نور مناسب برای اتاق خواب منزل

نور مناسب برای اتاق خواب منزل

نور مناسب برای اتاق خواب منزل

4 مرحله برای انتخاب درست نور در اتاق خواب های چند کاربری امروزی:

نور: پیش از همه چیز , اتاق خواب شما باید پناهگاه شما باشد , که در پایان یک روز کاری طولانی می توانید روی تخت گرم و نرم خود استراحت کنید و یا روی صندلی راحتی در اتاق خود فرو روید و تنش ها و استرس ها را دور کنید. این اتمسفر نیازمند این است که دقیق و حساب شده ایجاد شود. به هر حال , اتاق خواب های امروزی تبدیل به فضاهایی چند منظوره شده اند که این باعث می شود ایجاد یک فضای مناسب , کمی دشوارتر شود. به جای یک اتاق خواب ساده با یک تخت خواب , اتاق های مدرن امروزی دارای یک فضای کوچک برای کار و مطالعه هستند که اهمیت نورپردازی در این فضا را دو چندان می کند. اما این روند می تواند بسیار ساده تر باشد , تنها زمانی که شما این موارد را در نظر بگیرید: 1. نوع نورپردازی که نیاز دارید 2. قابلیت های فضایتان 3. چه میزان نور در هر یک از بخش های اتاق نیاز دارید 4. سبک و استایلی که می خواهید اتاق خوابتان داشته باشد.

نور مناسب برای اتاق خواب منزل
نور مناسب برای اتاق خواب منزل

به نوع روشنایی که می خواهید و نیاز دارید توجه کنید: روشنایی کنار تخت یکی از اولین نقاطی است که برای اتاق خواب در نظر گرفته می شود. این چراغ می تواند بهانه ای عالی برای اضافه کردن وسیله ای جالب توجه و منحصر به فرد در چیدمان اتاقتان باشد. میز کنار تخت یا چراغ خواب های ایستاده گزینه های کلاسیک خوبی هستند که احساس خوبی از تقارن و تعادل را برای اتاق خواب فراهم می کنند.

نور مناسب برای اتاق خواب منزل
نور مناسب برای اتاق خواب منزل

در نظر بگیرید که هر وسیله ی روشنایی چگونه استفاده خواهد شد: تصمیم بگیرید که می خواهید لامپ ها را در کجا قرار دهید. حواستان باشد که در نزدیکی پریز برق باشد , برای جلوگیری از نمایان شدن سیم ها و کابل های نامطلوب. اندازه گیری و تخمین ابعادی که لامپ شما می خواهد در آن قرار بگیرد می تواند به شما در تصمیم گیری چه اندازه ای برای آن مناسب است کمک کند. به طور مثال آیا نیاز به یک چراغ با پایه های باریک دارید؟ و یا یک چراغ پایه بلند با چتر بزرگ نیاز دارید؟ این تغییرات در همه ی بخش های اتاق عمل نمی کنند.

3

چه میزان نور در هر بخش از اتاق خواب خود نیاز دارید: در بسیاری از خانه ها , اتاق خواب ها تبدیل به فضایی برای استرحت , تماشای تلویزیون , مطالعه , ورزش و حتی کار شده اند. این بدین معنی است که شما به لایه های متعددی از نور برای تمرکز در قسمت های مختلف و روشن کردن فضای کلی اتاق نیاز خواهید داشت. اگر یک فضای کاری در اتاق خواب خود دارید حتما باید یک چراغ رومیزی یا پایه بلند برای آن قرار دهید تا راحت تر بتوانید به کار و مطالعه بپردازید.

نور مناسب برای اتاق خواب منزل
نور مناسب برای اتاق خواب منزل

سبک و استایل اتاق خوابتان را در نظر بگیرید: نور پردازی بخش عظیمی از سبک اتاق خواب است. درباره ی ظاهری که می خواهید به آن دست پیدا کنید , فکر کنید و آن تم را از طریق نورپردازی پیاده کنید. چراغ هایی که برای این اتاق خواب در نظر گرفته شده است , سبک صنعتی دارند که هماهنگی بسیار خوبی با دکور استارک , کپوش بتنی , تخت خواب ساده و پرنگ های سیاه و سفید دارد.

 

منبع: houzz

گرداوری و ترجمه در تحریریه پویانو – نبیلو