ایجاد هارمونی میان اکسسوار ها

ایجاد هارمونی میان اکسسوار ها

ایجاد هارمونی میان اکسسوار ها

طراحی داخلی دارای جزئیات بسیار فراوانی است و عوامل بسیار تاثیر گذاری در آن وجود دارند. یکی از مهم ترین عناصر در طراحی داخلی که به آن شخصیت و زیبایی می بخشد، اکسسوار ها و لوازم دکوراتیو هستند. هارمونی میان اکسسوار ها هم می توانند کاربردی باشند و هم تزئینی؛ اما موضوعی که در مورد استفاده از این عناصر وجود دارد این است که معمولاً یا بیش از اندازه از آن ها استفاده شده و یا به قدری کم و اندک به کار برده می شوند که حتی حضور آن ها احساس نمی شود.

در حالی که به کار بردن اکسسوار ها نیز مانند هر موضوع دیگری در طراحی داخلی، دارای نکات کلیدی بسیاری است. در واقع زمانی که بتوانید هارمونی میان اکسسوار ها را کشف کنید، می توانید طراحی داخلی ای زیبا و قابل توجه را به نمایش بگذارید. برای این که با نکات کلیدی در کاربرد اکسسوار ها بیشتر آشنا شوید با پویانو همراه باشید:

ایجاد هارمونی میان اکسسوار ها

به هیچ عنوان تمام فضا های خالی موجود در خانه را با اکسسوار ها پر نکنید. این بزرگ ترین اشتباهی است که در زمینه کاربرد اکسسوار ها و لوازم تزئینی می توانید انجام دهید. هم چنین به جای این که اکسسوار ها را به صورت پراکنده در نقاط مختلف خانه به کار ببرید، تعداد بیشتر آن ها را به شکل یک گروه در آورده و در کنار یکدیگر به نمایش بگذارید. با این روش به فضایی بسیار زیبا تر و قابل توجه تر دست پیدا کرده و اکسسوار ها را نیز جلوه بیشتری خواهند یافت.

به هیچ عنوان تمام فضا های خالی موجود در خانه را با اکسسوار ها پر نکنید

گلدان ها، کوزه ها، مجسمه ها و یا اکسسوار ها و لوازم تزئينی دیگر را با ابعاد و ارتفاع های مختلف در کنار یکدیگر قرار دهید. برای مثال از سه اندازه متفاوت از یک قاب عکس در ابعاد بزرگ، متوسط و کوچک در کنار یکدیگر استفاده کنید. این روش جلوه بسیار زیبا تری از سه قاب عکس هم اندازه ایجاد خواهد کرد. زمانی که می‌خواهید اکسسوار های متفاوت را در کنار یکدیگر قرار دهید، اگر آن ها دارای ابعاد و ارتفاع متفاوتی باشند، تحرک و جلوه بیشتری به مکان خواهند بخشید.

گلدان ها، کوزه ها، مجسمه ها و یا اکسسوار ها و لوازم تزئينی دیگر را با ابعاد و ارتفاع های مختلف در کنار یکدیگر قرار دهید

زمانی که می خواهید قاب عکس ها را به صورت یک ترکیب بندی به کار ببرید، بهتر است که از یک رنگ واحد برای قاب آن ها استفاده کرده و در مورد عکس ها نیز همین روش را به کار ببرید. برای مثال می‌تواند تمام عکس ها به صورت سیاه و سفید و یا تمام آن ها به صورت رنگی باشند. این امر باعث می‌شود که یک کلیت در ترکیب بندی عکس ها ایجاد شود.

بهتر است که از یک رنگ واحد برای قاب آن ها استفاده کرده

زمانی که می خواهید یک مکان را با استفاده از اکسسوار ها تزیین کنید، کار را همیشه با لوازم و وسیله های بزرگ تر آغاز کنید. یعنی ابتدا بزرگ ترین اکسسوار را قرار داده و سپس لوازم تزیینی کوچک تر را در اطراف آن چیدمان کنید. هم چنین هر بار که هر وسیله ای را به این ترکیب بندی اضافه می کنید چند قدم عقب رفته و به ترکیب بندی ایجاد شده نگاه کنید. با این روش می توانید یک چیدمان مناسب برای اکسسوار ها ایجاد کنید.

کار را همیشه با لوازم و وسیله های بزرگ تر آغاز کنید

از کپی کردن و الهام گرفتن نترسید! اگر به یک ترکیب بندی و چیدمانی که در یک مجله دکوراسیون مشاهده می کنید و بسیار باب میل و سلیقه شما است علاقه دارید، می توانید با اکسسوار ها و لوازم موجود در خانه عیناً همان چیدمان را ایجاد کنید. عکس هایی که در مجلات طراحی داخلی ارائه می شوند، توسط افراد و دکوراتور های حرفه‌ای چیدمان شده اند و به همین دلیل یک ترکیب بندی مناسب و یک الگوی درست برای شما به شمار می روند. در نتیجه الهام گرفتن از آن ها به شما کمک شایانی خواهد کرد.

از کپی کردن و الهام گرفتن نترسید

لوازم دکوری مشابه و اکسسوارهای کوچک دکوراتیو را به صورت یک دسته بندی و در یک مکان به نمایش بگذارید. با این روش اکسسوار ها جلوه بسیار بیشتری نسبت به زمانی که به صورت تکی مورد استفاده قرار بگیرند خواهند یافت. برای مثال اگر مجموعه ای از مجسمه های کوچک فرشته دارید آن ها را بر روی یک شلف دیواری و در راستای خط دید قرار داده و همه آن ها را در کنار یکدیگر به نمایش بگذارید.

لوازم دکوری مشابه و اکسسوارهای کوچک دکوراتیو را به صورت یک دسته بندی و در یک مکان به نمایش بگذارید

می توانید با استفاده از اکسسوار ها یک نقطه کانونی در طراحی مکان ایجاد کنید و برای این منظور همان طور که گفته شد بزرگ ‌ترین اکسسوار را در وسط قرار داده و اشیاء کوچک تر را در اطراف آن چیدمان کنید و سعی کنید در میان رنگ های آن یک ارتباط برقرار کنید

. برای مثال اگر یک تابلوی رنگ روغن بزرگ با رنگ های بنفش و نارنجی دارید، آن را در وسط قرار داده و در اطراف آن گلدان های تزئینی گذاشته و در داخل آن ها از گل هایی با رنگ های بنفش و نارنجی استفاده کنید. این روش هم یک کلیت ایجاد کرده و هم اکسسوار ها را به یک نقطه قابل توجه و کانونی در دکوراسیون داخلی تبدیل خواهد کرد.

می توانید با استفاده از اکسسوار ها یک نقطه کانونی در طراحی مکان ایجاد کنید

ترکیب بندی که از اکسسوار های متفاوت ایجاد کرده اید را با استفاده از یک عنصر روشنایی بخش جلوه بیشتری به آن ببخشید. به این منظور چراغ های دیواری قابل تنظیم انتخاب بسیار مناسبی به شمار می‌روند. نور پردازی بر روی اکسسوار ها هم جلوه بیشتری به آن ها بخشیده و هم فضایی دراماتیک ایجاد خواهد کرد.

با استفاده از یک عنصر روشنایی بخش جلوه بیشتری به آن ببخشید

برای ایجاد هارمونی میان اکسسوار ها تصور نکنید که مجبور هستید تمام گوشه های خانه و تمام فضای خالی موجود را با اکسسوارهای مختلف پر کنید. زیرا این گونه تنها به یک فضای شلوغ و پر هرج و مرج در طراحی داخلی دست پیدا خواهید کرد. بعد از این که اکسسوار های مورد نیاز و کافی را در طراحی اتاق قرار دادید، سایر اکسسوار های باقی مانده را در اتاق دیگر مورد استفاده قرار دهید و یا به منظور ایجاد تغییرات فصلی، آن ها را بسته بندی کرده و در جایی از آن ها محافظت کنید.

 با اکسسوار ها طراحی داخلی محیط زندگی خود را تقویت کنید.

هر وسیله‌ ای که در طراحی یک مکان به کار می ‌برید به آن مکان شخصیت می بخشد و به همین دلیل لازم است که تمام اشیا و عناصر موجود را در یک نظم و هماهنگی مورد استفاده قرار دهید.  فراموش نکنید که اکسسوار ها مکمل های طراحی داخلی هستند، نباید اولویت اول آن قرار داشته باشند… توجه داشته باشید که اکسسوار هایی که به کار می برید با سبک طراحی مکان هماهنگی داشته باشند تا شخصیت و هویت آن را آشفته نکنند.

این نکات ساده، اما کلیدی عواملی هستند که به شما کمک می کنند تا در استفاده از اکسسوار ها به یک تعادل و هارمونی مناسب دست پیدا کنید و با اکسسوار ها طراحی داخلی محیط زندگی خود را تقویت کنید. زیرا در غیر این صورت لوازم تزئينی و دکوراتیو نه تنها کمکی به دکوراسیون نخواهند کرد، بلکه آن را تضعیف کرده و جلوه نامناسبی به مکان خواهند بخشید…