مهم ترین نکات خرید کاغذ دیواری

مهم ترین نکات خرید کاغذ دیواری

مهم ترین نکات خرید کاغذ دیواری

کاغذ دیواری ها تقریبا هیچ وقت از مد نمی افتند و حتی وقتی که برای مدتی جای خود را به گزینه های دیگر می دهند، همچنان محبوب هستند. بسیاری از کسانی که به خانه جدید خود نقل مکان می کنند یا قصد تغییر دکوراسیون داخلی منزلشان را دارند، کاغذ دیواری را به عنوان یکی از بهترین گزینه ها در نظر می گیرند. تنوع مدل، جنس، رنگ و نقش کاغذ دیواری ها به قدری زیاد است که شاید با این که یک مزیت باشد، شما را سردرگم کند. ممکن است شما در زمان خرید کاغذ دیواری به خاطر گزینه های زیادی که پیش رویتان قرار دارند، دچار تردید شوید. علت این تردید، می تواند نداشتن اطلاعات خوب درباره کاغذ دیواری باشد. اگر شما نیز دوست دارید کاغذ دیواری را به عنوان پوشش دیوارهای داخلی منزل خود انتخاب کرده و با این کار، حال و هوای دکوراسیون را جذاب تر کنید، بهتر است پیش از سر زدن به فروشگاه ها با چگونگی انتخاب کاغذ دیواری آشنایی پیدا کنید. پویانو در این مطلب، نکات زیادی را درباره انتخاب کاغذ دیواری با شما در میان خواهد گذاشت تا بتوانید بهتر تصمیم گیری کنید. همراه ما باشید.

کاغذ دیواری سیاه و سفید

نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری

پیش از خرید کاغذ دیواری به نکات زیر توجه کنید:

کاغذ دیواری طرح گل

به کار بردن چسب مناسب

احتمالا می دانید که کاغذ دیواری به کمک چسب روی دیوار نصب می گردد. در قدیم که چسب های مورد استفاده برای این کار، زیاد تنوع نداشتند، معمولا چسب هایی به کار می رفتند که به راحتی حل نشده و معمولا وقتی برای جدا کردن کاغذ دیواری از سطح دیوار اقدام می شد، مشکل به وجود می آوردند، اما در حال حاضر، چسب هایی با تنوع زیاد برای چسباندن کاغذ دیواری به دیوار تولید می شود که باعث می شوند در جدا کردن آن ها نیز مشکلی ایجاد نشود. از جمله این چسب های جدید، چسب سلولزی است. با به کار بردن چسب های جدید و پیشرفته، دیگر لزومی ندارد نگران جدا کردن کاغذ دیواری از سطح دیوار باشید. این چسب های جدید برای کسانی که اجاره نشین هستند یا می خواهند پس از مدتی خانه خود را به فروش بگذارند هم مناسب هستند، زیرا معمولا جدا کردن کاغذ دیواری از دیوار را تسهیل کرده و سبب خراب شدن دیوار نمی گردند.

کاغذ دیواری طرح پارچه

استخدام نصاب حرفه ای

ممکن است سپردن کار نصب کاغذ دیواری به یک نصاب حرفه ای برای شما هزینه بر باشد، اما مطمئنا ارزشش را خواهد داشت. استخدام کردن یک نصباب ماهر و با تجربه برای نصب کاغذ دیواری، باعث می شود کاغذ دیواری ها به نحو صحیح نصب شوند و دیوارها دچار آسیب نگردند. اگر برای این کار از نصاب های حرفه ای کمک بگیرید، بعدها وقتی بخواهید کاغذ دیواری را از دیوار جدا کنید، متوجه می شوید که چه تصمیم درستی گرفته اید، زیرا دچار دردسر نخواهید شد. با این حال، اگر می خواهید خودتان کار نصب را بر عهده بگیرید، بهتر است پیش از وارد عمل شدن، اطلاعات کاملی در این رابطه کسب کنید. سعی کنید برای نصب کاغذ دیواری ها از یک چسب مناسب استفاده کنید. از یک راهنما کمک بگیرید و نوع دیوارهای خانه را نیز مورد توجه قرار دهید تا مشکلی پیش نیاید.

کاغذ دیواری داماس

آماده سازی سطح دیوار

کاغذ دیواری را نباید همین طور بی هوا روی سطح دیوار چسباند. نصب کاغذ دیواری، دارای اصولی است که باید به آن ها توجه کنید، وگرنه ممکن است کارتان با مشکل مواجه شود و مجبور شوید هزینه های اضافه بپردازید. قبل از شروع نصب، مطمئن شوید که دیوارها آماده شده اند. دیوارهایی که ناهمواری دارند یا به سطح آن ها آسیب وارد شده، در مقایسه با دیگر دیوارها به زیرسازی عمیق تری نیاز دارند. در صورتی که مرحله آماده سازی دیوار را انجام ندهید، کاغذ دیواری ها زیبا نخواهند شد.

کاغذ دیواری کلاسیک

توجه به ویژگی های کاغذ دیواری

برای این که بتوانید یک کاغذ دیواری خوب برای خانه خود انتخاب کنید، باید مدل های موجود در بازار را بشناسید. مدل های گوناگون کاغذ دیواری، تفاوت های زیادی دارند که روی کیفیت آن ها تاثیرگذار است. در زمان انتخاب کاغذ دیواری باید به سهولت نصب و جداسازی، تفاوت قطر، قابلیت شستشو و برخی موارد دیگر توجه کنید.

کاغذ دیواری متالیک طلایی

انتخاب چاپ کاغذ دیواری

برندهای مختلف کاغذ دیواری، هر کدام از روش خاصی برای تولید کاغذ دیواری بهره می گیرند. در زمان خرید کاغذ دیواری، باید توجه کنید که طرح، نقش و جنس مورد نظر شما دارای قابلیت چاپ باشد. اگر از نظر زمان و هزینه با مشکلی رو به رو نیستید، می توانید چاپی که مورد نظرتان هست را سفارش دهید.

کاغذ دیواری پست مدرن

قیمت کاغذ دیواری

یکی از سوال های مهمی که اکثر مشتریان درباره کاغذ دیواری دارند، قیمت آن است. بدون شک نمی توان قیمت دقیقی برای کاغذ دیواری تعیین کرد، زیرا عوامل موثری روی آن تاثیرگذار هستند. عوامل مذکور به شرح زیر می باشند:

  • ناهمواری سطح دیوار
  • مقدار برش کاغذ
  • مدل کاغذ دیواری
  • زیرسازی سطح دیوار
  • حجم کار

کاغذ دیواری طرح نقاشی

اندازه کاغذ دیواری

کاغذ دیواری ها به شکل رولی تولید و عرضه می شوند و دارای اندازه های مختلفی هستند. مرسوم ترین اندازه ها در میان اندازه های کاغذ دیواری، عرض 35 سانتی متر در طول 10 متر و عرض 70 سانتی متر در طول 10 متر هستند.

محاسبه مقدار مورد نیاز کاغذ دیواری

مقدار مورد نیاز کاغذ دیواری

این که چه مقدار کاغذ دیواری برای پوشش دادن به دیوارهای منزلتان نیاز است، اهمیت زیادی دارد. با در نظر گرفتن متراژ ساختمان، می توان حدودا تعداد رول مورد نیاز برای پوشاندن دیوارها را تخمین زد. در این رابطه به نکات زیر توجه کنید:

  • یک رول کاغذ دیواری دارای عرض 30 سانتی متر و طول 10 متر، مساحتی در حدود 3.5 متر مربع از سطح یک دیوار را می پوشاند.
  • یک رول کاغذ دیواری دارای عرض 70 سانتی متر و طول 10 متر، مساحتی در حدود 7 متر مربع از سطح یک دیوار را می پوشاند.

