5 روش برای پاک کردن لکه مواد غذایی و محیط خانه بهداشتی

پاک کردن لکه مواد غذایی و محیط خانه بهداشتی

5 روش برای پاک کردن لکه مواد غذایی و محیط خانه بهداشتی

برای این که محیط زندگی ای سالم و بهداشتی داشته باشیم، در طول روز تمیزکاری های روتینی را انجام می دهیم. کار هایی مانند گرد گیری کردن، جارو کردن زمین، طی کشیدن، پاک کردن شیشه ها و بسیار کار های دیگری که در این مطلب نمی گنجند تبدیل به کار های روتین روزانه و هفتگی ما شده اند. اما هر چه قدر هم که خانه را تمیز کرده و جارو کنید، برخی اتفاقات ناگهانی هستند که به صورت غیر منتظره رخ می دهند. به غیر از شکستن وسیله ای و ریختن چیزی بر روی زمین، ریختن مواد غذایی بر روی لباس ها و یا روکش مبل ها و سایر منسوجات موجود در خانه شرایط دشواری را ایجاد می کنند. زیرا مواد غذایی و نوشیدنی هایی که روی پارچه ریخته می شوند اگر سریع پاک نشوند، تبدیل به لکه های ماندگار خواهند شد. ما در این مطلب به روش های ساده برای پاک کردن لکه مواد غذایی سرسخت خواهیم پرداخت که می توانند مفید واقع شوند. فراموش نکنید که همان گونه که برای پارچه های متفاوت از روش تمیز کاری متفاوتی استفاده می شود، برای لکه های مختلف نیز مواد تمیز کننده متفاوتی وجود دارند. با پویانو همراه باشید:

پاک کردن لکه مواد غذایی و محیط خانه بهداشتی

  1. پاک کردن لکه غذا بر روی فرش

اگر صاحب فرزند هستید، یکی از بیشترین اتفاقاتی که ممکن است برای شما رخ دهد، ریختن مواد غذایی بر روی فرش است. فرش هایی که بخش زیادی از سطح زمین را می پوشانند معمولا بسیار سریع و راحت کثیف می شوند. برای پاک کردن لکه های روی فرش روش های متعددی وجود دارد. موضوع مهم این است که خیلی سریع اقدام کنید. برای پاک کردن لک روی فرش ابتدا داخل آب کمی مایع ظرفشویی و سرکه سفید بریزید. سپس با این ترکیب فرش را تمیز کنید. سپس یک پارچه نرم و تمیز را داخل آب خالی فرو کرده و مجددا روی لک را تمیز کنید تا کف موجود از بین برود.

پاک کردن لکه غذا بر روی فرش

  1. پاک کردن لکه چای و قهوه

چای و قهوه از جمله پرطرفدار ترین نوشیدنی ها در کشور ما به شمار می روند. هر چه قدر هم که به نوشیدن چای و قهوه علاقه مند باشید گاهی ممکن است که اتفاقات ناگهانی باعث افتادن فنجان این نوشیدنی ها شود. در صورت ریختن این نوشیدنی ها بر روی پارچه و یا فرش، ابتدا با دستمال کاغذی و یا یک دستمال خشک، مایع باقی مانده را خشک کنید. مالیدن دستمال بر روی لکه کار اشتباهی است. زیرا این گونه فرش به سرعت مایع را به خود جذب می کند. بعد از خشک کردن سطح، با آبی که به آن جوش شیرین و یا سرکه سفید اضافه کرده اید فرش را تمیز کنید.

یک روش دیگر این است که بر روی لکه جوش شیرین ریخته و با استفاده از یک فرچه نرم روی لکه بکشید و سپس با یک دستمال تمیز آن را پاک کنید.

پاک کردن لکه چای و قهوه

  1. تمبز کردن لکه آدامس

چسبیدن آدامس به فرش، لباس، مبل و یا هر سطح دیگری بسیار آزار دهنده است. اما نگران نباشید، روش کارآمدی برای پاک کردن آدامس وجود دارد. داخل یک پلاستیک یک تکه یخ انداخته و چند دقیقه بر روی لک آدامس نگه دارید. بعد از سفت شدن آدامس با استفاده از یک قاشق آن را از سطح جدا کنید. اگر این روش کافی نبود، بعد از یخ چند قطره آب لیمو بر روی آن ریخته و صبر کنید. سپس به تمیز کردن آن بپردازید.

 

  1. از بین بردن لکه رب

هنگام آشپزی کردن و یا هنگام غذاخوردن بر روی مبل ها و صندلی ها، ممکن است که رب بر روی پارچه لباس و یا روکش مبل ریخته شود. در چنین شرایطی ابتدا با دستمال کاغذی لکه را پاک کنید. سپس بر روی لکه مایع ظرفشویی ریخته و کمی صبر کنید. سپس با آب ولرم آن را تمیز کنید.

  1. پاک کردن لکه روغن

مایع ظرفشویی همان گونه که در تمیز کردن ظرف ها موثر است، در پاک کردن لک روغن نیز بسیار کارآمد است. اما اگر لک روغن با مایع ظرفشویی از بین نرفت، بر روی آن جوش شیرین ریخته و 1 ساعت صبر کنید. سپس با استفاده از قاشق، جوش شیرین خشک شده را پاک کرده و با دستمال روی آن را تمیز کنید.

پاک کردن لکه روغن