هتل Finolhu با سیستم تامین انرژی تماما خورشیدی

هتل Finolhu با سیستم تامین انرژی تماما خورشیدی

هتل Finolhu با سیستم تامین انرژی تماما خورشیدی

پروژه: هتل Finolhu

معمار: YYA

موقعیت: مالدیو

سال ساخت: 2015

هتل Finolhu
هتل Finolhu

معماری پایدار: اولین هتل پنج ستاره در مالدیو با سیستم تامین انرژی تماما خورشیدی به تازگی برای ورود مهمانان بازگشایی شده است. مالدیو دارای کمترین متوسط سطح زمین نسبت به کشورهای دیگر است که باعث به وجود آمدن زیباترین سواحل جهان در این منطقه شده است. به علاوه باعث می شود که مالدیوی ها بسیار به اثرات افزایش سطح دریا حساس شوند. گنجایش کاهش جهانی میزان co2 در درجه ی اول با تعدادی جنبش اقتصادی بزرگ باشد , اما دستیابی به کربن در این جزیره ی کوچک باید برای توسعه ی پایدار در کشور های بزرگتر الهام بخش باشد. ممکن است هیچ جای بهتری در جهان برای به نمایش گذاشتن گذاشتن تفریحگاه های پایدار از هتل لوکس Finolhu وجود نداشته باشد.

هتل Finolhu
هتل Finolhu
هتل Finolhu
هتل Finolhu

این تفریگاه با سه روز جشنواره به همراه برنامه های گوناگون به روی عموم بازگشایی شد. کارفرمای پروژه در این مراسم گفت که این جزیره در ابتدا ساحلی شنی با درختان نارگیل بود. ما می خواستیم کاری متفاوت و پایدار انجام دهیم. من اعتقاد دارم که انرژی های تجدید پذیر فقط برای آینده ی صنعت توریسم نیست بلکه باید برای همه ی صنایع دیگر نیز اتفاق بیفتد.

هتل Finolhu
هتل Finolhu

طراحی شده توسط شرکت معماری اساسا نیویورکی , یوجی یامازاکی , در همکاری با یک شرکت طراحی بومی  و شرکت مهندسی ایتالیایی T & D فن آوری های آب ؛ این تفرجگاه در جزیره می تواند سالانه بیش از 100 مهمان را در خود جای دهد. مهمانان می توانند در این هتل استراحت کنند و از خورشید استوایی لذت ببرند و همچنین می توانند مشاهده کنند که چگونه انرژی خورشیدی برای خدمت به جزیره جمع آوری شده است. تخمین زده شده است که بیش از 67 هزار فوت مربع از پانل های خورشیدی و یک باتری ذخیره سازب با امکان تولید برق به طور متوسط 1 مگا وات در یک روز آفتابی برای خدمت رسانی به یکصد مهمان و یک صد نفر از کارکنان مهمانسرا در هر زمانی , استفاده شده است.

 

مطالب پیشنهادی:

هتل ییلاقی در کاستاریکا

هتل اکسیس فرودگاه امام خمینی

 

منبع: archdaily

گرداوری و ترجمه در تحریریه پویانو |نبیلو

نظرات (1)

جالب بود مرسی