جهت این که محاسبه تعداد رول مورد نیاز برای پوشاندن دیوارها را با دقت بیش تری پیش ببرید، بهتر است یک کروکی از فضای خانه خود ترسیم نمایید. ابعاد و مساحت دیوارها را کنار کروکی بنویسید. فراموش نکنید که فقط دیوارهایی را حساب کنید که می خواهید کاغذ دیواری روی آن ها نصب کنید. مساحت دیوارهای انتخاب شده را محاسبه کنید و با در نظر گرفتن آن، تعداد رول ها را حساب نمایید. برای ارزیابی بهتر، از فروشنده بخواهید در این رابطه به شما کمک کند. این را هم در نظر داشته باشید که جهت پوشش دادن دیوارهای یگ آپارتمان با متراژ 60 متر مربع، تقریبا 20 رول و برای آپارتمانی با متراژ 80 متر، تقریبا 30 رول کاغذ دیواری با عرض 35 سانتی متر و طول 10 سانتی متر، مورد نیاز است.

چند توصیه کاربردی برای خرید کاغذ دیواری

چند توصیه کاربردی برای خرید کاغذ دیواری

  • اگر قرار است نشیمن منزل خود را کاغذ دیواری کنید، پیشنهاد می شود از نقش های گیاهان با گل های ریز بهره بگیرید. این نقش ها یک فضای گرم و صمیمی ایجاد می کنند.
  • اگر منزل شما سقف کوتاهی دارد، بهتر است از کاغذ دیواری هایی با طرح های عمودی برای بلندتر نشان دادن آن استفاده کنید.
  • برای فضاهایی که رفت و آمد بیش تری در آن ها صورت می گیرد، ترجیحا از کاغذ دیواری های قابل شستشو بهره بگیرید.
  • اگر طرح و نقش های بزرگ و برجسته را دوست دارید، بهتر است از آن ها در فضای پذیرایی استفاده نمایید.
  • از آن جایی که کاغذ دیواری به وسیله چسب روی دیوار نصب می گردد، در صورتی که بخواهید آن را عوض کنید، سطح دیوار ناهموار می گردد و نیاز به زیرسازی دارد.
  • استفاده از لایه وینیل در کاغذ دیواری، سبب زیاد شدن کیفیت آن می شود و صد البته روی قیمت آن نیز تاثیر می گذارد.
  • در صورتی که سطح دیوارها یکدست نباشد، برای پوشاندن آن ها تعداد بیش تری رول کاغذ دیواری لازم خواهد بود.
  • همیشه برای محکم کاری، یک رول اضافه از کاغذ دیواری مورد نظر تهیه کنید. شاید در زمان نصب کاغذ دیواری اتفاقی رخ دهد که مجبور به استفاده از رول جدید شوید. همچنین ممکن است بعدها به خاطر خراب شدن یک بخش از کاغذ دیواری، آن را با یک رول جدید جایگزین کنید.
  • کاغذ دیواری ها در دسته بندی کلی، شامل دو مدل کلاسیک و مدرن هستند. البته مدل های دیگری نیز هستند که سبک تلفیقی دارند. این کاغذ دیواری ها هم برای دکوراسیون مدرن و هم برای دکوراسیون کلاسیک، مناسب می باشند.
  • رنگ کاغذ دیواری انتخابی شما باید با رنگ مبلمان و وسایلی که در فضا به کار برده اید، هماهنگ باشد. در این رابطه باید به گرم یا سرد بودن رنگ ها نیز توجه نمایید.
  • بعد از رنگ، طرحی که برای کاغذ دیواری انتخاب می نمایید نیز بسیار مهم است. برخی از کاغذ دیواری ها پترن های هندسی دارند که تکرار شده و یک مجموعه ایجاد می کنند. برخی مدل ها نیز پترن های آزادانه تری دارند و فرم هایشان طبیعی است.
  • بافت کاغذ دیواری نیز موردی است که باید مد نظر قرار بگیرد. بافت، باید هماهنگ با فضا باشد. اگر یک فضا برای شما شاخص تر است، می توانید از یک کاغذ دیواری با یافت خاص برای متمایز کردن آن از سایر بخش ها کمک بگیرید. اصولا به کار بردن کاغذ دیواری های بافت دار در همه منزل، کار خوبی نیست، زیرا چشم را خسته می کند. در ضمن، بافت های خاص، تنها در صورتی جالب هستند که در یک بخش خاص به کار بروند.
  • برخی مدل های کاغذ دیواری در پاسخ به مقدارهای متفاوت تابش نور، ظاهر متفاوتی از خود به نمایش می گذارند. این مدل ها را بهتر است در بخش های خاص به کار ببرید تا جذابیت آن ها به بهترین شکل، در معرض دید قرار بگیرد.
  • اگر دوست دارید از دو مدل کاغذ دیواری در ترکیب با هم استفاده کنید، حتما در زمان انتخاب، آن ها را کنار هم بگذارید و از هماهنگیشان با یکدیگر اطمینان حاصل کنید. همچنین سعی کنید ترکیب آن ها در دکوراسیون داخلی را تصور نمایید.
  • یکی از کاربردهای کاغذ دیواری، رنگ و روح دادن به فضاهایی است که یکنواخت و خسته کننده به نظر می رسند. اگر دوست دارید در بخشی از خانه تان یک تغییر بزرگ ایجاد کنید، استفاده از یک کاغذ دیواری با طرح و رنگ خاص مناسب است.
  • اگر می خواهید تابلوها و لوازم دکوری دیگر را به خوبی روی سطح دیوار نمایش دهید، بهتر است کاغذ دیواری پشت آن ها را ساده انتخاب کنید. انتخاب پس زمینه ساده به بهتر دیده شدن لوازم دکوری کمک می کند.
  • در صورتی که دکوراسیون خانه شما خلوت به نظر می رسد، کاغذ دیواری های دارای پترن شلوغ برای ایجاد تعادل در محیط، مناسبند، اما اگر دکوراسیون منزلتان شلوغ است، بهتر است پترن کاغذ دیواری ها خلوت باشد.

