نکاتی از سبک دکوراسیون مینیمالیستی و معنای مینیمالیسم

نکاتی از سبک دکوراسیون مینیمالیستی و معنای مینیمالیسم

نکاتی از سبک دکوراسیون مینیمالیستی و معنای مینیمالیسم : آیا ترفندهای مربوط به سبک دکوراسیون مینیمالیستی را می دانید؟ مینیمالیسم چیست؟ مینیمالیسم یک روند فلسفی است که در سال های اخیر به محبوبیت بیشتری رسیده است. به تفصیل مینیمالیسم روندی در هنر و موسیقی مدرن است که به دهه 1960 برمی گردد و بر سادگی و عینیت تأکید دارد. زندگی مینیمالیستی این یک رویکرد سبک زندگی است که با محدود کردن و به حداقل رساندن عناصر مادی و معنوی در زندگی انسان متناسب با نیاز ، تمرکز ، آزادی حرکت ، راحتی و کیفیت زندگی بیشتری را فراهم می کند. از هنر ABC به عنوان هنر مینیمال نیز یاد می شود.

مینیمالیسم چیست؟

مینیمالیسم نوعی سبک زندگی است که بر تجربه تأکید دارد ، نه بر روی مورد.

مینیمالیسم طرفدار آگاهی است. اولین مرحله ساده سازی این است که به آگاهی برسید و جمعیت زندگی خود را زیر سوال ببرید.

مینیمالیسم طرفدار صرف وقت ، پول و انرژی برای ارزش هایی است که ما را خوشحال می کند.

مینیمالیسم ترجیح دادن ساده سازی است ، نه کاهش یا کاهش.

مینیمالیسم طرفدار پایداری است.

سبک و رنگ دکوراسیون حداقل مینیمالیسم

از آنجایی که ظاهری ساده و تمیز در فضاهای مینیمال هدف قرار گرفته است ، انتخاب بسیار ساده و چشم نواز در انتخاب رنگ ضروری است. به طور کلی ، از تن رنگ های خنثی که نور را منعکس می کنند استفاده می شود. رنگ های سیاه و سفید بیشترین ارجحیت رنگ ها هستند. لازم نیست فقط رنگ های سیاه و سفید باشد ، همچنین می توانید از تن های خاکستری ملایم ، بژ ، قهوه ای استفاده کنید. از آنجا که یکنواختی در فضایی با رنگهای خنثی اجتناب ناپذیر خواهد بود ، افزودن دیگری که با فضای فضای دور از افراط گرایی منافات نداشته باشد ، برای فضا بسیار مهم است. یکی از قوانین اساسی معماری داخلی ، قانون 60/30/10 است. به طور خلاصه به طور خلاصه 60٪ از رنگهای استفاده شده در فضا ، رنگهای اصلی هستند (به عنوان مثال در پارچه های دیواری – کف) ، 30٪ از رنگ های ثانویه (به عنوان مثال در مبلمان کف) و 10٪ در رنگ های کمکی (به عنوان مثال در لوازم جانبی) -فرش-بالش)

بافت یکی از موثرترین روش ها برای از بین بردن فضای مینیمالیستی از یکنواختی است. با استفاده از بافت در مبلمان و لوازم جانبی یا دیوار پوش ، می توانید گرما و عمق را به فضا اضافه کنید. با استفاده از لامپ ، فرش ، روکش ، بالش ، فرش چرمی و پارچه مخمل که ما به عنوان عناصر کمکی از آن استفاده خواهیم کرد ، می توانید گرمای فضا را افزایش دهید. با قرار دادن بالش ها ، لامپ ها و تصاویر به صورت جفت یا نامتقارن در یک طرف ، شما یک دکوراسیون مینیمالیستی منظم و موثر در اتاق خود ایجاد می کنید.

نکات حداقل سازی دکوراسیون مینیمال

کاملاً بر اساس مضامین نظم و تعادل استوار است. این سازه ای است که به شما امکان می دهد اوقات آرام تری را به دور از مبلمان خشن ، رنگ های چشم نواز و مواد خفه کننده در فضایی که مکمل یکدیگر است سپری کنید. مینیمالیسم زیبایی است که علاوه بر ذهن پاک به ذهن علاقه مند می شود و فقط با ذهن پاک از آن لذت می برد. (کانت) تم اصلی باید از مبلمان یا دکوراسیون در قسمت خاصی از خانه ساخته شود و موضوع اصلی بدون تداخل با قسمت های دیگر مورد تاکید قرار گیرد.

روشنایی در یک سبک مینیمالیستی

در خانه های مینیمالیستی ، گسترش نور طبیعی به اتاق معمولاً به این دلیل است که پنجره های بزرگ بر فضا تسلط دارند. این باعث راحتی به فضا می شود. یکی از عناصری که در نورپردازی فضا باید به آن توجه کنیم ، دور ماندن از نورهای بسیار روشن است. استفاده صحیح از نورپردازی کف ، لامپ های آویز ، نورافکن ، چراغ های نواری LED یا نور مخفی هم ظاهر تزئینی را فراهم می کند و هم با انتشار نور در دکوراسیون مینیمالیستی فضا را روشن می کند. باید از وسایل ساده اما کاریزماتیک استفاده شود.

انتخاب مبلمان در دکوراسیون حداقل

انتخاب مبلمان یکی از مهمترین عوامل سبک دکوراسیون مینیمالیستی است. مهم این است که در مرکز اتاق باشید و فضای باز را در اطراف آن بگذارید. از آنجا که مبلمان نقش مهمی در فضاهای مینیمالیستی دارد ، باید به درستی انتخاب شود. از نظر ارزشهای زیبایی شناختی ، عملکرد و ارگونومی از اهمیت بالایی برخوردار است. شما می توانید خطوط ساده ، خطی یا هندسی و مواد طبیعی را انتخاب کنید.

