دکوراسیون هتل آپارتمان کلبه بامبو BAMBOO LODGE / گروه معماری کیو ای دی

دکوراسیون هتل آپارتمان کلبه بامبو BAMBOO LODGE / گروه معماری کیو ای دی

در دکوراسیون هتل آپارتمان کلبه بامبو BAMBOO LODGE / گروه معماری کیو ای دی : با توجه به شرح متن ارائه شده توسط معماران متوجه می شویم که :  ییبین یکی از اولین و قدیمی ترین شهرهای منتهی الیه رودخانه یانگ تسه است و “بو” ، “رونگژو” و “ژوژو” نامیده می شود که به عنوان ایالت رونگ باستانی نیمه غربی جنوب غربی شناخته می شود. منبع همه چیز ریشه در ایده اولیه آن دارد ، به همین صورت ایده اولیه  لژ خانوادگی بامبو شماره 10 چوب بامبو می باشد که آغاز کننده همه چیز است . با پویانو همراه باشید تا نگاهی به روند طراحی این هتل آپارتمان شیک با رویکرد طبیعی گریانه باشیم :

طبق گفته های طراح در طراحی هتل آپارتمان کلبه بامبو BAMBOO LODGE : فلسفه طراحی من طبیعی ، با رویکرد سبک روستیک و روستایی و سازگار با محیط زیست است ، بنابراین سعی خواهم کرد طبیعت را از بین نبرم بلکه به طبیعت احترام بگذارم ، به همین دلیل مواد طبیعی را دوست دارم. من هنوز اعتقاد به یک فکر ، یک فضا ، یک جهان را دارم.

“من می خواهم برای بیان مفهوم فضا” پوستی “بسازم ، اما دکوراسیون مربوط به آگاهی مغز برای تفاوت در قسمتهای خاص هر فضا مانند کفها ، دیوارها و سقف ها است و اغلب اینرسی ماده مربوطه انتخاب می شود با هدف تمیز و مرتب کردن هر قسمت برای نشان دادن این که این نتیجه تفکر است. با این حال ، این نوع تزئینات برای پوشاندن هسته مرده  است ، که برعکس ، آن را سفت و سخت و غیر طبیعی می کند. بنابراین ، من می خواهم خودم را از این مسئله آزاد کنم و پوست را دوباره بسازم ، همانطور که از نظر حیوانات یا گیاهان ، که به نظر من طبیعی ، باز و نرم است.

من بامبو را به صورت ورق ، نوار و بشقاب فرآوری می کنم ، پس از آن ، بامبو در دمای بالا پخته می شود و در آب آهک خیس می خورد ، سپس باید آن را به طور طبیعی در سایه خشک کرد تا به اثر جلوگیری از حشرات ، ضد عفونی کننده و ضد کپک برسد . علاوه بر این ، با توجه به درمان مقاوم در برابر شعله ، من سعی می کنم برای دستیابی به اثر حفاظت از محیط زیست از رنگ استفاده نکنم.

من قصد دارم فضای خود را فقط از طریق بافت های مختلف بامبو بیان و ایجاد کنم و ارتباط آن را با مخاطب به وجود بیاورم.

فضای داخلی اتاق از نوارهای بامبو ساخته شده است و پوست های بامبو مانند بلوک های ساختمانی ، بامبو بافی قوس دار است و پوست منحصر به فرد هر فضا را تشکیل می دهد. قسمت بالای راهرو با بامبو اصلی ساخته شده است که مانند عبور از تونل زمان جنگل بامبو است. مدل سازی بامبو از پله های سالن و سایه ریختن بامبو بر روی دیوار به کمک نور و ایجاد تصویری مانند نور خورشید از میان برگ های بامبو در جنگل بامبو را به تصویر می کشد.

به نظر می رسد کل طراحی داخلی هتل  یک طراحی محصول بامبو است که مطمئناً روش جدیدی برای استفاده از بامبو است. امیدوارم به این وسیله یک راه حل جدید برای بامبو پیدا کنم ، نوعی ماده طبیعی ، سازگار با محیط زیست و تجدید پذیر.

در دکوراسیون هتل آپارتمان طراحی این لژ بامبو بسیار مدرن است ، اما در پشت آن ، آنچه می خواهم منتقل کنم درک و پایبندی من به فرهنگ سنتی چین است. در یک کلام ، ما باید به تاریخ احترام بگذاریم و به طبیعت برگردیم.

مشخصات پروژه دکوراسیون هتل آپارتمان :

کاربری پروژه : هتل و محل اقامت

سایت پروژه : ییبین ، چین

طراحان پروژه : گروه معماری کیو ای دی QAD

مساحت پروژه : 1150 متر مربع

سال ساخت پروژه : 2018

 

دکوراسیون هتل آپارتمان

منبع : ARCHDAILY

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو | المیرا قرابیگلو