هزینه راه اندازی و طراحی فست فود

راه اندازی و طراحی فست فود

هزینه راه اندازی و طراحی فست فود

راه اندازی و طراحی فست فود می تواند در این دوره و زمانه بسیار سودآور باشد. کافی است نگاهی به خود و اطرافیانتان بیندازید. همه ما دست کم ماهی یک بار به فست فودها می رویم یا از آن ها غذا سفارش می دهیم. بنابراین می توان گفت وارد شدن به این حرفه، سود خوبی دارد، اما به شرطی که از پس هزینه های اولیه آن بر بیایید و به اصطلاح، کارتان روی غلتک بیفتد. اگر شما نیز به راه اندازی فست فود علاقه مند هستید و می خواهید وارد این حیطه شوید، باید هزینه های راه اندازی فست فود را پیش از شروع بدانید تا بتوانید کسب و کاری موفق داشته باشید و سود خوبی به دست بیاورید. پویانو در این مطلب، شما را با هزینه های مربوط به راه اندازی و طراحی فست فود آشنا خواهد کرد. همراه ما باشید.

هزینه راه اندازی و طراحی فست فود

برآورد هزینه راه اندازی فست فود به چه صورت است؟

وقتی می خواهید یک فست فود تاسیس کنید، باید بدانید که باید کار را از کجا آغاز کنید و سرمایه خود را در چه حیطه هایی خرج نمایید. با این کار، می توان اطمینان حاصل کرد که پول در جای درستی خرج شده و به هدر نمی رود. برآورد هزینه های راه اندازی فست فود به معنی این است که شما سرمایه کافی برای تامین هزینه های ضروری فست فود در اختیار داشته باشید و بتوانید اقلام لازم و مهم را تامین کنید. با این کار، شما از ضرر کردن و شکست خود جلوگیری به عمل آورده و می توانید کسب و کار موفق را تجربه کنید.

در شروع به کار، شما باید بدانید هزینه های راه اندازی یک فست فود، شامل چه چیزهایی می شود. شما باید بدانید برای چه چیزهایی باید پول خرج کنید و چه چیزهایی در اولویت نیستند. عده زیادی از افراد به خاطر پیش بینی نکردن هزینه های لازم و عدم تفکیک صحیح هزینه های ضروری از هزینه های غیر ضروری، در میانه راه به مشکل بر خورده اند و با شکست رو به رو شده اند، اما نگران نباشید. کافی است اطلاعات کلی و مهم را کسب کنید تا دچار چنین مشکلی نشوید.

کمبود منابع مالی از مهم ترین علل شکست فست فودهای تازه تاسیس شده است. دلیل اصلی این قضیه، ناقص بودن اطلاعات افراد می باشد. وقتی شما مهم ترین هزینه های لازم برای راه اندازی فست فود را بدانید، تمرکز خود را روی آن ها گذاشته و از این طریق، احتما موفقیت خود را افزایش خواهید داد. در ادامه به شرح مهم ترین هزینه های راه اندازی فست فود خواهیم پرداخت.

برآورد هزینه راه اندازی فست فود به چه صورت است؟

هزینه های مرتبط با محل فست فود

انتخاب محل فست فود، امری است که باید به آن توجه زیادی کنید. در صورت امکان، باید بودجه زیادی را برای این کار در نظر بگیرید، زیرا اگر فست فود شما در محل خوبی قرار بگیرد، سود بیش تری خواهید برد و هزینه های صرف شده را جبران خواهید کرد. چطور؟ وقتی فست فود شما در یک منطقه پر رفت و آمد واقع باشد، در معرض دید مردم واقع می شود و مشتری های بیش تری به خود جذب خواهد کرد. حتی اگر یک مکان در منطقه ای مناسب اجاره کنید، خیلی بهتر از این است که مکانی را در بخش خلوت و پرت شهر خریداری کنید. به هر حال، پس از مدتی با کسب سود حاصل از کسب و کار خود خواهید توانست یک مکان خوب در همان بخش یا حتی جایی بهتر را مالک شوید.

در زمان عقد قرارداد برای اجاره یا رهن یک مکان، توصیه می شود قرارداد را 3 ساله در نظر بگیرید، زیرا امکان دارد پس از گذشت یک سال، صاحب مغازه از شما درخواست پول بیش تر کرده یا بخواهد از آن جا بروید. هر دوی این اتفاقات به ضرر شما تمام خواهد شد. اولی باعث می شود هزینه بیش تری بپردازید و دومی (که حتی بدتر هم هست) سبب می شود با تغییر مکان فست فود خود، عده زیادی از مشتری هایتان را از دست بدهید و مجبور شوید از اول شروع کنید.