نقطه کانونی یک فضا اغلب توسط مبلمان و لوازم جانبی ایجاد می شود. هنگام تزئین خانه مینیمال خود ، از خود بپرسید: آیا این کاملاً ضروری است؟ آیا میز وسط شما بی مورد بزرگ است؟ با جایگزینی آن با فضای كوچكتر ، فضا باز می ماند و باعث می شود فضا به زندگی مینیمالیستی برسد. برای دکوراسیون مینیمالیسم منزل ، اغلب باید از خود سوالاتی بپرسیم. آیا من به این نیاز دارم ما باید با بررسی اینکه آیا وسایلی که از زندگی خود برمی داریم کیفیت زندگی ما را کاهش می دهد ، قدمهایی را برای سهولت زندگی خود برداریم.

لمس های گرم به حداقل گرایی

سبک دکوراسیون مینیمالیستی ، که یکی از ماندگارترین سبک های دکوراسیون است ، با تغییر شکل آن همچنان وارد فضاها می شود. سفید ، مشکی و فلزی با رنگ های بیشتری و بافت های گرم همراه است. از هندسه ، یکی از محبوب ترین الگوهای سبک حداقل ، با رنگ فراوان استفاده کنید. میزهای قهوه شفافی که در کنار مبل پهن خود استفاده خواهید کرد ، تصویر را برش نخواهند داد.

اگر با قضیه “نازک بودن سبک جدید پیچیده” لئوناردو داوینچی موافق هستید ، یک دکوراسیون خانه مینیمال برای شما مناسب است. با این حال ، در سال های اخیر ، سرد ، بسیار عقیم ، حتی ضد

به نظر می رسد مینیمالیسم ساده ، که با تعبیر کردن به عنوان دعوت کننده ، اهمیت قبلی خود را از دست داده است ، اصرار دارد که از پالت رنگ ، الگو و بافت جدید خود مطلع باشد. دو جزئیات بارز سبک مینیمالیستی ، که در حالت جدید بسیار گرم و جذاب است ، خطوط نرم و رنگ های زنده آن است. البته فقط این نیست. به جای تن های چوبی تیره مانند رنگ های wenge یا رنگ های سرد چوبی مانند بلوط روشن ، رنگ های گرم چوب گردوی روشن ، گلابی و راش نیز از عناصر بارز این تغییر هستند.

سبک مینیمالیست گرم در 10 مرحله

شاید لازم باشد در هنگام استفاده از سبک دکوراسیون مینیمالیستی که به لطف تلاش کشورهای اسکاندیناوی برای ایجاد یک فضای گرم تغییر شکل داده است ، تنظیمات نور و رنگ و همچنین انتخاب بافت ، مواد و الگو را تغییر دهید.

 

از مواد طبیعی 100٪ مانند فرشهای پشمی ، میز ناهار خوری چوبی بازیافت شده یا میزهای قهوه ، شمع های مومی و پارچه های رومیزی استفاده کنید.

به منظور گرم کردن حداقل دکوراسیون تحت سلطه رنگ های تک رنگ ، می توانید گرمی را با گزینه های متراکم بافت مانند دستبافت ضخیم ، روکش پارچه پشمی ، فلز چدن اضافه کنید. علاوه بر این ، شما از جلوه پرنعمت چاپ گل و فرهای جلوگیری می کنید.

گزینه های تزئینی که به طور تصادفی از طبیعت جمع می کنید مانند شاخه های درخت ، گل های ریز بهار ، برگ ها و سنگریزه ها با افزودن فرم های ارگانیک به دکوراسیون ، یک مینیمالیسم ساده لوحانه ایجاد می کنند.

4- تغییر رنگ رنگ ، کوتاه ترین راه برای بازسازی مکان است. از دیوارهای سفید ، رنگ اصلی مینیمالیسم خلاص شوید و یک یا چند سایه مختلف از رنگ های مختلف از زرد خردل تا بژ شیرین را اعمال کنید.

5- اضافه کردن مقداری مبلمان پرنعمت یا بازیافت شاید عاقلانه باشد ، حتی اگر سبک را به خوبی منعکس نکند. برای این منظور می توان از میز پتینه روی چوب ، مدفوع ساخته شده از مواد زیست محیطی ، صندلی های صیقلی و صندلی های صیقلی طبیعی روی چوب خام استفاده کرد.

  1. رنگ های نئون مانند نارنجی ، سبز ، قرمز ، آبی و زرد و همچنین خاکستری ، سیاه ، بژ در دسترس هستند. پارچه های تودوزی را می توانید در این رنگ ها به ویژه برای مبلمان با حداقل فرم انتخاب کنید.
  2. یک فرش با طرح هندسی اما رنگارنگ روی یک بتن جامد یا کف سفید و بالش های همراه ، بلافاصله هوای حداقل را تازه می کنند.

8- در حالی که از مبلمان گرد سبک مینیمال گرم در خانه ای که خیلی پهن نباشد استفاده می کنید ، اگر مبلمان و لوازم جانبی شفاف مکمل به آن اضافه کنید فضا را تنگ نمی کنید.

  1. ویژگی مهم دیگر سبک مینیمال گرم این است که به جای مبلمان بزرگ حجیم و پرمصرف ، فضای بیشتری را برای مبلمان ارگونومیک و کاربردی فراهم می کند.
  2. اگر نمی توانید از رنگ های تیره مینیمالیسم دست بکشید ، می توانید با بافت به خانه گرما دهید. پارچه های چرمی ، نمدی ، باریک و پشمی گزینه های مفیدی برای صندلی ها ، کاناپه ها و پاپ ها هستند.

 

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو