نکات معماری و دکوراسیون داخلی بوتیک

نکات معماری و دکوراسیون داخلی بوتیک

نکات معماری و دکوراسیون داخلی بوتیک

نکات معماری و دکوراسیون داخلی بوتیک : طراحی فروشگاه بوتیک با فروشگاه های معمولی متفاوت است. در بوتیک‌فروشی‌ها ، محصولات پوشاک آماده عمدتاً در محصولاتی با طراحی خاص فروخته می‌شوند. این امکان برای شما وجود دارد که محصولاتی متناسب با مد روز پیدا کنید و هر فروشگاهی مخاطبان منحصر به فردی دارد.طراحی، دکوراسیون و محتوای این فروشگاه ها نیز با فروشگاه های شرکتی متفاوت است. صاحبان فروشگاه، قبل از افتتاح این تجارت؛ آنها باید تصمیم بگیرند که می خواهند چگونه به نظر برسند. باید مخاطبان هدف خود را به خوبی تجزیه و تحلیل کند.

قبل از افتتاح فروشگاه های بوتیک، بررسی رقبای خود بسیار مهم است. این یک عامل بسیار مهم است که محصولاتی که قصد فروش آنها را دارید ترجیح داده شوند و این محصولات در فروشگاه های رقیب موجود نباشند. پس از انجام این موارد، باید یک فروشگاه مناسب برای مفهوم فروشگاه بوتیک انتخاب کنید. شما باید با توجه به مخاطبان هدف خود و تعداد محصولاتی که به نمایش می گذارید تجزیه و تحلیل و انتخاب کنید.

تجربه ی مشتری در دکوراسیون داخلی بوتیک

 

امروزه مراکز خرید دیگر فقط یک هدف نیستند، زیرا مراکز خرید بیش از حد وارد زندگی ما شده اند. این اقدام با فعالیت ها و تجربیات مختلفی مانند گذراندن وقت با خانواده، تفریح، خوردن و آشامیدن عجین شده است. بنابراین، عمل خرید در حال حاضر به سفرهای کوتاه برای مشتریان تبدیل شده است، جایی که آنها تجربیات زیادی را با هم تجربه می کنند. بر اساس این عزم، ارائه تجربیات متفاوت و متنوع به مشتریان در طراحی داخلی فروشگاه، جدا از خرید، خرده فروشان را یک قدم به جلو می برد. با کمک فناوری، وادار کردن مشتریان به تعامل با محصول و ایجاد زمینه های تجربه تعاملی برای آنها، تجربه ای احساسی و منحصر به فرد را به کاربران می دهد. علاوه بر این، افزودن برخی کارکردهای جانبی به دکوراسیون داخلی فروشگاه که باعث ایجاد تنوع در این تجربه ها می شود (کافه تریا، محل فعالیت، زمین بازی کودکان، حتی فضای استراحت-انتظار و غیره) یکی از روش های موثری است که در فضای فروشگاه اثرگذار خواهد بود. ذهن کاربران این تعامل همچنین به مشتریان کمک می کند زمان بیشتری را در فروشگاه بگذرانند.

مغز انسان ترجیح می دهد اعمال و فعالیت هایی را انجام دهد که با آنها آشنا و آشنا باشد. زیرا ناشناخته همیشه شامل احساس ناراحتی و ناراحتی است. به همین دلیل، شکستن وفاداری به برند موجود مشتریان ضروری است. کاربران می خواهند دلیلی برای دور شدن از این منطقه آشنا و آشنا ببینند. بنابراین ارائه تجربه مشتری به مشتریان به اندازه ایجاد طرح های بدیع و خلاقانه در دکوراسیون داخلی فروشگاه اهمیت دارد.

طراحی نما و طراحی ویترین

 

طراحی پنجره مغازه ( ویترین بوتیک ) در معماری داخلی فروشگاه برای به دست آوردن مشتریان جدید حیاتی است. از آنجایی که مشتریان هنوز وارد فروشگاه نشده‌اند، باید تمام عناصر تجاری بصری در طراحی ویترین ترکیب شوند تا توجه آنها را جلب کرده و هویت برند را ارتقاء بخشد. این محوطه باید به عنوان یک طراحی صحنه در نظر گرفته شود و هر جزء مانند دکوراسیون، نورپردازی، تعامل بصری و محصولات در چارچوب یک مفهوم کل نگر طراحی شود.