هزینه های مرتبط با محل فست فود

هزینه های مرتبط با تجهیزات فست فود

شما برای شروع به کار در فست فود، نیازمند تجهیزات و لوازم مورد نیاز برای آماده سازی و نگهداری مواد، آشپزی و سرو غذا هستید. این بخش هم معمولا نقش مهمی در برآورد هزینه های راه اندازی فست فود دارد. معمولا فست فود ها لوازمی مثل مایکروویو، یخچال، سرخ کن، تستر، چرخ گوشت، تاپینگ پیتزا، اسلایسر، فرن، اجاق پخت برگر، همزن الکتریکی، وزنه استیک، هود، سینی مخصوص، کاتر غلتکی پیتزا، قوطی سس و ظروف را نیاز دارند.

شما باید وسایل مذکور را با توجه به بودجه ای که در اختیار دارید، خریداری کنید. طبیعتا دستگاه های خارجی و برندهای معروف، هزینه بیش تری لازم دارند، پس اگر بودجه کمی دارید، بهتر است تجهیزات خود را از برندهای ایرانی تهیه کنید که قیمتشان معقول تر است و برای شروع کار مناسب می باشند. در ضمن می توانید همان دستگاه های خارجی را به صورت دست دوم خریداری کنید، اما از سالم بودن آن ها اطمینان حاصل کنید تا بعدا به خاطر تعمیر یا تعویض آن ها مجبور به صرفه هزینه مجدد نشوید.

شما باید در کنار هزینه لازم برای خرید لوازم آشپزخانه، مقداری از بودجه خود را نیز برای خرید میز و صندلی و دیگر وسایل فست فود خود کنار بگذارید. تقریبا همه فست فودها محلی برای نشستن مشتری ها دارند، زیرا خیلی از افراد مایل هستند غذایشان را در محیط فست فود میل کنند. برای خرید میز و صندلی هم می توانید به سراغ گزینه های دست دوم بروید، اما مطمئن شوید که ظاهرشان سالم و شیک باشد.

هزینه های مرتبط با تجهیزات فست فود

هزینه طراحی داخلی فست فود

زیبایی فست فود شما نقش مهمی در جلب مشتری دارد و جلب مشتری نیز سبب سودآوری بیش تر می شود. دکوراسیون داخلی فست فود شما باید آن قدر جذاب باشد که افراد را از کوچه و خیابان به داخل بکشاند. استفاده از وسایل دکوری زیبا باعث می شود فضای فست فود شما زیبا و دلنشین به نظر برسد. مشتری ها از غذا خوردن در چنین فضایی لذت می برند، پس همه تمرکز خود را روی کیفیت غذا نگذارید و دکوراسیون داخلی را هم در نظر بگیرید.

طبیعتا پرداختن به طراحی داخلی فست فود برای شما هزینه خواهد داشت. اگر بخشی از آشپزخانه یا سالن فست فود شما نیاز به تعمیر داشته باشد، باید ابتدا به آن بپردازید. ظاهر سالن فست فود از آشپزخانه آن مهم تر است، زیرا معمولا مشتری ها آشپزخانه را نمی بینند، اما سالن به طور کامل در معرض دیده آن هاست. چیزی که در طراحی داخلی آشپزخانه اهمیت دارد، عملکرد است.

آشپزخانه فست فود شما باید به گونه ای طراحی شود که همه لوازم به راحتی در دسترس پرسنل قرار بگیرند. فست فودها باید غذای سفارش داده شده را با سرعت و کیفیت بالا به مشتری تحویل دهند. بنابراین دسترسی ها خیلی مهم است. وقتی طراحی داخلی آشپزخانه به درستی انجام شد، وقت رسیدگی به دکوراسیون سالن است.

سالن فست فود شما باید زیبا و جذاب باشد. سعی کنید از رنگ های اشتها آور استفاده کنید تا اشتهای مشتریان را تحریک کنید. اگر امکان استفاده از دیوارکوب ها و کاغذ دیواری را ندارید، بهتر است از رنگ استفاده کنید. متریال هایی با قیمت کم تر و ظاهر مناسب هم هستند که می توانید به کمک آن ها دکوراسیونی مناسب ایجاد کنید. اگر می خواهید هزینه طراحی داخلی زیاد نشود به طراح بگویید بودجه تان محدود است. اگر بودجه تان به قدری محدود است که نمی توانید یک طراح استخدام کنید، سعی کنید نمونه های موفق فست فود در سراسر دنیا را ببینید و از ایده های آن ها کمک بگیرید تا طرح خوبی برای فست فودتان تهیه و اجرا کنید.

هزینه طراحی داخلی فست فود

هزینه های مرتبط با منوی فست فود

آیا تهیه و تنظیم منو هم برای شما هزینه در پی دارد؟ مسلما تنظیم خود منو، چاپ و تهیه آن هزینه دارد، اما منظور ما از هزینه های مرتبط با منوی فست فود، این نیست. شما در نقش مدیر فست فود، باید بدانید هر کدام از آیتم های منوی فست فودتان چه هزینه ای دارند. برای مثال، اگر می خواهید پیتزای ایتالیایی درست کنید، باید ببینید هزینه مواد اولیه آن چقدر است.

اگر خلاق و مبتکر باشید و از یک آشپز خبره استفاده کنید، می توانید با حداقل هزینه و ارزان ترین مواد اولیه نیز غذاهای خوشمزه ای درست کنید. به طور کلی، هزینه های مرتبط با منو، شامل هزینه موادی می شود که باید از تامین کننده بگیرید. اگر یک تامین کننده منصف پیدا کنید، قادر خواهید بود با هزینه ای معقول، اقلام مورد نیاز را تامین نمایید.

اگر در ابتدای کار، سرمایه زیادی ندارید، بهتر است آیتم های منو را محدود کرده و سعی کنید همان ها را با کیفیت خوب ارائه دهید. این کار، خیلی بهتر از ارائه آیتم های متنوع با کیفیت پایین است.

هزینه های مرتبط با منوی فست فود

هزینه پرسنل فست فود

شما باید هزینه پرسنل فست فود را نیز در نظر داشته باشید. شما باید برای راه اندازی فست فود خود نیرو استخدام کنید. استخدام نیرو به چاپ و پخش کردن آگهی نیاز دارد. پس از جذب نیرو هم باید دستمزد ماهیانه پرداخت کنید. در ضمن، اگر نیروهای شما متخصص باشند، دستمزد بیش تری نیز خواهند خواست. با این حال، پیشنهاد می شود نیروهای ماهر را به کار بگیرید، زیرا در دراز مدت، سود بیش تری عاید شما خواهند کرد.

هزینه پرسنل فست فود

هزینه دلیوری در راه اندازی و طراحی فست فود

فست فودها معمولا بخشی نیز تحت عنوان دلیوری دارند. کار دلیوری، این است که سفارشات مشتریان را به دست آن ها برساند. شما باید هزینه لازم برای راه اندازی پیک فست فود خود را نیز در نظر داشته باشید. در ضمن، باید به بسته  بندی مناسب غذاها نیز توجه کنید و اقلام مورد نیاز برای این کار را تهیه نمایید.

هزینه دلیوری فست فود

هزینه اخذ پروانه فست فود

شما برای تاسیس فست فود خود به مجوز نیاز دارید. بسیاری از افراد، هزینه های مربوط به اخذ پروانه فست فود را نادیده می گیرند یا اصلا از آن اطلاعی ندارند. درست است که اخذ مجوز برای شما هزینه چندان زیادی به همراه ندارد، اما به هر حال، باید آن را هم در هزینه های کلی راه اندازی فست فود لحاظ کنید. شما باید برای اخذ مجوز به اتحادیه اغذیه فروشان محل زندگیتان رجوع کرده و پرونده تشکیل دهید.

هزینه اخذ پروانه فست فود

هزینه بازاریابی و تبلیغات فست فود

تبلیغات و بازاریابی فست فود نیز به هزینه نیازمند است. این بخش مهمی از کار راه اندازی است، زیرا مشتری ها از این طریق، فست فود شما را شناخته و به آن جذب می شوند.

در ابتدای کار، برای این که متحمل هزینه های سنگین نشوید، بهتر است از شبکه های اجتماعی برای تبلیغات استفاده کنید. برخی از کانال ها و پیج ها در ازای گرفتن هزینه اندکی، فست فود شما را به دنبال کننده های خود معرفی می کنند. پس از این که کارتان راه افتاد، می توانید از چاپ بروشور تبلیغاتی، چاپ بنر و بیلبورد نیز در کنار تبلیغ از طریق شبکه های اجتماعی بهره بگیرید.

اگر واقعا نمی توانید از پس این هزینه ها بر بیایید از دوستان و آشنایان خود بخواهید فست فود شما را به افرادی که می شناسند، معرفی کنند. بعد از این که اولین مشتری های خود را پیدا کردید، می توانید از آن ها نیز بخواهید فست فود شما را به بقیه معرفی کنند. البته باید در ازای این کار به آن ها پیشنهادی بدهید که تشویقشان کند. برای مثال، می توانید بگویید که با جلب مشتری می توانند یک روز مهمان شما باشند. شاید شما هزینه این یک مرتبه صرف غذا را خودتان متحمل شوید، اما این ترفند به جذب مشتری های بیش تر کمک می کند و در دراز مدت به شما نتیجه خوبی نشان می دهد.

در ادامه می توانید تصاویری از چیدمان مبلمان فست فودهای مختلف مشاهده نمایید.

هزینه بازاریابی و تبلیغات فست فود

هزینه بازاریابی و تبلیغات فست فود

هزینه طراحی فست فود

هزینه طراحی فست فود

هزینه طراحی فست فود

هزینه طراحی فست فود

دکوراسیون داخلی فست فود

دکوراسیون داخلی فست فود مدرن

دکوراسیون داخلی فست فود مدرن

دکوراسیون داخلی فست فود مدرن

دکوراسیون داخلی فست فود مدرن

دکوراسیون داخلی فست فود مدرن

دکوراسیون داخلی فست فود مدرن

 

راه اندازی و طراحی فست فود

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو / اکبری