کاربرد لایه وینیل در انواع کاغذدیواری چیست؟

سوالات مهم درباره کاغذ دیواری

بیش تر مردم، سوالات مشترکی در رابطه با کاغذ دیواری دارند. ما در ادامه به تعدادی از این سوال ها پاسخ خواهیم داد:

کاربرد لایه وینیل در انواع کاغذدیواری چیست؟

لایه وینیل باعث می شود کاغذ دیواری در برابر آب مقاوم شده و قابلیت شستشو نیز داشته باشد.

نصب کاغذ دیواری پشت شوفاژ چگونه انجام می شود؟

برای این کار، احتیاجی نیست شوفاژ را بردارید. شما می توانید با کمک یک وسیله تی شکل؛ کاغذ دیواری را به پشت شوفاژ هدایت نمایید.

آیا زیرسازی پیش از نصب کاغذ دیواری الزامی است؟

بله، پیش از نصب کاغذ دیواری، باید حتما سطح دیوار را تمیز و خشک کنید. همچنین باید ناهمواری های موجود را نیز برطرف نمایید.

در ادامه می توانید از چند نمونه کاغذ دیواری جدید دیدن کنید.

کاغذ دیواری طرح طبیعت

کاغذدیواری طرح راه راه

کاغذ دیواری تابستانه

کاغذدیواری طرح راه راه

کاغذدیواری نقوش گیاهی

کاغذ دیواری طرح راه راه

کاغذ دیواری طرح داماس

کاغذ دیواری نقوش گیاهی

کاغذ دیواری طرح گیاهی

کاغذ دیوای طرح ساده

کاغذ دیواری طرح نقوش گیاهی

کاغذ دیواری طرح مدرن

کاغذ دیواری طرح بته جغه

کاغذ دیواری مدرن

 

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو / اکبری