ویلا با سقف شیبدار / شرکت طراحی ویلا BCHO  

ویلا با سقف شیبدار / شرکت طراحی ویلا BCHO  

طراحی ویلا با سقف شیبدار ؛ ویلای زیرزمینی بام شیبدار در میان کوه‌های آرام و زمین‌های حاصلخیز، شرق سئول در کره جنوبی واقع شده است. ویلا با مرکز شهر یک ساعت فاصله دارد. این خانه، درک و توجه به ” کی ” را نشان می‌دهد. ” کی” اصلاحی سنتی برای انرژی جهانی است، انرژی که در همه چیز جریان دارد.

 

معمار: شرکت معماری BCHO

معمار مسئول: بیونگچو، سو جین کانگ

محل: کره جنوبی

مساحت: 161.78 متر مربع

سال ساخت پروژه: 2014

عکس از: سرجیو پیرونه

1

 

 

2

ویلای بام شیبدار به انرژی طبیعی جاری در کوه‌های موجود احترام می‌گذارد و از رابطه‌ی بسیار قدیمی بین حس مکان طبیعت اطراف و بنا تجلیل می‌کند. با بهره‌گیری از شیب زمین اطراف سایت، ویلا با توپوگرافی ترکیب شده است و بخشی از آن درون زمین جای گرفته، در حالی که، خاکبرداری از زمین به حداقل رسیده است. سقف ویلای شیبدار با تبعیت از شیب تپه، طراحی شد. در واقع سقف روی زمین پیدا نیست.

3

 

سقف با در نظر گرفتن دقیق کارآمدی ساخت و طبیعت اطراف بدون ایجاد اختلال در جریان انرژی اجرا شده است. ترکیب حجم این خانه با بهره گیری از خطوط توپوگرافی موجود از سمت شمال و خط موازی با خیابان مجاور دسترسی اصلی به منطقه، گرفته شده است.

ویلا با سقف شیبدار / شرکت طراحی ویلا BCHO  
ویلا با سقف شیبدار / شرکت طراحی ویلا BCHO

همچنین روی سقف شیب‌دار به عنوان تراس استفاده شد. تراس با سه فضای مربع شکل مشخص می‌شود: دو تا از این فضاهای مربع شکل، به صورت تو رفته و یکی از این مربع‌ها به عنوان حیاط در نظر گرفته شده است. این مربع‌های تو رفته، فقط مبلمان خارجی نیستند بلکه برنامه‌ریزی فضایی مختلفی مانند اتاق خواب اصلی و آشپزخانه ی زیر تراس را نشان می‌دهند.

5

 

حیاط مرکزی به دریافت نور طبیعی کمک می‌کند و فضاهای داخلی را مطلوب‌تر می‌کند و تهویه‌ی هوای بهتری را فراهم می‌سازد. بتن سنگین در جا و ترمو چوب صنوبر سیاه نمای بیرونی با گرمی و فضای ایجاد شده از تخته‌های چوب چند لا و روشن درخت توس طراحی داخلی، در تباین است. انحنای دیوار داخلی در امتداد حیاط مرکزی، گوشه‌های ایجاد شده از شکل مثلثی اتاق نشیمن تا فضای مطالعه را ملایم می‌کند. در طول فصل تابستان، باد جنوب به شمال، موجب گردش هوای حیاط مرکزی، محلی که آشپزخانه واقع است، می‌شود و  تهویه‌ی متقابل صورت می‌گیرد.

ویلا با سقف شیبدار / شرکت طراحی ویلا BCHO  
ویلا با سقف شیبدار / شرکت طراحی ویلا BCHO

7

منبع: archdaily

تحریریه پویانو|غفاری