نکات طراحی اتاق سرگرمی!

نکات طراحی اتاق سرگرمی!

هر کدام از ما انسان ها به یک کار، هنر و یا سرگرمی علاقه مند هستیم و بسیاری از ما می خواهیم که در محیط خانه نیز بتوانیم از علایق خود بهره مند شویم. اگر یک اتاق اضافه، انباری ای کوچک و یا مکانی در خانه وجود دارد که می توانید از آن به عنوان یک فضای خصوصی برای طراحی اتاق سرگرمی استفاده کنید، آن را به یک اتاق بازی و سرگرمی تبدیل کنید.

اگر چنین ایده ای برای شما هیجان انگیز بوده و فضای مناسب برای آن را در اختیار دارید،‌ پس همین الان دست به کار شوید! برای این که بتوانید یک اتاق سرگرمی و جذاب داشته باشید و به دنبال ایده هایی هستید که بتوانید سال های طولانی از آن ها بهره ببرید، با ما همراه باشید. ما در پویانو روش طراحی یک اتاق سرگرمی را با شما در میان خواهیم گذاشت:

نکات طراحی اتاق سرگرمی!

  • اتاقی را طراحی کنید که خلاقیت شما را پرورش دهد

هیچ فرقی نمی‌کند که سرگرمی شما چه باشد، اگر مکان مورد نظرتان به شکلی طراحی شده باشد که خلاقیت شما را پرورش دهد، می توانید از انجام کاری که مشغول به آن هستید لذت بیشتری ببرید. قبل از این که مکان رویایی خود را طراحی کنید به ایده هایی که با شما در میان خواهیم گذاشت توجه کنید:

اتاقی را طراحی کنید که خلاقیت شما را پرورش دهد

  • نقاط بدون استفاده خانه را به عنوان اتاق سرگرمی به کار ببرید

برای مثال مکان هایی مانند زیر پله و یا انتهای یک راهرو می توانند به فضایی برای اتاق سرگرمی تبدیل شوند. اگر مکانی که می خواهید به عنوان اتاق سرگرمی مورد استفاده قرار دهید فضای کوچکی دارد، بر روی دیوار آن از کاغذ دیواری و یا پارچه های تزئینی استفاده کنید. این اقدام باعث می شود تا دیوار ظاهری قابل توجه تر و دلنشین تر بیابد. هم چنین می توانید بر روی دیوار از یک تخته سیاه استفاده کنید. این گونه به یک دیوار الهام‌ بخش دست پیدا خواهید کرد.

این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که اگر مکانی مانند زیر پله و یا انتهای راهرو و یا گوشه ای از اتاق را می خواهید به مکانی برای سرگرمی خود تبدیل کنید، باید بدانید که این بخش، ادامه بخش های دیگر خانه است و به همین دلیل باید طراحی و دکوراسیون آن با سایر نقاط اتاق هماهنگی داشته باشد.

نقاط بدون استفاده خانه را به عنوان اتاق سرگرمی به کار ببرید

  • بخشی از خانه که به آن علاقه کمتری دارید و یا استفاده کمتری از آن می کنید را به اتاق سرگرمی تبدیل کنید

اگر چنین بخشی در خانه وجود دارد یک حال و هوای نوستالژیک به آن بخشیده و یک میز و صندلی وینتیج در آن قرار بدهید. برای دیوار ها نیز می توانید از یک آینه سبک وینتیج استفاده کنید. با این روش لوازمی که از آن ها استفاده کمتری می‌کنید را با فضایی که برای سرگرمی خود انتخاب کرده اید ترکیب کرده و فضایی جذاب برای خود ایجاد خواهید کرد.

بخشی از خانه که به آن علاقه کمتری دارید اتاق سرگرمی کنید

  • از دیوار ها استفاده کنید

برای دیوار ها از کاغذ دیواری استفاده کرده و یا یک تابلویی که از پارچه تشکیل شده است را به دیوار نصب کرده و بر روی آن عکس ها و تصاویر مورد علاقه خود را بچسبانید. این گونه جلوه بسیار زیبا تر و صمیمی تری به مکانی که در آن مشغول به کار هستید خواهید بخشید.

از دیوار ها استفاده کنید

  • از هر بخش از اتاق مورد نظر خود استفاده کنید

لوازم مورد نیاز خود را در داخل کشو ها، قفسه ها و یا شلف های دیواری قرار بدهید. اگر این لوازم را به شکلی مرتب و منظم بچینید، هم ظاهر زیباتری به مکان بخشیده و هم دسترسی به آن ها و یافتن آن ها برای شما ساده تر خواهد بود. برای این منظور می‌توانید از شلف هایی که در گوشه دیوار نصب می شوند نیز استفاده کنید. با این روش از تمام فضای موجود در مکان بهره مند خواهید شد.

از هر بخش از اتاق مورد نظر خود استفاده کنید

  • فضای خود را بر اساس سرگرمی که دارید طراحی کنید

اتاق سرگرمی باید نمادی از کاری باشد که انجام می دهید. برای مثال اگر سرگرمی و کار شما با پارچه در ارتباط است، پارچه ها را بر اساس رنگ هایی که دارند جدا کرده و داخل قفسه ها بچینید.

اگر کار شما ساخت زیورآلات است، می توانید مهره ها و لوازمی که از آن ها استفاده می کنید را در داخل شیشه های جداگانه ریخته و با چسباندن برچسب و یا چسباندن نمونه‌ای از مهره ها آن ها را مشخص کنید و یا اگر سرگرمی شما ساخت لوازم مکانیکی و برقی است، ابزار آلات خود را بصورت دسته بندی شده بر روی دیوار نصب کنید.

فضای خود را بر اساس سرگرمی که دارید طراحی کنید

  • تنها از لوازمی که مربوط به سرگرمی شما می‌شوند استفاده نکنید

اگر تنها لوازمی که برای سرگرمی خود به آن ها نیاز دارید تا در اتاق جای دهید، فضایی خسته کننده ایجاد خواهد شد. به همین دلیل از اکسسوار ها و عناصری استفاده کنید که این فضا را تکمیل کنند. برای مثال نصب تابلو بر روی دیوارها و یا قرار دادن مجسمه های کوچک و تزئینی بر روی شلف ها و قفسه ها و یا استفاده از گل های تازه و گیاهان می توانند تاثیر مثبتی در این فضا ایجاد کنند.

تنها از لوازمی که مربوط به سرگرمی شما می‌شوند استفاده نکنید

  • رنگ های پاستلی و طرح های گلدار برای اتاق سرگرمی بسیار مناسب هستند

برای این که بتوانید از این عناصر در اتاق سرگرمی استفاده کنید، می توانید دیوار ها را به رنگ های پاستلی رنگ کرده و یا از کاغذ دیواری های گلدار استفاده کنید. کوسن هایی که از پارچه های گلدار تهیه شده اند نیز برای این فضا مناسب هستند. هم چنین اگر اتاق سرگرمی شما دارای پنجره است می توانید یک پرده گلدار نصب کرده و ظاهری دلنشین تر به اتاق ببخشید.

رنگ های پاستلی و طرح های گلدار برای اتاق سرگرمی بسیار مناسب هستند

  • دسترسی راحت به لوازم ایجاد کنید

می‌توان در اتاق سرگرمی برای این که فضای مرتب تری ایجاد شود از کمد های در بسته استفاده کرد، اما فراموش نکنید که این فضا، فضایی برای کار و سرگرمی شما است و به همین دلیل بهتر است که دسترسی راحت‌ تری به لوازم مورد نیاز خود داشته باشید. برای این منظور قفسه و شلف های باز، انتخاب بسیار مناسبی خواهند بود. می توانید کتاب ها، مجلات، پرونده‌ها و هر وسیله دیگری که به آن نیاز دارید را در این قفسه ها به نمایش بگذارید.

  • ایجاد فضایی آرام تر

طراحی اتاق سرگرمی بسته به کاری که انجام می دهید می تواند فضایی خلوت و یا شلوغ را در نتیجه داشته باشد. این موضوع به آن بستگی دارد که به چه سرگرمی ای در اتاق خواهید پرداخت. اما در هر صورت از آن جایی که لازم است لوازم خود را در دسترس قرار دهید، اتاق سرگرمی فضای شلوغ تری نسبت به سایر مکان های خانه خواهد داشت. به همین دلیل بهتر است که بر روی سطوح بزرگی مانند دیوار ها تنها از یک یا نهایتا دو رنگ استفاده کنید و وظیفه رنگ بخشیدن به مکان را به اکسسوارها بسپارید.

این را در نظر داشته باشید که زمان هایی که در این اتاق برای انجام دادن کار مورد علاقه خود سپری می کنید، باید به شما حس آرامش و راحتی ببخشند. به همین دلیل اگر این فضا بیش از اندازه شلوغ باشد، آزار دهنده بوده و نمی توانید آن را تحمل کنید.

ایجاد فضایی آرام تر

امروزه با افزایش جمعیت و کوچک تر شدن خانه ها امکان این که یک فضای مستقل برای سرگرمی در اختیار داشته باشید بسیار محدود است. اگر شما اتاقی جداگانه برای این منظور در اختیار دارید فرد بسیار خوشد‌شانسی هستید، اما اگر چنین فضایی را در اختیار ندارید، یک کنج خانه و یا حتی یک دیوار کوچک نیز می تواند وظیفه یک اتاق سرگرمی را برای شما انجام دهد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که چیدمان درستی را برای آن در نظر گرفته و طراحی اتاق سرگرمی مناسبی داشته باشد.