آشنایی با ورق های پلی روف برای پشت بام

آشنایی با ورق های پلی روف برای پشت بام

آشنایی با ورق های پلی روف برای پشت بام

این روزها صنعت ساختمان رو به سوی تولید و عرضه محصولاتی دارد که ماندگاری بیش تر، وزن کم تر و مقاومت ایده آل تری در برابر عوامل فیزیکی و شرایط آب و هوایی داشته باشند. مقرون به صرفه بودن محصولات ساختمان نیز هم به صورت مستقیم و هم از لحاظ قیمت تمام شده در کنار کم کردن هزینه انرژی مصرفی ساختمان به کمک عایق سازی در دستور کار شرکت های امروزی صنعت ساختمان قرار داد. در میان همه محصولات ساختمانی به روز شده، می توان انواع جدید مصالح کاربردی برای پوشش پست بام را نیز مشاهده کرد. پوشش های جدید UPVC که هم به صورت تک لایه و هم به شکل دو لایه کاربرد دارند و در ضخامت ها و رنگ های گوناگون عرضه می شوند، به عنوان پوشش سقف شیب دار، سقف قوس دار، دیوارها و سایر مصارف ساختمانی عرضه می شوند. این پوشش ها ورق های پلی روف نام دارند. برای آشنایی با ورق های پلی روف و انواع آن ها با پویانو همراه باشید.

آشنایی با ورق های پلی روف برای پشت بام

انواع ورق پلی روف

ورق های پلی روف در سه دسته تولید و عرضه می شوند :

ورق های پلی روف تک لایه و تک رنگ

این ورق ها یک لایه UPVC دارند و بدون استفاده از پیگمن رنگی و به رنگ شیری ساخته می شوند. به کار بردن این ورق ها برای پروژه هایی که هزینه آن ها باید کم باشد، مناسب است.

ورق های پلی روف تک لایه و دارای تنوع رنگ

این دسته از ورق ها نیز یک لایه UPVC داشته و تفاوت آن ها با دسته قبلی در این است که برای ایجاد تنوع رنگی در آن ها از پیگمنت های رنگی و افزودنی های آنتی UV استفاده می شود. لازم به ذکر است که این ورق ها مات هستند.

ورق های پلی روف دولایه با روکش PMMA

این ورق ها برخلاف دو نوع قبلی، دو لایه ای هستند. لایه اول این ورق ها UPVC می باشد و لایه دومشان همان روکش PMMA است. این روکش که نام کاملش پلی متیل متا اکریلات است، جزو سخت ترین و با استحکام ترین پلیمرهاست و به خاطر ایجاد یک لایه براق، ورق را در برابر شرایط مختلف آب و هوایی مقاوم می سازد. این روکش در برابر اشعه UV نیز مقاوم است. به کار بردن این رزین در نقش لایه آخر باعث افزایش ویژگی خود شستشویی ورق می شود.

ورق های پلی روف دولایه با روکش PMMA

ورق های پلی روف تک لایه و دارای تنوع رنگ

سرعت نصب این ورق ها بالاست.

آشنایی با ورق های پلی روف دو لایه

آشنایی با ورق های پلی روف دو لایه

ورق های پلی روف دو لایه به خاطر پوشش خود که با فرمولاسیون به خصوصی بومی سازی شده، دوام و عمر بالاتری نسبت به دیگر ورق ها دارند. خصوصیات منحصر به فرد این ورق ها به شرح زیر هستند:

  • ورق های دولایه، براق هستند و درخشندگی خاصی نسبت به ورق های تک لایه که مات هستند، دارند.
  • این ورق ها مقاومت قابل توجهی در برابر خراشیدگی از خود نشان می دهند.
  • امکان ساخت این ورق ها با دو روکش وجود دارد، به شکلی که هر روکش، رنگ مخصوص به خود را دارا باشد. رنگ لایه زیرین نیز بسته به نظر مشتری می تواند هر چیزی باشد.
  • برخی از گزینه های این ورق ها قیمت کم تری دارند و نسبت به ورق های گالوانیزه، مقرون به صرفه تر هستند. این ویژگی ورق های دو لایه باعث می شود این ورق ها امتیازی ویژه داشته باشند.
  • ورق های دو لایه نیازی به عایق کاری حرارتی و برودتی ندارند.
  • این ورق ها قابلیت ساخت در طول های بلند و سفارشی (مثلا 12 متر) را دارا هستند.
  • ورق های دو لایه، قابیلت استفاده در سازه های دارای قوس به صورت یکپارچه در برخی از گزینه ها را دارند.
  • نصب این ورق ها ساده می باشد.
  • برش زدن ورق های دو لایه راحت است.
  • عملیات زیرسازی این ورق ها هزینه زیادی ندارد.
  • سرعت نصب این ورق ها بالاست.