هفت قدم برای داشتن اتاق خوابی آرام برای استراحت

اتاق خوابی آرام

هفت قدم برای داشتن اتاق خوابی آرام برای استراحت

اتاق خوابی آرام | سبک زندگی: اگر شما هم در تلاش هستید تا خوابی آرام و بدون دغدغه در شب داشته باشید , شاید وقت آن رسیده که عادات خواب خود را تغییر دهید. از جمله دکوراسیون اتاق خواب شما. اجرای چند ترفند ساده می تواند به شما کند برای اینکه خواب بهتر و کاملتری در شب داشته باشید و روز را با نشاط بیشتری آغاز کنید:

gallery-1443219671-best-bed-for-sleep

فضای آرام تری را ایجاد کنید:

رضایت و خشنودی بیشتر از فضای شما باعث می شود که خواب بهتری داشته باشید. ممکن است شما در حال حاضر زمان کافی برای رنگ آمیزی دیوار های اتاقتان نداشته باشید ( چنانچه می خواهید این کار را انجام دهید , بهتر است از رنگ یا کاغذ دیواری در طیف رنگ آبی استفاده کنید که حس آرامش بخشی دارد) اما می توانید چند عکس از مناظر آرامش بخش و ساکت را به دیوار خود بزنید. اتاق خود را مرتب کنید , دستی به قفسه ی کتابهایتان بکشید و ریخت و پاش زیر تخت خوابتان را نظم دهید.

چراغ ها را خاموش کنید:

نه فقط چراغ خواب کنار تخت را , هر چراغ مزاحم دیگری را مثل تلویزیون , کامپیوتر و تلفن همراه  باید خاموش کنید. چراغ های روشن به ساعت بیولوژیکی بدن شما می گوید که زمان بیدار شدن است که این در چرخه ی خواب شما اختلال ایجاد می کند و باعث می شود خواب کامل و خوبی نداشته باشید. شما تنها باید به نور اجازه دهید که در طول روز و هنگام سحرگاه وارد اتاق شما شود نه در ساعت 12 شب که ممکن است یک ایمیل یا پیام دریافت کنید!

اتاق خوابی آرام ؛ اتاق خوابتان را خنک نگه دارید:

مطالعات نشان می دهد که دمای مناسب برای داشتن خوابی بدون اختلال بین 16 تا 21 درجه ی سانتی گراد است. اینکه شما در تخت خود بلرزید یا عرق کنید باعث می شود که شب ناآرامی داشته باشید. اضافه کردن کمی رطوبت به هوای اتاق هم می تواند کمک کند. میزان رطوبت ایده آل برای فضای اتاق خواب بین 30 تا 40 درصد است. پس می توانید از یک دستگاه رطوبت رسان به خصوص در ماه های سرد و خشک سال که پیش رو داریم برای تنظیم هوای اتاق خود استفاده کنید.

اتاق خواب را ساکت نگه دارید:

زمانی که ما در خواب هستیم , هنوز هم می توانیم صداهای پس زمینه را پردازش کنیم. بنابراین البته که صدای تلویزیون , صدای حرکت و بوق ماشین ها و صدای حشره ها می تواند خواب شما را به هم بریزد. اما صداهای سفید(موسیقی آرامش بخش) می تواند کمک کننده باشد. صدای محیط , سر و صدای پس زمینه مثل صدای کوبیدن درب خودرو را مسدود می کند و به شما کمک می کند که خواب بهتری داشته باشید. سری به سایت WhiteNoisePlayer بزنید. این سایت با پخش کردن اصواتی که اصطلاحاً به آنها صدای سفید یا نویز سفید گفته می‌شود به شما کمک می‌کند تا استراحت و خواب خوبی داشته باشید و صداهای مزاحم اطرافتان را نشنوید.

عطری ملایم و آرام بخش را به اتاق خواب خود اضافه کنید:

مطالعات نشان داده است که گیاه اسطوخودوس می تواند ضربان قلب , دمای پوست و فشار خون را کاهش دهد که می تواند بدن شما را در وضعیت آرام قرار دهد. حتی طبق گفته ی مجله ی بین المللی اعصاب این گیاه می تواند خلق و خوی را هم بهبود ببخشد و به شما حس خواب آلودگی بدهد. پس می توانید پیش از خواب یک شمع با عطر اسطوخودوس روشن کنید یا اینکه ملافه های خود را با شوینده ی عطر اسطوخودوس شستشو دهید.

فراهم کردن تخت خوابی راحت:

انجام این کار به نظر واضح می آید اما اغلب نادیده گرفته می شود. تشک , بالش و ملافه ی شما به شدت روی کیفیت خوابتان تاثیر می گذارند. از آنجایی که یک قانون کلی وجود ندارد و بالش و تشک برای همه یکسان کار نمی کند شما باید از طریق آزمون و خطا متوجه شوید که بهترین لوازم خواب برای شما کدام است.

رخت خواب خود را هر روز صبح مرتب کنید:

این کار می تواند کمک کند که شما خواب بهتری در شب داشته باشید! محققان دریافته اند افرادی که به طور منظم تخت خود را مرتب می کنند و به طور کلی فضای خواب تمیزتری دارند , اغلب روی خواب آن ها تاثیر گذار است و بهتر می خوابند. انجام این کار به دلایل مختلف دیگر هم خوب است.

اتاق خوابی آرام

اتاق خوابی آرام

منبع: housebeautiful

گرداوری و ترجمه در تحریریه پویانو

 

نظرات (1)

[…] مطلب مرتبط: هفت قدم برای داشتن اتاق خوابی آرام برای استراحت […]