تعامل بصری در دکوراسیون داخلی بوتیک

همه از درخواست راهنمایی از دستیاران فروش لذت نمی برند. نمایشگر، تصویر و غیره برای تعامل بصری و اطلاعات در طراحی داخلی فروشگاه استفاده می شود. عناصر فرعی راه را برای درک مشتریان از فروشگاه و تجربه خرید آنها هموار می کند. استفاده از این عناصر تعاملی به صورت یکپارچه با محصولاتی که جریان مشتری را در فروشگاه قطع نکند، نتایج موثرتری به همراه دارد. علاوه بر این، اگر معماری داخلی فروشگاه از فضای بزرگی تشکیل شده باشد، باید مسیرهای پیاده روی تعریف شده ای ایجاد شود تا مشتریان بتوانند راه های آسانی پیدا کنند و مسیر خرید کاربران را راهنمایی کنند. علاوه بر این، در حین انتظار در نوبت‌های پرداخت، می‌توان مناطقی را طراحی کرد که اطلاعات بصری اضافی و تبلیغات-تبلیغات را برای مشتریان طراحی کرد. این نواحی آخرین نکته ای هستند که در مشتریان تاثیرگذار خواهند بود.

طراحی داخلی فروشگاه بازتابی از برند شما در بخش خرده فروشی است و برای رقابت با دنیای تجارت الکترونیک اهمیت حیاتی دارد. بسیاری از شرکت‌ها اشتباه می‌کنند که کارهای دیگران را کپی می‌کنند. شناخت و درک ساختار جمعیتی مشتریان، عادات آنها و تاکتیک های فروش رقبا، اجزای اساسی ساختمانی هستند که معماری داخلی فروشگاه را شکل می دهند. از این نظر، OSO Architecture Design از سال 2007 مفاهیم بوتیک و فروشگاه های زنجیره ای را با این دیدگاه و فلسفه طراحی امضا کرده است. در ادامه به بررسی نمونه ای از طراحی های موفق فروشگاه میپردازیم :

فروشگاه های زنجیره ای EVIDEA

پروژه پیش رو طراحی فروشگاه های زنجیره ای برند Evidea است که وارد بخش خرده فروشی در دکوراسیون منزل و محصولات خانگی می شود. این یکی از داده های اصلی طراحی است که مخاطبان هدف از نظر محدوده محصول از مصرف کنندگان زن تشکیل شده است. در این راستا زبان طراحی ایجاد شده است که عمدتاً برای خانم ها جذابیت دارد و بر استفاده از رنگ تاکید دارد و فرم های منحنی و کرو خطوط معماری را ایجاد می کند.

طراحی از ورودی شروع می شود، اجناس ابری که هر کدام نشان دهنده دسته بندی های مختلف هستند و در سراسر فروشگاه پخش می شوند، با استفاده از پارچه هایی در رنگ های مختلف و فرم های منحنی، توجه را به خود جلب می کنند. به لطف این عناصر، هم اندازه فروشگاه و هم غنای محصولات به مشتریان احساس می شود و جابجایی دسته بندی ها تعریف می شود. علاوه بر این، زبان فرم منحنی ذکر شده با استفاده از آن در وسایل روشنایی تقویت شد و بر این مفهوم تأکید شد. علاوه بر این، قوس‌های ورودی در جلوی فروشگاه نیز با الهام از لوگوی شرکت، بازتفسیر شدند و هدفشان نشان‌دهنده فرم خانه بود.

به طور کلی، تقاضا برای ترکیب مفاهیم فروشگاه و بازار نیز به عنوان یک داده طراحی جداگانه در نظر گرفته شد و همچنین مهم بود که فضای بازار را از دست ندهید. برای این منظور جاده ای داخلی که از ورودی پذیرای مشتریان بوده و از تمامی رده ها عبور می کند طراحی شده و تمامی دسته ها در این جاده قرار دارند.

 

این طرح مفهومی که اولین آن در Metropol AVM جان گرفت، در قالب فروشگاه های زنجیره ای به راه خود ادامه می دهد که در سراسر ترکیه به ویژه استانبول گسترش خواهد یافت.

تاریخ ساخت پروژه : 2019-2020

مساحت پروژه : 2000 متر مربع

 

 

دکوراسیون داخلی بوتیک

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو