پارک اسکیت کونتینوآ Skatepark Continua / معماران MBL + دفتر دیوید آفیسیکس

پارک اسکیت کونتینوآ Skatepark Continua / معماران MBL + دفتر دیوید آفیسیکس

پارک اسکیت کونتینوآ Skatepark Continua / معماران MBL + دفتر دیوید آفیسیکس

اکنون 10 سال است که معماران MBL در حال کار بر روی تبدیل تدریجی یک کارخانه صنعتی سابق در Boissy-le-Châtel ، فرانسه ، به یک مکان هنر معاصر برای Galleria Continua هستند. این پروژه از سال 2013 آغاز شده و هدف آن حفظ و نگهداری از زمین های بایر صنعتی ، نمونه سایت پروژه است. بقایای ساخت و سازهای سقوط کرده ، که با حضور گیاهان باغبانی و توسعه گونه های بومی وحشی ، مورد تاکید قرار گرفته ، در کنار تنوع ساختمان های صنعتی ادغام و رشد می کنند.

این پروژه برای Skatepark Continua به دنبال تحقیق انجام شده در مورد فضاهای تولید شده توسط فرهنگ های اسکیت انجام شده است که منجر به انتشار و نمایشگاهی در ویلا نوایلز در Hyères ، فرانسه ، در سال 2016 شد.

طراحان پروژه میگویند : این تحقیق به ما کمک کرد تا نقش ساختاری پارک اسکیت را در توسعه یک سرزمین درک کنیم. برخلاف آنچه که می توان از چنین تجهیزات ویژه ای تصور کرد ، پارک های اسکیت باعث جمع شدن جمعیت متنوعی می شوند.

پارک موضوعی یک مکان ملاقات برای کودکان و والدین ، ​​یک زمین بازی برای تمرین انواع ورزش های نورد و فضایی برای پر زحمت ترین آموزش اسکیت بورد ، پارک های اسکیت جوامع موقت و همچنین دوستی های پایدار ایجاد می کنند. توانایی آنها در ایجاد نوعی “زندگی عمومی” باعث شد که در ابتدا ساخت اسکیت پارک در این سایت بسیار مهم باشد. این نمایشگاه عموم مردم جدیدی را که همیشه با هنر معاصر آشنایی ندارند ، به محوطه گالری آورد و فضای تجمعی را به ساکنان اطراف ارائه داد.

ساخت Skatepark Continua امکانات بتن مرطوب را بررسی می کند. در خود سایت ، قاب های فلزی جمع و جوش داده شدند. بتن تازه مستقیماً بر روی آرماتور فلزی پاشیده شد ، سپس قبل از جا افتادن به شکلهای دلخواه کشیده و صاف شد. عمدتا تجربی ، ساخت پارک اسکیت عمدتا به دلیل مهارت مهارت اسکیت بازان ماسون است که مسئول شکل دادن به آن هستند.

سایت ساختمانی به روشی از اجرا که جشن برخورد یک پروژه و یک سایت بود ، انجام شد.

هنگام طراحی این پروژه ، تمایل به کشف سیالیت مشخصه برای اولین اسکیت سوارهای دهه 1970 ایجاد شد. در زمان های پیش از دیجیتال ، اشکال یافت شده یا ساخته شده اسکیت پارک های اولیه هندسه ای را طراحی می کردند که معماری پارامتری می تواند در آغاز قرن ما مدل سازی و رواج یابد. این پروژه این پیش از تاریخ ، مقدمات تجربی معماری غیر استاندارد را بررسی می کند.

فضای عمومی اسکیت پارک به عنوان یک نوار مداوم و جلوگیری از هرگونه خط کشی صلب و سخت طراحی شده است و قرار است ساختاری برای منظره باشد. این اسکیت در امتداد مسیرهای ریلی قدیمی که از سایت صنعتی عبور می کنند غرق در درختان و بوته ها شده است. این ساختمانها را در این قلمرو گسترده متصل می کند. خطوط منحنی بتن خام با ظرافت سایه های درختان آهک ، صنوبر ، سنبل و جوانه را ترسیم می کند. شکل پارکینگ بدون هیچ گونه پیش داوری در مورد طراحی آن ، با مشخصات زمین و پوشش گیاهی موجود سازگار است.

 

کاربری پروژه : پارک موضوعی

مساحت پروژه : 500 متر مربع

سال ساخت : 2020 میلادی

سایت پروژه : فرانسه

 

 

 

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو