هتل اسپیناس پالاس : لاکچری این بار به سبک ذوق و هنر ایرانی!

هتل اسپیناس پالاس : لاکچری این بار به سبک ذوق و هنر ایرانی!

هتل اسپیناس پالاس در دی ماه سال ۱۳۹۴ به عنوان بزرگ ترین هتل کشور در شهر تهران افتتاح شد. این هتل لوکس در منطقه ۲، محدوده سعادت آباد قرار گرفته و چشم اندازی فوق العاده از شهر تهران دارد. اسپیناس پالاس، یعنی قصری که در یک منطقه خوش آب و هوا واقع شده است. بنابراین احتمالا متوجه رویایی بودن این هتل شده اید! در طراحی این هتل، نکته ای که بسیار حائز اهمیت بوده، تطابق داشتن با آخرین تکنولوژی های نوین در ارائه خدمات است. اگر مایل هستید با این هتل متمایز و لاکچری که با ذوق و هنر کشورمان ایران طراحی شده، بیش تر آشنا شوید، تا پایان این مطلب با پویانو همراه باشید.

هتل اسپیناس پالاس : لاکچری این بار به سبک ذوق و هنر ایرانی!

مشخصات

موقعیت: تهران، ایران

آدرس: بزرگراه یادگار امام، سعادت آباد

شروع ساخت: اردیبهشت ۱۳۹۰

سال افتتاح: ۷ دی ۱۳۹۴

مالک:گروه هتل‌های بین‌المللی اسپیناس

تعداد اتاق: ۴۰۰

تعداد رستوران‌: ۳

تعداد طبقه: ۲۰

مساحت کل: ۷۵ هزار متر مربع

مجموعه هتل های اسپیناس ، از شعار تا واقعیت

مجموعه هتل های اسپیناس ، از شعار تا واقعیت

“فراتر از انتظار” شعار گروهی از هتل‌های ایرانی است که با نام اسپیناس شناخته شده اند. ساخت این مجموعه هتل به کمک سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و با یک رویکرد نو در حوزه توریسم و هتلداری آغاز گشت و تا افتتاح هتل اسپیناس پالاس تهران ادامه پیدا کرد.

مجموعه هتل های اسپیناس، شامل 3 شعبه می باشد:

  • نخستین شعبه این هتل ها، هتل 4 ستاره اسپیناس آستارا می باشد. این هتل در سال 1378 افتتاح شد.
  • دومین شعبه از مجموعه، هتل 5 ستاره اسپیناس خلیج فارس تهران می باشد. گشایش این هتل در سال 1389 صورت گرفت. جالب است بدانید که نام دیگر این هتل، اسپیناس بلوار است. این هتل مجلل و باشکوه، اولین هتلی می باشد که پس از پیروزی انقلاب در تهران ساخته شده است.
  • سومین و جدیدترین هتل در این مجموعه، هتل اسپیناس پالاس می باشد که در سعادت‌آباد تهران قرار دارد. گشایش این هتل بزرگ در سال 1394 صورت گرفته است.

هتل اسپیناس پالاس یک هتل معمولی نیست!

هتل اسپیناس پالاس یک هتل معمولی نیست!

ماریو کاندیش آلمانی که صاحب امتیاز و مدیر کل مجموعه اسپیناس می باشد، از رشته مدیریت هتلداری و MBA در دانشگاه هاروارد فارغ التحصیل شده است. وی در همین حیطه هتلداری، مدارک معتبری از دانشگاه‌های فرانسه و انگلیس دارد که از مهم‌ ترین و بارزترین آن ها می توان به مدرک مدیریت هتلداری جهانی امریکا اشاره نمود.

