نوسازی و دکوراسیون حیاط ؛ گرم ترین فصل سال را در فضای باز بگذرانید!

نوسازی و دکوراسیون حیاط ؛ گرم ترین فصل سال را در فضای باز بگذرانید!

دیگر چیزی تا تابستان نمانده و شاید این آخرین فرصت برای رسیدگی به فضای باز خانه تان باشد! قبل از آن که روزهای آتشین تابستان شروع شوند، از خودتان بپرسید وضعیت طراحی حیاط منزل چقدر برای یک شب نشینی همراه با آسایش مناسب است؟ آیا حاضرید همین روزها یکی از زیلوهایتان را بردارید و روی چمن ها دراز بکشید؟ صندلی های ناهارخوری مخصوصتان را کجای حیاط قرار خواهید داد؟ اگر خورشید هنوز در آسمان باشد، سایه ای برای نشستن و گپ زدن دارید؟ این سوال ها را بپرسید و اگر جوابشان را دوست نداشتید یا حتی نمی دانستید کجای کارید، به خواندن ادامه دهید. پویانو دقیقا برای همین منظور این جاست. همراهمان باشید.

دستی به سر و روی کفسازی بکشید

حتی اگر قرار است فقط در حیاط قدم بزنید، باید حتما و حتما سراغ کفسازی بروید. نگذارید موزاییک های از مد افتاده، ذوق شما برای لذت بردن از قدم هایی که در حیاط می زنید را خفه کنند. اگر سنگ برای نوسازی، گران تمام می شود، بتن را انتخاب کنید و به آن بافت دلخواه بدهید.

مبل های قدیمی را به حیاط ببرید

مبل های قدیمیتان شاید برای دکوراسیون داخلی منزل، زیاد مناسب و درخور نباشند، اما قطعا برای چند دقیقه نشستن در حیاط به کار خواهند آمد. حتی اگر احساس می کنید ظاهرشان دلتان را می زند، می توانید آن ها را تعمیر کنید. یک میز قهوه خوری کوچک، نشیمنتان را کامل خواهد کرد.

کمی به گل ها حس و حال بدهید

گل های حیاطتان چنگی به دل نمی زنند؟ شاید به خاطر این است که کاری برای جلوه پیدا کردنشان نکرده اید. به خاطر داشته باشید که یک حیاط زیبا نیازمند رسیدگی است. چه باغبان استخدام کنید و چه خودتان مشغول رسیدگی شوید، به هر حال باید گل ها را مرتب کنید و باغچه های تر و تازه داشته باشید.

یک عنصر دکوراتیو اضافه نمایید

به سراغ انباری خانه تان بروید، کابینت ها را زیر و رو کنید و حتی اگر شده سری به کمدها بزنید. شاید چیزی در یکی از این فضاها باشد که منتظر است با اندکی تغییر به حیاط خانه تان دعوتش کنید. یک آبپاش مسی می تواند مثال خوبی باشد. شما چه عنصر دکوراتیوی در دسترس دارید؟ بگردید و پیدایش کنید.

روی تاثیر آبنما حساب باز کنید

برخی ها معتقدند حیاط بدون آب و آبنما حیاط نمی شود. بی راه هم نیست. کافی است یک آبنمای هر چند کوچک داشته باشید تا نعمت حضور آب را با تمام وجود دریابید. صدای آب در شب های تابستان، پر از حس زندگی و آرامش است. یک آبنمای زیبا انتخاب کنید تا حیاط دلنشین تری نیز نصیبتان شود.

سراغ چراغ های تزیینی بروید

بعضی وقت ها خوب است فقط برای زیبایی حیاط و دل خودتان هم که شده، کمی ولخرجی کنید. سری به فروشگاه های لوستر بزنید و از مدل های جدید چراغ تزیینی برای حیاط دیدن کنید. حتما در میان این همه نمونه، گزینه ای پیدا می شود که دقیقا با حیاط خانه شما جور در بیاید.

پوشش گیاهی را با دقت انتخاب کنید

داشتن فضای سبز، فوق العاده است، اما نباید تنها به داشتنش بسنده کرد! شما باید بهترین فضای سبز ممکن را برای حیاطتان ایجاد کنید. به خطوط سایت توجه کنید، محلی که می خواهید در آن به تماشای گل ها بنشینید را در نظر بگیرید و به این شکل تصمیم بگیرید کدام قسمت برای کاشت گیاهان مورد علاقه تان مناسب تر است.

از چراغ های ریسه ی کمک بگیرید

برای تزیین گلدان های داخل حیاط که می خواهید بیش تر از الآن به چشم بیایند، چه چیز بهتر از چراغ های ریسه ای؟ وقتش رسیده هنرتان را نشان دهید و با کمک ریسه ها از گلدان های معمولیتان عناصر نورانی بسازید.