده است ، كه روی زمین می ریزد و به داخل میادین مرکزی منتهی می شود. این نقشه برداری رنگارنگ از ماشین آلات باعث ایجاد نشانه های بصری می شود که به راهنمایی و تبیین گردش کار تأسیسات تولید Vestre کمک می کند و به بازدید کنندگان این امکان را می دهد که گویی در یک موزه به راحتی مراحل تولید را دنبال کنند.

در هر چهار طرف ساختمانها ، از بازدیدكنندگان و كارمندان دعوت می شود كه در اطراف تسهیلات بچرخند و در تراس پشت بام سبز نتیجه بگیرند و موزه كارخانه مبلمان را به یك پردیس در جنگل تبدیل كنند. در پشت بام ، 1200 پنل فتوولتائیک با توجه به بهره وری بهینه خورشیدی قرار داده شده و زاویه دار هستند. گرمای بیش از حد از پانل ها برای سیستم خنک کننده ، مخازن ذخیره سازی گرما و سرما ، پمپ های حرارتی و چاه های انرژی به عنوان یک سیستم پشتیبانی ذخیره به یک سیستم آب یخ متصل می شوند. به طور کلی ، این سیستم حداقل به میزان 90٪ تقاضای انرژی کمتر از یک کارخانه معمولی مشابه کمک می کند.

Bjarke Ingels ، بنیانگذار و مدیر خلاق ، BIG ، گفت: “با Vestre کارخانه ای را تصور کردیم که به طور همزمان جلوی خانه و پشت خانه باشد. زیبایی این کارخانه وضوح سازمان خود را به عنوان تقاطع یک تصور می کند. جاده و یک خط تولید یک امتیاز بزرگ را تشکیل می دهد و همه چیز را به همه چیز متصل می کند. شفافیت شدید بازدید کنندگان و کوهنوردان را دعوت می کند تا از کل فرآیند تولید لذت ببرند در حالی که هیجان کار در وسط جنگل را برای کارگران فراهم می کند. ”

تحریریه معماری و دکوراسیون | پویانو