کاندیش اعتقاد دارد که تصورات پیشین دنیا در مورد ایران، اکنون در حال تغییر و تحول است و این می تواند به معنای رشد بازار توریسم و پیشرفت آن باشد که خود نتیجه ای چون رونق هتلداری در این کشور به دنبال دارد. از نظر او هتلداری، صنعت و حرفه‌ای است که روز به روز در ایران پیشرفت می کند. کاندیش معتقد است که زیاد بودن تعدد قوم و قبیله ‌ها و فرهنگ‌ های مختلف در ایران، نکته ای است که ممکن است یک چالش در این صنعت ایجاد کند، آن هم در سطح جهانی، که البته با ساخت مجموعه اسپیناس، کلیه این چالش‌ ها برطرف شده اند.

از نظر او یکی از دلایلی که باعث انتخاب این هتل از جانب سران و دولتمردان کشور های دیگر می شود، فضا، معماری و کیفیت فوق العاده آن است. از طرفی همکاری با برندهای مطرح داخلی، در کنار این که موجب شناخته شدن و مطرح شدن آن در کشور می گردد، زمینه را جهت رخ دادن همین اتفاق تاثیرگذار در عرصه بین المللی نیز فراهم سازی می نماید.

علی اصغر امیری، که سازنده، کارآفرین و مالک این هتل است، متولد یزد می باشد. وی کار حرفه‌ای خود را از سال 1377 شروع کرده است و تا امروز، پروژه‌های موفق و معروف بسیاری را به انجام رسانده است. از میان مشهورترین و شاخص‌ترین این پروژه ها می توان به همین مجموعه اسپیناس و مجتمع مسکونی سروستان امیران، واقع در زعفرانیه تهران اشاره نمود. علی اصغر امیری با راه اندازی مجموعه اسپیناس، اکنون از 10 هتلدار بزرگ ایران به شمار می رود.

می توان علت موفقیت او را در جمله معروفش جستجو کرد: “همان گونه که نیاکان ما ساختند و به میراث گذاشتند، ما هم می‌توانیم برای آیندگان، یک بنای استوار خلق کنیم و تلاش خود را برای ساخت ایرانی که تاریخ و تمدنی به بلندای آفتاب دارد، بگذاریم”. نوآوری، زیبایی و هنر اصیل ایرانی از جمله خصوصیات مشهود در مجموعه کارهای او هستند.

معماری هتل اسپیناس پالاس

معماری هتل اسپیناس پالاس

اسپیناس پالاس، سومین هتل از مجموعه اسپیناس است که پیش تر اسپیناس بهرود نام داشته است. این هتل 5 ستاره، بزرگ‌ترین هتل ایران است. آغاز ساخت اسپیناس پالاس که 75 هزار متر مربع زیر بنا دارد، در ارتفاعات شمال غربی تهران و در سعادت‌آباد، در سال 1390 رقم خورد. ساخت این هتل در سال 1394 به پایان رسید.

معماری لوکس اسپیناس پالاس، الهامی است از معماری اصیل ایرانی که با بهره گیری از نمادها، سمبل‌ها و به طور خلاصه، ذوق و هنر ایرانی در کنار بهره گیری از معماری غربی و با کمک گرفتن از بهترین و مرغوب ‌ترین مصالح و تجهیزات ساختمانی شک گرفته است. همین معماری اسپیناس پالاس است که آن را به مدرن‌ترین و مجهزترین بنای تهران بدل ساخته است.

همان طور که پیش تر نیز اشاره شد، کمک گرفتن از برندهای مطرح داخلی در این هتل، رمز موفقیت در راستای معرفی هتل در سطح جهان بوده؛ ولی محدودیت‌های داخلی سبب شده اند که برخی از تجهیزات مورد نیاز از کشورهای پیشرفته تری مانند آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و ترکیه وارد شوند تا به این شکل، هتل مذکور مطابق بالاترین استانداردهای روز اجرا شود.

لابی بسیار گسترده و مجلل این هتل، نخستین چیزی است که در بدو ورود به آن خودنمایی می‌کند. اسپیناس پالاس که یک هتل 21 طبقه است، 700 واحد اقامتی دارد که طراحی 400 مورد از آن ها به شکل اتاق ها و سوئیت‌های لوکس و منحصر به فرد صورت گرفته است. این واحدهای اقامتی از آخرین و جدیدترین فناوری ها مثل سیستم‌ کنترل دما، تهویه مطبوع مرکزی، امکانات صوتی و تصویری ویژه، تلویزیون ال سی دی، اینترنت وایرلس ، دسترسی به شبکه‌های ماهواره‌ای خبری و تلفن برخوردار می باشند.

متراژ سوئیت‌های هتل اسپیناس پالاس بین 130 تا 700 متر مربع است. 56 مورد از این سوئیت ها با نام سوئیت پرزیدنتال شناخته می شوند. این سوئیت ها در طبقات بالایی هتل واقع هستند و به طور معمول، توسط سران دولت‌ها یا روسای شرکت‌ها رزرو می‌شوند. سوئیت‌های مذکور که 700 متر متراژ دارند، یک پذیرایی بزرگ، چندین اتاق مجزا و چندین سرویس بهداشتی و حمام را در بر می گیرند.

اتاق‌های اسپیناس پالاس

فضای اتاق‌ها و سوئیت های این هتل که با دکوراسیون منحصر به فرد شکل گرفته و تلفیقی از هنر و معماری سنتی و مدرن است فضایی آرامش بخش و دلپذیر برای توریست ‌ها ایجاد نموده است. اتاق‌ های خانوادگی و سوئیت ها که فضای راحتی دارند، شرایط اقامت گروهی را برای افرادی که به شکل دسته جمعی سفر می‌کنند، فراهم آورده است.

تجهیزات اسپیناس پالاس

تجهیزات اسپیناس پالاس

کلیه اتاق‌ها اینترنت پر سرعت، میز کار، سیستم تهویه مطبوع، یخچال و مینی بار، صندوق امانات و سرویس چای و قهوه و پیک آپ رایگان دارند. با توجه به نوع اتاق، تلویزیون در اندازه های مختلف وجود دارد که دارای کانال‌های تلویزیونی بین المللی هستند. برخی از سوئیت‌ ها تجهیزات ورزشی مختلفی مثل صندلی و تخت ماساژ، تردمیل و جکوزی با چشم انداز رشته کوه البرز را نیز دارا هستند.

سالن‌های اسپیناس پالاس

سالن‌های اسپیناس پالاس

در این هتل، یک سری اتاق، سالن و دفتر کار برای مدیران و افرادی که اهداف افتصادی دارند، در نظر گرفته شده است. اسپیناس پالاس در جهت رسیدگی به مراسم رسمی، سمینار ها، کنفرانس ‌ها، جشن‌ ها و نمایشگاه‌ ها از بهترین تجهیزات برخوردار است. تالار امیران 1 و 2، تالار پارسه 1 و 2 و تالار ایوان، برخی از 12 سالن آمفی تئاتر این مجموعه اقامتی هستند که ظرفیتی بین 50 تا 1200 نفر دارند. در کنار این سالن ‌ها، یک سالن کنسرت نیز موجود است که 2500 نفر ظرفیت دارد. از دیگر امکانات رفاهی اسپیناس پالاس می‌توان به مراکز خرید، گالری  ‌ها، آرایشگاه، سالن‌های ورزشی و پارکینگی اشاره کرد که ظرفیت آن معادل 500 خودرو می باشد.

در نهایت با توجه به امکانات مذکور و معماری بی نظیر این مجموعه، همان طور که خودتان متوجه شده اید، اسپیناس پالاس، یک هتل معمولی نیست و شعار “فراتر از انتظار” می تواند با وجود چنین مجموعه ای واقعیت داشته باشد.

در ادامه می توانید از سایر تصاویر این هتل دیدن نمایید.

هتل اسپینانس پالاس

هتل اسپینانس پالاس

هتل اسپینانس پالاس

هتل اسپینانس پالاس

هتل اسپینانس پالاس

 

 

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو / اکبری